Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق روز یکشنبه در گفت‌وگوی کوتاه با شبکه خبری السومریه مدعی شد که «نیروهای نظامی رزمی آمریکایی در عراق حضور ندارند، اما مستشاران و کارشناسان آمریکایی حضور دارند».

الخفاجی همچنین مدعی شد که از مساحت ۶۰ کیلومتر مربع سفارت آمریکا در عراق، تنها بخشی خیلی کمی از آن در اختیار نیروهای ائتلاف ضد داعش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این ادعای الخفاجی در حالی مطرح می‌شود که گروه‎‌های نظامی و سیاسی عراق پس از مصوبه پارلمان این کشور درباره خروج نیروهای خارجی از کشورشان، مواضع واحدی را برای اخراج نیروهای آمریکایی اتخاذ کردند.

با وجود فشار‌های ایالات متحده، پارلمان عراق دو روز پس از ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی ابومهندس و همرزمانش از سوی آمریکا، طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا