Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی شاخص کل بورس تهران در کانال ۴۱۰ هزار واحدی، چرا در بازار صعودی بورس، خبری از عرضه اولیه جدید نیست؟، بهای سکه ۴۰ هزار تومان افت کرد، همچنان منتظر بالا رفتن قیمت جهانی طلا باشیم؟، رشد اقتصادی چین به کمترین میزان در ۲۹ سال گذشته رسید، نظام بانکداری هنوز در ابتدای راه قرار دارد و کاهش نسبی قیمت دلار در بازار امروز را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی: تمرکز بانک مرکزی از این پس، کنترل تورم خواهد بود

همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی نوشت: تلاشهای بی وقفه بانک مرکزی به همراه سایر بخش‌های کشور،نظام ارزی کشور را در شرایط بسیارسخت اقتصادی به سامان رسانده است. همانگونه که پیش تر اشاره کردم، بازار ارز محل تخلیه شوک‌های خارجی به اقتصاد است و نقش بانک مرکزی نیز جلوگیری از نوسانات بازار و حذف نقش مخرب سفته بازان در این بازار است. بانک مرکزی، از این پس، تمرکز خود را بر کنترل تورم خواهد داشت، استفاده از ابزارهای عملیات بازار باز و تغییر سیاستگذاری پولی بر کنترل تورم، سرلوحه برنامه های بانک مرکزی خواهد بود. بدیهی است، در این مسیر، کلید موفقیت، افزایش تولید غیر نفتی داخلی است که بایستی با سیاست های مالی مناسب دولت همراهی شود.

سبزپوشی شاخص کل بورس تهران در کانال 410 هزار واحدی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 732 واحدی معادل 0.18 درصد به رقم 410 هزار و 694 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 23 واحدی به رقم 5 هزار و 296 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 195 واحدی معادل 0.18 درصد به رقم 109 هزار و 612 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 772 واحدی معادل 0.61 درصد، عدد 126 هزار و 787 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 515 واحدی معادل 0.61 درصد به رقم 84 هزار و 608 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 1931 واحد افزایش معادل 0.40 درصد را رقم زد و به سطح 485 هزار و 362 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 495 واحد افزایش معادل 0.17 درصد به رقم 294 هزار و 858 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 1654 واحد افزایش معادل 0.19 درصد همراه بود و عدد 851 هزار و 553 واحد را به نمایش گذاشت.

چرا در بازار صعودی بورس، خبری از عرضه اولیه جدید نیست؟

معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در گفت و گو با نبض بورس در خصوص برخی انتقادات در مورد عدم عرضه شرکت های جدید در بازار سرمایه با توجه به روند صعودی حاکم بر شاخص کل گفت: بررسی شرکت های متقاضی پذیرش در شرکت بورس تهران و فرابورس انجام می شود و وظیفه سازمان  برگزاری جلسات هیات پذیرش بوده که به طور منظم این جلسات برگزار می شود و وضعیت شرکت های متقاضی بررسی و مشکلات موجود به آنان اعلام شده و در نهایت منجر به نهایی شدن پذیرش یا عدم پذیرش یک شرکت در بازار سرمایه می شود.

وی ادامه داد: آنچه  باعث تاخیر در عرضه های اولیه شده، آماده سازی این شرکت ها و برطرف کردن مطرح شده در جلسات هیات پذیرش است چرا که برطرف کردن این مشکلات در مواردی طولانی شده و به غیر از این سازمان بورس منعی برای عرضه اولیه وجود ندارد و در این زمینه اگر شرکت ها هر چه سریعتر شرایط کلی پذیرش را کسب کنند، امکان عرضه اولیه سریع تر وجود خواهد داشت. امیری در پاسخ به دیگر پرسش در خصوص افزایش ساعات معاملات با توجه به  رشد قابل توجه حجم و ارزش معاملات نیز گفت: این درخواست باید از طرف بورس ها به سازمان ارائه شود تا بتوانیم آن را در هیات مدیره سازمان بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

بهای سکه ۴۰ هزار تومان افت کرد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با کاهش ۴۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به چهار میلیون و ۸۳۰ هزار تومان افت کرد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به بهای چهار میلیون و ۸۱۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۲۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۹۱ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۱۲۹ هزار تومان به فروش رسید.

همچنان منتظر بالا رفتن قیمت‌ جهانی طلا باشیم؟

گروه MKS PAMP در گزارش خود از دورنمای سال ۲۰۲۰ بازار طلا اعلام کرد که همچنان در سال میلادی جاری به طلا، نقره و پالادیم خوش بین مانده است. طلا همچنان فلز امن برای سرمایه گذارانی خواهد بود که در شرایط نوسان و ابهام بازار، متقاضی پناهگاه مطمئن دارایی می‌شوند. طبق پیش بینی تحلیلگران گروه MKS PAMP، قیمت هر اونس طلا در سال میلادی جاری تا مرز ۱۷۸۰ دلار صعود خواهد کرد و میانگین آن به ۱۶۳۶ دلار می‌رسد. در این بین انتظار می‌رود طلا از سطح حمایتی ۱۵۲۰ دلار پایین‌تر نرود.

عوامل مهمی که از قیمت طلا پشتیبانی می‌کنند مسائل ژئوپلیتیکی و سیاسی هستند. تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به دقت دنبال می‌شوند و یکی از عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم ممکن است نوسانات بیشتری را برای قیمت فلزات ارزشمند و دلار آمریکا ایجاد کند. عامل دیگری که از بالا ماندن قیمت طلا حمایت می‌کند، سیاست تسهیلی بانکهای مرکزی در فضای رشد اقتصادی اندک است. این دورنما در حالی منتشر شده که قیمت طلا فعلا در محدوده ۱۵۵۰ دلار حمایت شده است. تحلیلگران این شرکت انتظار دارند بانکهای مرکزی همچنان خریدار بزرگ طلا باشند.

همچنین با وجود این که نقره در سال ۲۰۲۰ زیر سایه طلا خواهد ماند اما تحلیلگران گروه MKS PAMP انتظار دارند قیمت هر اونس نقره تا مرز ۲۱ دلار صعود کند و میانگین قیمت آن در سال میلادی جاری ۱۸ دلار و ۶۲ سنت باشد. در میان فلزات گروه پلاتین هم تحلیلگران بی‌نهایت به پالادیم خوش بین هستند و احتمال اندکی برای نزول قیمت قائل هستند زیرا همزمان با کاهش عرضه، تقاضای قوی برای این فلز ارزشمند وجود دارد.

کاهش نسبی قیمت دلار در بازار امروز

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد افت نسبی نرخ دلار و یورو در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور هستیم. به گونه ای که در حال حاضر هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی به نرخ 12900 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13000 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 50 تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 14400 تومان از مردم خریدرای می شود و به قیمت 14500 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 150 تومان افت نرخ داشته است. در بازار آزاد نیز خبرهای دریافتی حکایت از افت نرخ دلار و یورو به رقم های 13410 و 14950 تومان دارد.

رشد اقتصادی چین به کمترین میزان در 29 سال گذشته رسید

آمارهای رسمی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد چین به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان از سال 2019 رشد اقتصادی 6.1 درصدی داشته که کمترین میزان در 29 سال گذشته محسوب می‌شود. دفتر آمار چین با انتشار این رقم اعلام کرد هدف گذاری دولت این کشور نیز ثبت رشد اقتصادی 6 تا 6.5 درصد بوده است. رشد اقتصادی چین در سال 2019 معادل 0.7 درصد کمتر از سال 2018 بوده است. این رشد 6.1 درصدی کمترین میزان رشد اقتصادی چین از سال 1990 و زمانی که این کشور آسیایی درگیر بحران‌های سیاسی بود و رشد  اقتصادی آن به 3.9 درصد سقوط کرد به شمار می‌رود. اداره آمار چین اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2019 معادل 14.38 تریلیون دلار بوده است که بیش از نیمی از این حجم تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش خدمات است. در سال 2019 خرده فروشی در چین 8 درصد رشد کرده است. آمارهای حاکی از آن است که جمعیت چین در پایان سال 2019 از مرز 1.4 میلیارد نفر گذشته است.

زمان واریز سهمیه بنزین بهمن ماه اعلام شد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت:‌ سهمیه بنزین بهمن ماه ساعت ۲۴ فردا شب (دوشنبه شب) به کارت سوخت خودروها واریز خواهد شد. فاطمه کاهی امروز در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه سهمیه بنزین هر ماه در ساعت صفر اولین روز همان ماه به کارت سوخت خودروها واریز می‌شود،‌ ادامه داد: بر این اساس سهمیه بنزین بهمن ماه فردا شب به کارت‌ها واریز خواهد شد. وی با اشاره به اینکه سهمیه‌ها تغییری نخواهد داشت، ‌افزود:‌ بر اساس جدول اعلام شده،‌سهمیه بنزین هر خودرو واریز می‌شود که این میزان برای خودروهای بنزینی ۶۰ لیتر در ماه و خودروهای سواری دوگانه سوز ۳۰ لیتر در ماه است. کاهی در مورد تعیین سهمیه بنزین برای سفرهای نوروزی نیز گفت: ‌این موضوع هنوز در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطرح نشده است.

نظام بانکداری هنوز در ابتدای راه قرار دارد

شافعی رئیس اتاق ایران در ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار داشت: واقعیت این است که نظام بانکداری کشور هنوز در میانه راه قرار دارد. به این معنا که قوانین بانکداری کشور اگر چه به لحاظ فقهی و شرعی با اشکال مواجه نیست زیرا در زمان تصویب قوانین بانکداری اسلامی هم شورای نگهبان انطباق آن با شرع مقدس اسلام را تایید کرد و هم مراجع آن زمان این قوانین را تایید کردند. التبه این به معنای آن نیست که بهتر از این نمی‌شد قانونی را وضع کرد. بلکه باید توجه داشت که همواره امکان ایجاد وضعیت بهتر وجود دارد و می‌توان با مطالعه مجدد و بازنگری، از عقود دیگر در قانون بانکداری بدون ربا استفاده کرد که پیش از این به هر دلیل، قانون‌گذاران به آن توجه نداشتند.

رد پای خودروسازان چینی برای تولید در هند

شرکت گریت‌وال موتور چین با خرید کارخانه جنرال‌موتورز در غرب هند موافقت کرد. دو منبع آگاه با اعلام این خبر به خبرگزاری رویترز تاکید کردند که خودروساز چینی به‌دنبال ساخت محصولات خود در هند است. به گفته این منابع، انتظار می‌رود گریت‌وال که یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان شاسی‌بلندها در چین محسوب می‌شود، برای خرید این کارخانه مبلغی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار را پرداخت کند. این اقدام درواقع گام نخستین گریت‌وال برای تولید و فروش خودرو در هند و آغازی برای پایان حضور جنرال‌موتورز در هند خواهد بود. در ماه‌های اخیر خودروسازان چینی برای مقابله با کاهش تقاضا در بازار چین، به حضور در بازار قابل‌توجه هند روی آورده‌اند و به گفته منابع آگاه، موفقیت سائیک‌موتور، دیگر خودروساز چینی در این کشور برای رقبای دیگر الهام‌بخش بوده است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ بر اساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که هند تا سال ۲۰۲۶، به سومین بازار بزرگ خودروی جهان پس از چین و ایالات‌متحده بدل شود.

چرا خبری از ارزانی خودرو نیست؟

فعالان بازار خودرو معتقدند هنوز فاصله زیادی میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد که این مشکل با افزایش عرضه برطرف خواهد شد اما وضعیت بازار نشان می‌دهد همچنان خودروسازان در عرضه خودرو قطره چکانی عمل کرده و همین امر عاملی میشود تا هر روز اختلاف قیمت کارخانه محصولات با بازار رشد داشته باشد. علاوه بر این فروشندگان خودرو می‌گویند در حال حاضر فضای مجازی به صورت خود مختار پر از آگهی های فروش خودرو آنهم با قیمت های بالاست این در حالی است که عملاً با رکود بازار خبری از خریدار در بازار نیست.  وضعیت این روزهای بازار خودرو و ثبت قیمت های متفاوت برای انواع خودروها نشان میدهد کاهش قیمت ها و رونق بازار در خرید و فروش خودرو آنهم در ماه‌های پایانی امسال همچنان با ابهاماتی زیادی روبه رو است. از طرف  دیگر بلاتکلیفی خریداران در تحویل خودروهای ثبت نامی نیز بر حجم مشکلات مردم اضافه کرده است. /تسنیم

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما دلار آمریکا بورس تهران اقتصاد ایران مکانیسم ماشه رابرت مک ایر سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر اساس ماده ۴ قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار، اتاق ایران باید شرایطی برای پایش و رصد محیط کسب‌وکار و اطلاع‌رسانی درباره وضعیت آن به مسئولان، سیاست‌گذاران و فعالان اقتصادی فراهم آورد؛ بنابراین، در سال ۹۷، پارلمان بخش خصوصی درصدد انتشار و محاسبه شاخص مدیران خرید (PMI) با برند شامخ برآمد.

محاسبه و انتشار شامخ (PMI) وضعیت و شرایط کسب‌وکار‌ها را در ماه نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد و می‌تواند رونق یا رکود تولید در هر ماه و دورنمای وضعیت آن در ماه‌های آتی را نشان دهد.  

در شامخ، وضعیت رونق و رکود بخش‌های مختلف اقتصاد اعم از صنعت، خدمات و کشاورزی با پرسیدن سؤالات معیار و استاندارد جهانی از مدیرانی که وظیفه واحد خرید یا فروش یک بنگاه اقتصادی بزرگ را بر عهده دارند، استخراج و محاسبه می‌شود و می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در اختیار فعالان اقتصادی، مسئولان و سیاست‌گذاران اقتصادی قرار دهد. مدیران شرکت‌کننده در این آمارگیری، سؤالات مشخص و یکسان سه گزینه‌ای را پاسخ خواهند داد که مثلاً نشان می‌دهد در ماهی که گزارش شده، میزان فروش، تولید و ... نسبت به ماه قبل افزایش، کاهش یا ثبات را تجربه کرده است.

متغیر‌هایی مانند موجودی انبار، وضعیت استخدام، وضعیت سفارش‌های جدید، وضعیت صادرات و سؤالاتی از این دست نیز از سوی شرکت‌کنندگان مشخص پاسخ داده می‌شود و درنهایت با جمع‌بندی کل جواب‌ها و میانگیری از آن‌ها، عددی بین ۱ تا ۱۰۰ استخراج خواهد شد.  عدد ۵۰ نشان خواهد داد که در مجموع وضعیت بخش مورد بررسی هیچ تغییری نداشته است؛ اما هر چه عدد از ۵۰ بالاتر باشد، نشانه رونق و هرچه رقم پایین‌تر از ۵۰ باشد، نشانه رکود و انقباض در آن بخش تلقی می‌شود.

حال جدیدترین گزارش منتشر شده در خصوص شاخص مذکور مربوط به آخرین ماه سال گذشته یعنی اسفندماه ۱۴۰۲ است. مرکز پژوهش‌های اتاق ایران اعلام کرده است: در اسفندماه سال قبل شاخص مدیران خرید برای کل اقتصاد ۵۵.۷۹ محاسبه شده و در مقایسه با ماه قبل افزایش داشته است و به بیشترین مقدار در ده ماهه اخیر از خرداد ماه رسیده است. بهبود در شاخص در شرایطی است که بعد از رکود چندین ماهه طبق روند پایان سال و مورد انتظار، بهبود در وضعیت فعالیت کسب وکار‌ها مشاهده می‌شود، اما با توجه به افزایش نرخ ارز نااطمینانی در میان کسب وکار‌ها نسبت به فعالیت در ماه‌های آتی بالا رفته است.

پژوهش اتاق بازرگانی ایران نشان می‌دهد، از نظر هزینه، در اسفند ماه، شاهد افزایش قیمت نهاده‌های کسب وکار‌ها در ده ماه گذشته بوده است. قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم خریداریشده (۷۷.۵۰) بیشترین مقدار ده ماه گذشته را به ثبت رسانده است. از سوی دیگر، با افزایش نرخ ارز، کسب و کار‌ها در زنجیره تأمین با فشار‌های تورمی بالایی روبرو شده اند، به طوریکه افزایش هزینه‌های نهاده‌های تولید باعث تحمیل بخشی از فشار هزینه‌ای به مشتریان شده و شاخص قیمت فروش کالا و خدمات (۵۵.۵۷) بیشترین میزان ۳ ماهه اخیر را به ثبت رسانده است. با اینحال از آنجا که بخشی از فروش از موجودی انبار و در قیمت‌های قبلی خریداری شده بود، به نظر میرسد اثرات تورمی افزایش نرخ ارز طی ماه‌های آتی بیشتر ظاهر شود.

در اسفندماه، طبق روال هر سال شاخص انتظارات خوشبینانه برای فروردین به پایین‌ترین میزان خود می‌رسد. در این دوره شاخص کمترین مقدار ۲۴ ماهه از فروردین ۱۴۰۱ را به ثبت رسانده است. داده‌های اسفند حاکی از افزایش عدم قطعیت سیاسی- اقتصادی است که صعود قیمت ارز و انتظارات تورمی برای افزایش بیشتر قیمت محصولات طی ماه‌های آینده و با توجه به سطح پایین قدرت خرید مشتریان و کاهش توان رقابتی صادراتی، باعث نگرانی و سردرگمی شرکت‌ها برای تصمیم گیری به وضعیت نابسامان قیمتی و تشدید نااطمینانی در برنامه ریزی حتی کوتاه مدت شده است.

پژوهش پارلمان بخش خصوصی بیان می‌کند که مشکلات اصلی از دید برخی از فعالان اقتصادی در اسفند ماه سال قبل به شرح زیر است:

- علیرغم انجام تعهد ارزی از سوی تولیدکنندگان، اما از سوی بانک، سهمیه‌های ارزی به آن‌ها داده نمی شود یا کمتر از مقدار تهعد ارزی است. در نتیجه تآمین مواد اولیه و امکان تولید کاهش خواهد یافت.


- افزایش نرخ ارز از یک سو و عدم تخصیص ارز به شرکت‌ها از سوی دیگر و در صورت ادامه روند مذکور، تعدادی از کسب وکار‌ها عملا توان تولید خود را از دست خواهند داد.


- شرایط بی ثبات و غیرقابل پیشبینی، افزایش نرخ ارز و قیمت‌ها و عدم دسترسی به منابع مورد نیاز، برنامه ریزی و تصمیم گیری برای آینده را برای شرکت‌ها بسیار دشوار کرده است و در نتیجه سردرگمی و ناتوانی شرکت‌ها برای پیش بینی شرایط بازار در ماهه‌ای آینده را به همراه داشته است.


- در برخی از فعالیت ها، کارگاه‌هایی که در شرایط قانونی کار نمی‌کنند و از نظر هزینه‌ها در شرایط یکسان با شرکت‌هایی نیستند که قانونی به فعالیت می‌پردازند، از جمله پرداخت مالیات بر ارزش افزوده. در چنین شرایطی، عرضه با قیمت پایینتر، رقابت غیرعادلانه را برای شرکت‌های قانونی بوجود می‌آورد.

 

دیگر خبرها

  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم