Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر زهره زمانیان,کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: بیماری فلج اطفال از جمله بیماری‌هایی است که بیشتر افراد مصون نشده را مبتلا کرده و عوارض این بیماری می‌تواند فلج اندام‌ها و حتی مرگ در کودکان باشد.

او افزود: در راستای اجرای برنامه نظام مراقبت بیماری فلج اطفال و با توجه به هم‌جواری کشورمان با دو کشور بومی پاکستان، افغانستان و تردد‌های بسیار بین‌المللی که باعث خطر بازگشت مجدد این بیماری به کشور می‌شود طرح ماپینگ آپ مانند سال‌های گذشته برای کودکان زیر ۵ سال ساکن مناطق پرخطر و زندان‌ها، که در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها اقامت دارند اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهرتصریح کرد: این طرح در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن‌که از تاریخ ۲۸ دی‌ تا ۱ بهمن‌ به مدت ۴ روز در شهرستان بوشهر آغاز می‌شود.

دکتر زمانیان افزود: در مرحله اول مراقبین سلامت با حضور در منطقه اسکان افاغنه و عشایر اقدام به واکسینه نمودن کودکان زیر ۵ سال از طریق قطره فلج اطفال کرده که در این مرحله تعداد ۱۳۳۰ کودک زیر ۵ سال قطره فلج اطفال دریافت می‌کنند.

او عنوان کرد: این طرح شامل دو نوبت ایمن‌سازی خانه به خانه با واکسن پولیو خوراکی (قطره فلج اطفال) به فاصله ۴ تا ۶ هفته در نقاط پرخطر بوده که در در آن به همه کودکان گروه هدف زیر ۵ سال بدون توجیه سابقه ایمن‌سازی قبلی آن‌ها دوباره واکسن خوراکی خورانده می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلج اطفال واکسناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد

دکتر روح الله سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ایمن‌سازی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی محسوب می‌شود و بنابراین نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه قابل توجه است.

وی افزود: پس از تامین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تاثیر عمده‌ای در کاهش مرگ و میر و ناتوانی نداشته است.

شکری گفت: در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: به برکت فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور و در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برمی‌داریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.

وی اضافه کرد: این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر