Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@07:26:40 GMT

وزیر دفاع عراق با امیر کویت دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۲۰۲۹

«نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق و هیأت همراه او که به کویت سفر کرده است با امیر کویت در کاخ بیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار بین الملل- در این دیدار «علی جراح الصباح» وزیر امور دیوان امیری، «احمد الناصر» وزیر خارجه و «محمد الخضر» رئیس ستاد مشترک ارتش کویت حضور داشتند.

به نوشته روزنامه کویتی «الرأی»، وزیر دفاع عراق و هیأت همراه او امروز در سفری چند روزه وارد کویت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی ارتش کویت اعلام کرد که الشمری و هیأت همراه او به محض ورود به فرودگاه کویت مورد استقبال «محمد الخضر» رئیس ستاد مشترک ارتش کویت و «محمد الحسینی» کاردار عراق در کویت قرار گرفتند.

وزیر دفاع عراق همچنین با «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت در حضور «احمد منصور الاحمد الصباح» معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.

اگرچه به محتوای گفت‌وگوهای وزیر دفاع عراق با مقامات کویتی اشاره‌ای نشده است اما سفر او به کویت در شرایطی است که اخیرا آمریکا در اقدامی که نقض حاکمیت عراق است سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را ترور کرد که به دنبال این جنایت، پارلمان عراق به طرح اخراج نیروهای بیگانه از این کشور به ویژه نظامیان آمریکایی رأی مثبت داد.

کویت نیز از جمله همسایگان عراق است که میزبان شمار زیادی از نظامیان آمریکایی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امیر کویت وزیر دفاع عراق امیر کویت وزیر دفاع عراق ارتش کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه پاکستان، بن فرحان را در این سفر ۲ روزه رسمی هیئتی متشکل از وزرای کشاورزی، صنعت و معدن، معاون وزیر سرمایه‌گذاری و مقامات ارشد وزارت نیرو و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه عربستان قرار است با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر خارجه، فرمانده ارتش پاکستان و همچنین رئیس شورای ویژه تسهیل سرمایه‌گذاری SIFC دیدار کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: این سفر اساساً برای تسریع و پیگیری توافقات اخیر میان محمد شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دیدار اخیر آنان در مکه مکرمه در راستای تقویت همکاری‌های اقتصادی دوجانبه انجام می‌شود.

منابع خبری در پاکستان گزارش دادند که یکی دیگر از اهداف سفر وزیر خارجه سعودی فراهم کردن مقدمات سفر آتی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به پاکستان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • نخست‌وزیر جدید کویت منصوب شد
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • دیدار ارتشیان با نماینده ولی فقیه
  • وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی در گذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • بررسی خروج نظامیان آمریکایی، در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا
  • شاخصه اصلی ارتش، ولایتمداری است