Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@08:40:30 GMT

آمار تکان دهنده از زوج های نابارور در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۱۱۶۶

سید جلیل حسینی رئیس مرکز تحقیقات ناباروری در خصوص ناباروری در زنان و مردان در آستانه برگزاری چهارمین کنگره سلامت مردان، گفت: در ایران بیش از 3 میلیون زوج نابارور داریم که بیش از میانگین جهانی است. در ایران به نظر می‌رسد دلیل ناباروری زوج، در آقایان ( 60 درصد موارد ) و در خانم‌ها ( 40 درصد ) است و البته در هر دو جنس علل مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی - وی تصریح کرد: در آقایان ناباروری به عوامل ژنتیکی، محیطی، تغذیه، دخانیات، آلودگی هوا و عفونت‌ها بستگی دارد؛ همچنین در خانم‌ها نیز عوامل ژنتیکی و محیطی می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 حسینی گفت: اختلالات آناتومی از جمله دلایل ناباروری در خانم‌هاست؛ به این شکل که در خانم‌های مبتلا به انسداد لوله‌های رحمی به دلیل عدم انتقال به رحم نازایی رخ می‌دهد.
مشکل دیگر در جامعه ما بالا رفتن سن باردادی است. ازدواج دیرهنگام و یا فاصله طولانی بین ازدواج و بچه دار شدن و یا فاصله  بیش از حد بین فرزند اول و دوم می‌تواند منجر به کاهش توانایی باروری زوجین شود.

وی در خصوص عواملی که جمعیت را به چالش کشیده و باعث کاهش میزان باروری می‌شود، گفت: در چهارمین کنگره سلامت مردان که همزمان با هفته سلامت برگزار می‌شود موضوعاتی از قبیل تصادفات، سلامت مردان و مشکلات مردانگی مانند پروستات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس چهارمین کنگره هفته سلامت مردان با اشاره به اینکه هر سال سه محور مهم در کنگره سلامت مردان مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، گفت: امسال علاوه بر موضوع حوادث ترافیکی، مسئله بیماری پروستات که همه مردان تقریباً گرفتار آن می‌شوند نیز در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و ۳ پنل تخصصی و چندین سمپوزیوم در این زمینه اجرا خواهد شد 
حسینی متذکر شد: همچنین بحث جمعیت آقایان و اینکه کاهش جمعیت مردان در جامعه و تبعات اجتماعی آن ، سالمندی در آقایان و عوامل مردانه منجر به طلاق در سمپوزیوم‌های اختصاصی مرود بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله موضوعات متفاوتی در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که امسال برای این کنگره در نظر گرفته شده حوادث به ویژه حوادث ترافیکی و نقش آن در هدف گرفتن سلامت مردان است؛ چرا که سالانه تعداد زیادی از مردان به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا دچار آسیب‌های شدید می‌شوند.

رئیس چهارمین کنگره هفته سلامت مردان  با بیان اینکه ارائه خدمات در مراکز درمانی کشور بسیار به روز است، تأکید کرد: امروزه در مراکز درمانی، تحقیقاتی کلیه خدمات باروری و ناباروری با بروزترین و پیشرفته ترین دستگاه‌ها ارائه می‌شود و روش‌های تشخیصی همزمان با متدهای روز دنیا برابری می‌کند؛ به طوری که  در بعضی از مواقع حتی بیماران غیر ایرانی در قالب توریسم سلامت در کشور ما مورد درمان قرار می‌گیرند.

چهارمین کنگره سلامت مردان هم‌زمان با هفته سلامت مردان در تاریخ ۳۰ بهمن لغایت ۲ اسفند سال ۱۳۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ناباروری اخبار اجتماعی درمان سلامت مردان مراکز درمانی مردان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد

 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در نشستی در سازمان نظام پزشکی با گرامیداشت یاد پزشکان و اطبایی که از زمان دانشگاه جندی‌شاپور برای سلامت ایران زحمت کشیدند، اظهار کرد: شخصیت‌هایی مانند حکیم زکریای رازی، حکیم ابن سینا، عقیلی شیرازی و... زحمات زیادی در حوزه سلامت و پزشکی متحمل شدند. 

 

وی با بیان اینکه افول پزشکی از اواخر قرن دوازدهم شروع شد، بیان کرد: اگر افول علمی در برخی از علوم از ۴۰۰ سال پیش شروع شد، در پزشکی از اواخر قرن دوازدهم آغاز شد، اما به برکت پزشکان دلسوز کشور امروز پیشرفت‌های زیادی در حوزه پزشکی ایجاد شده است.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نگاه حکمت و شریعت اسلامی به سلامت ادامه داد: نگاه حکمت و شریعت یعنی فلسفه و وحی به سلامت، متفاوت از تعریف سازمان جهانی سلامت است و بر اساس آن در ساحت‌های مختلف انسان‌ها، بیماری و سلامت داریم بنابراین هر تعریف و ساحتی برای انسان قائل باشیم، در آن بیماری و سلامت وجود دارد. 

 

وی اضافه کرد: به همین دلیل فلاسفه ما مبحثی دارند به نام سلامت حس، خیال، وهم و عقل. وهم یا تخیّل در فلسفه بد نیست، مبنای هنر هم تخیّل است، تمام دستگاه‌های موسیقی، سازهای موسیقی، نقاشی و خوشنویسی همگی مبنایشان تخیّل است. تخیل در تمام فناوری و مصنوعات بشریت نقش دارد؛ تخیلی که مبنایش عقل است اگر مبنایش عقل نباشد شیطان‌پرستی می‌شود که منجر به نابودی و خودکشی خواهد شد.

 

استاد خسروپناه گفت: بنابراین تخیّل و عقل هم سلامت و بیماری دارند، قرآن غیر از تأیید آنچه فلاسفه گفته‌اند، بر سلامت قلب تأکید ویژه دارد، سلام اسم خداوند است، واژه اسلام هم برگرفته از سلام است، قرآن به همه پیامبران خداوند سلام فرستاده است. یکی از راه‌های سلامت در قرآن داشتن قلب سلیم است در قرآن مراتب ادراکی سمع و بصر، عقل(نظری، عملی، معاش)، لُبّ(جمع چهار عقل)، افئده(عقل پخته) و قلب است. قلب گاهی گرفتار مرض است و قلب هم ممکن است گرفتار بیماری پلیدی می‌شود. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر استفاده از متخصصان در سیاستگذاری بیان کرد: کمیسیون سلامت برای استفاده از متخصصان حوزه سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌انداری شد و همه موضوعات حوزه سلامت به این کمیسیون ارجاع می‌شود. حکمرانی در سلامت باید با نظر ذی‌نفعان طراحی شود. در گذشته در حوزه سلامت مصوبات متعددی در شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم اما در خصوص برخی مصوبات مانند افزایش ظرفیت پزشکی نکاتی توسط گروه‌های تخصصی وجود دارد، که بررسی‌های لازم در این زمینه نیز حال انجام است چراکه کیفیت آموزش پزشکی باید حفظ شود. 

 

وی ادامه داد: همچنین در دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی هیئت‌های اندیشه‌ورز علم و فناوری در استان‌ها راه‌اندازی شد تا از اعضای هیئت علمی تمام استان‌ها استفاده کنیم. اگر عقل جمعی را باور کنیم برای بسیاری از مشکلات راهکار پیدا می‌شود. نقشه جامع علمی کشور در حال روزآمدسازی است که بخش سلامت این نقشه را به کمیسیون سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی محول کردیم، در این نقشه برای مسائل پیش رو می‌توان راهکار ارائه داد. درباره تصویب آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی تأکید شد برای بخش پزشکی آئین‌نامه مستقل تدوین شود. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به طب سنتی بیان کرد: در این زمینه نباید گرفتار عوام‌زدگی شویم بلکه باید نسبت به طب سنتی و طب ایرانی رویکرد علمی داشته باشیم، لازم است طب ایرانی را قدر بدانیم و حمایت کنیم و نباید میراثمان را نادیده بگیریم.

 

استاد خسروپناه تأکید کرد: متولی بخش سلامت در کشور وزارت بهداشت است، در این مسیر نباید عده‌ای با فریب از مردم کلاهبرداری کنند، مثلا دانشگاهی جعلی با کلاهبرداری از مردم در رشته پزشکی از داوطلبان ثبت نام می‌کرد که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته جلوی آن گرفته شد، این رفتارها علم را نابود می‌کند بنابراین باید مراقب سودجویان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • (ویدئو) ماجرای تکان‌دهنده گم‌شدن سه دختر چوپان ۱۲ تا ۲۰ ساله
  • عضو اصلی گارد جاویدان دستگیر شد + اعترافات تکان دهنده «دکتر»
  • ببینید | افشای آمار تکان‌دهنده ارزپاشی دولت‌ها در بازار توسط کارشناس صدا و سیما
  • روایت جدید و تکان‌دهنده فاطمه فهیمی همسر ناصر عبداللهی از مرگ پرابهام خواننده مشهور