Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:54:57 GMT

افزایش مهارت دانش آموزان از آسیب ها پیشگیری می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۱۷۵۳

افزایش مهارت دانش آموزان از آسیب ها پیشگیری می کند

به گزارش خبرنگار مهر، همایش توجیهی طرح نماد روز یکشنبه با حضور خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، شمس الله غلامی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک، حجت الاسلام انصاری معاون پرورشی، حجت الاسلام محمد حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین و جمعی از مدیران و مجریان و کارشناسان طرح نماد در محل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد حیدری در این مراسم گفت: طرح نماد با گذشته چند سال از اجرا امروز به یک پروژه تبدیل شده و باید بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح نماد، پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و باید با کمک همه جانبه بتوانیم به این مهم دست یابیم.

حیدری تصریح کرد: امروز دانش آموزان استعدادهای عجیبی دارند که اگر مراقبت نکنیم در مسیر منفی قرار می‌گیرند زیرا گاهی در جرایم اینترنتی تعدادی از دانش آموزان وارد این حیطه شده اند که اگر مراقبت نکنیم دچار آسیب‌های بیشتری می‌شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین بیان کرد: در اجرای این طرح باید پیشگیری جامع مدار در اولویت باشد تا زودتر به هدف برسیم.

وی گفت: در استان قزوین ۷۲ نقطه حادثه خیز داریم که باید شناسایی، آشکارسازی، اصلاح و ساماندهی شود و ما نیز وظیفه داریم در اجرای این طرح آسیب‌ها را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم.

حیدری اظهار داشت: وقتی در کوچه‌های تاریک سرقت زیاد شده باید آن را با نصب تیرهای چراغ برق روشن کنیم و اگر به خودرو دزدگیر و در اطراف خانه خود دوربین نصب کنیم سرقت کم می‌شود لذا ما هم در طرح نماد به دنبال این هستیم تا با پیشگیری جامع مدار، رشد مدار و اجتماع محور از آسیب‌ها کم کنیم.

وی گفت: در این روش اگر همتا سازی شود و برخی مفاهیم و مهارت‌ها را به صورت دسته جمعی بالا ببریم تا آسیب‌ها کم شود و در این راستا باید بتوانیم دانش آموزان را به مسیر درست هدایت کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین یادآور شد: چهار گام محوری در آموزش‌های مجری برای خانواده، معلم و دانش آموز را اجرا می‌کنیم و لازم است به دانش آموزان صبر و شکیبایی را بیاموزیم زیرا بخش زیادی از پرونده‌های قضائی مربوط به جرح و نزاع دسته جمعی است که نشان می‌دهد خشونت در جامعه زیاد شده است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح نماد در مدارس باید از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف بویژه خشونت، اعتیاد و بد اخلاقی جلوگیری کنیم.

کد خبر 4829945

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حیدری اداره کل آموزش و پرورش قزوین طرح نماد قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف شهرکرد ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه بیرجند دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ۹ صبح، دانش آموزان تا پایان ۲۸ فروردین باید به مدرسه می‌رفتند.اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است؛ و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • مصطفی معین: مهاجرت به دانش‌ آموزان هم رسیده است (فیلم)
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • (ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان