Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سورنا ستاری» روز یکشنبه در آئین نقشه‌های هوانوردی هوشمند بومی (سامانه‌های Inflight AIP) که برای نخستین بار در کشور و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و اجرایی شده است، در سخنانی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراینی، اظهارکرد: خوشبختانه با حمایت و هدایت سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، توانمندی کسب و کارهای دانش بنیان به لایه های صنعت هوایی راه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این آئین که با حضور امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش همراه بود، اظهارکرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌های همکاری با این نهادها، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تجاری صنعت هوایی پررنگ‌تر خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به ورود کسب و کارهای دانش بنیان به بخش‌ها گوناگون صنعت هوایی گفت: در حوزه سخت افزاری نیز پروژه های مناسبی با شرکت فرودگاه های کشور داریم.

ستاری با بیان اینکه، ساخت رادارها از جمله بخش‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات ارزشمند و ماندگاری در این حوزه انجام داده‌اند، اظهارکرد: تولید سامانه های پیش‌بینی و تجهیزات پیشرفته هواشناسی باب دیگری از فعالیت این شرکت‌ها در همکاری با سازمان هواشناسی است.

وی با تأکید بر این‌که حمایت زیرساختی و قرار دادن بازارهای بالقوه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان، راهکار توسعه پایدار به‌ویژه در صنعت هوانوردی است، افزود: در حال حاضر بازار گسترده و خوبی به روی شرکت های دانش بنیان باز است.

ستاری ادامه داد: تا چند سال گذشته، شرکت ها در حوزه تجاری ورود جدی نداشتند اما خوشبختانه این مسیر هموار شد. پروژه نقشه‌های هوانوردی نیز در همین راستا است.

وی تصریح کرد: اگر درهای بازار به روی شرکت های دانش بنیان گشوده شود، این شرکت ها می‌توانند محصولات و خدمات نوآورانه شان را در اختیار توسعه صنعت هوایی قرار دهند و توسعه را برای این صنعت و صنایع وابسته به ارمغان بیاورند.

رییس بنیاد ملی نخبگان، نیروی انسانی متخصص و دانش آموخته را سرمایه بسیار ارزنده صنعت هوایی کشور دانست و گفت: این سرمایه انسانی، از دوران دفاع مقدس تا کنون، در حوزه های گوناگون مانند مهندسی و ناوبری، تجربیات ارزنده اش را در خدمت پیشرفت صنعت هوایی قرار داده است.

ستاری با اشاره به اینکه، پروژه های متعدد بسیار خوبی وجود دارد که در آینده و در حوزه سخت افزاری پیشرفت های بسیار خوبی اتفاق خواهد افتاد، اظهار امیدواری کرد این ظرفیت های خارق‌العاده با پیشرفت اقتصاد کشور همراه شود.

سامانه‌ای با تکیه به دانش فنی بومی

نقشه‌های هوایی دیجیتال شامل نقشه‌های پروازی IFR و VFR جزو چارت‌های مورد نیاز صنعت هوایی کشور است که تا پیش از این انحصار آن در اختیار آمریکا و شرکت «جپسن» قرار داشت.

با اعمال تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از دسترسی به این نقشه‌ها محروم شده بودند اما این نقشه‌ها به کمک شرکت‌های دانش بنیان و نیروی هوایی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بومی سازی شد.

۶ سورتی پرواز از تهران به کیش و بالعکس، با استفاده از این نقشه‌ها انجام شد و در نهایت مورد تایید سازمان‌ هواپیمایی کشوری و دیگر نهادهای دست‌اندرکار قرار گرفت.

«چارت هوایی دیجیتال» به عنوان یکی از عوامل تأمین ایمنی، چارت‌ها و نشریات هوایی است و اکنون در داخل کشور بومی‌سازی شده است.

برچسب‌ها بومی سازی علم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سورنا ستاری نقشه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بومی سازی علم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سورنا ستاری نقشه بومی سازی علم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سورنا ستاری نقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند، دستگاه حفاری زیر دریا را داخلی‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ماشین حفاری زیر دریا محصولی است که طراحی و بخش اعظمی از آن را یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین انجام داده است. 

این دستگاه برای پروژه‌ای ساخته شده که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و قرار است که کار حفاری را در زیر دریای عمان انجام دهد.

این شرکت تجربه موفق به روش میکروتونلینگ در حفاری فاضلاب اهواز را در گذشته دارد و همین امر، متخصصان این شرکت را برای ساخت ماشینی بزرگتر و به مراتب پیچیده‌تر امیدوار کرد.

در محیط کاری این دستگاه بحث فشار آبی وجود دارد و تجهیزات خاصی در این پروژه استفاده می‌شود؛ براساس شرایط زمین، نوع کاتر تعیین می‌شود که چه نوع TBM و چه نوع کلّه حفاری، مناسب آن زمین است.

تولید آب از طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر بیش از 3 برابر افزایش یافت + تصویر

حاصل تلاش چندین ماه کار مهندسی، ساخت ماشینی با قابلیت حفر تونل به قطر 2500 میلی‌متر است. سرِ حفار دستگاه یا "کاترهد" دستگاه با حرکت چرخشی که انجام می‌دهد سنگ‌ها و مصالحی که داخل و زیرزمین است را می‌کَنَد. همچنین از کلّه حفار تا قسمت‌های بیرونی دستگاه، از طریق کنترل کابین انجام می‌شود.

این محصول دانش‌بنیان امروز به سواحل دریای عمان در چابهار می‌رود تا توانمندی صنعت کشور در حفاری زیر دریا به اثبات برسد.

دو خط 850 متری وجود دارد و آبگیر محسوب می‌شود و یک خط نیز مربوط به پساب است.

آب شیرین‌کن‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند به صورت لوله‌گذاری داخل دریا بوده است و تنها چیزی که آن متمایز می‌کند میکروتونلینگ زیر دریا است.

هدف طرح، انتقال آب دریا برای شیرین‌سازی به درخواست پتروشیمی مکران است. استفاده از روش حفاری زیر دریا علاوه برتوجه به الزامات زیست محیطی، افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب و شکوفایی صنعت کشور را به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت