Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق فدراسیون فوتبال مثل تمام این سال ها موضعی انتقادی نسبت به مسایل فوتبال دارد و حالا معتقد است که خودمان به AFC برای گرفتن میزبانی بهانه داده ایم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمد دادکان در گفت و گویی انجام داد درباره گرفتن میزبانی از تیم های ایرانی صحبت کرد. او معتقد است که این مقدمه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است که بازی ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی را در کشور ثالث برگزار کند ضمن اینکه در صحبت هایش به این مساله تاکید دارد که خودمان با تعویق بازی های لیگ به AFC بهانه لازم را داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت های رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران را در زیر می خوانید:

تقصیر خودمان بود

محمد دادکان :

یک ماه و نیم قبل درباره این موضوع صحبت کرده بودم و گفته بودم وقتی پنج هفته لیگ تعطیل می‌شود و مسئولان فوتبال کشور می‌گویند به خاطر امنیت بازی‌ها را لغو کرده‌اند این مسائل دلیلی می‌شود که مسئولان AFC از آن به عنوان بهانه استفاده کنند تا مشکلاتی را برای فوتبال ما ایجاد کنند. ما در درجه اول خودمان چنین مشکلی را درست کردیم و گفتیم در ورزشگاه‌های ما امنیت وجود ندارد و بازی‌ها را به همین خاطر لغو کردیم. در آن زمان مدیران باشگاه‌ها کجا بودند که بگویند بازی‌ها را لغو نکنید و بگذارید با تعداد تماشاگر کم بازی کنیم؟ نباید با این گونه حرف‌ها و تصمیم‌ها گزک به دست کمیته مسابقات AFC می‌دادیم.

موضوع تیم ملی بحرین است

محمد دادکان :

آنها که تصمیم گرفتند نمایندگان ایران برابر رقبا در لیگ قهرمانان آسیا میزبانی نکنند هدفشان تنها این نیست، آنها به دنبال این هستند که در دیدار ایران برابر بحرین مشکل ایجاد کنند چون بحرین با ایران هم‌گروه است و می‌خواهند کاری کنند که تیم ملی بحرین برای بازی به تهران نیاید. الان نباید به فکر موضوع باشگاه‌ها باشیم بلکه از الان باید به فکر چاره باشیم که در دو دیدار حساس مقدماتی جام جهانی تیم ملی بتواند از رقبای خود میزبانی کند. آنهایی که تصمیم گرفتند باشگاه‌های ما میزبان نباشند هدفشان همان بازی‌های مقدماتی جام جهانی است چون می‌خواهند از گروه ما بحرین و عراق به دور بعد صعود کنند. باشگاه‌های ما هیچ کدام نمی‌تواند در آسیا به قهرمانی برسند چون واقعا کار سختی است اما تیم ملی ما شانس دارد به جام جهانی برود و مردم ایران را خوشحال کند.

یک تصمیم سیاسی

محمد دادکان :

این تصمیم سیاسی است چون کشور ما امنیت دارد و بازی‌های خیلی مهمی را هم می‌تواند برگزار کند اما ما خودمان با کج اندیشی‌ها به رقبا گزگ دادیم. الان هر تیمی به ایران بیاید به نحو احسن بازی‌اش برگزار می‌شود و مشکلی وجود ندارد. آنها که چنین تصمیمی گرفتند از نابخردی‌های خودمان استفاده می‌کنند. ما لیگمان را پنج هفته تعطیل کردیم و الان همین مساله باعث شد رقبا سوء استفاده کنند و میزبانی را از باشگاه‌های ایرانی بگیرند. باز هم تاکید می‌کنم فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باید بدانند هر کاری الان در کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شود برای این است که میزبانی ایران برابر بحرین و عراق را بگیرند. آنها به فکر لیگ قهرمانان آسیا نیستند و هدفشان مقدماتی جام جهانی است. الان نکته‌ای که فوتبال ایران را با خطر مواجهه کرده، مقدماتی جام جهانی است.

باید دنبال فیفا باشیم

محمد دادکان :

به خاطر ضعف در گرفتن کرسی در کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا فوتبال ایران متضرر شده است. اگر پست‌های مهم را به دست می‌آوردیم الان شرایط فرق می‌کرد. اما باز هم تاکید می‌کنم این که ما خودمان بازی‌های لیگ را به تعویق انداختیم بهانه به دست کمیته مسابقات AFC داد. اگر خاطرتان باشد همان زمان مسئولان فدراسیون می‌گفتند به خاطر مسائل امنیتی، بازی‌ها برگزار نمی‌شوند. مسئولان AFC همین اظهارنظرها را به کمیته مسابقات می‌برند و درباره ایران تصمیم می‌گیرند. برای من سوال است آن زمان مدیران باشگاه‌ها کجا بودند که بگویند حیثیت ملی زیر سوال است؟ الان برخی می‌گویند مقدماتی جام جهانی زیر نظر فیفا برگزار می‌شود و مشکلی از این بابت نیست اما AFC در این موارد اعمال نظر می‌کند. وقتی ببیند ما مشکلات این‌چنینی داریم به راحتی به فیفا می‌گوید بازی ایران و بحرین در کشور ثالث برگزار شود. از امروز باید به دنبال فیفا باشیم که برای بازی ایران و بحرین مشکلی ایجاد نشود. تهدید کناره گیری نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا تصمیم درستی است چون وقتی اعتراض می‌کنیم تاثیر دارد. این که آنها اعتراض ما را بپذیرند یا خیر مساله دیگری است. در دوره مدیریت من می‌خواستند یک داور عرب را برای بازی تیم ملی انتخاب کنند که من گفتم اگر این داور انتخاب شود ما تیم را به زمین نمی‌فرستیم، همین موضوع هم سبب شد داور مسابقه را تغییر دادند.با این حال وقتی تصمیم می‌گیرید باید تبعات آن را بپذیرید. احتمال دارد ما را جریمه کنند یا حتی یک یا دو باشگاه ما را محروم کنند اما شما وقتی داخل یک استخر می‌پرید قاعدتا خیس می‌شوید اما به نظر من خیلی دیر در این زمینه اقدام کردیم. همان زمانی که لیگ را تعطیل کردیم باید متوجه می‌شدیم تصمیم ما تبعاتی در پی خواهد داشت. آقای تاج به عنوان عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید تلاشش را انجام دهد و فدراسیون هم باید تلاش کند که این رای برگردد. اگر این رای برنگردد، ترفندی که آنها به دنبالش هستند تا بازی ایران و بحرین را به خارج از ایران منتقل کنند اجرا می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا جام جهانی جام جهانی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا محمد دادکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

فراز کمالوند در نشست خبری بعد از شکست ۳ بر صفر صنعت نفت آبادان مقابل پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، گفت: با توجه به بخشنامه فدراسیون فوتبال که ما را از مطرح کردن یکسری مسائل منع کرده، نمی‌توانم حرف بزنم، اما یک خواهش دارم. ما در مورد مسائل داوری حرف نمی‌زنیم، اما اگر اتفاقی می‌افتد که یک تیم متضرر می‌شود فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: یک صحنه روی گل اول اتفاق افتاد. ما اعتراضی نمی‌کنیم و از راه مطلوب فدراسیون فوتبال نامه می‌دهیم، ولی وقتی جلوی پرسپولیس یک بر صفر عقب می‌افتید با این بازیکنانی که دارد، مجبور هستید سازمان بازی را عوض کنید و جلو بیایید و آن وقت با بهترین بازیکنان آسیا مواجه می‌شوید. بچه‌ها امروز بازی خوبی انجام ندادند.

سرمربی صنعت نفت یادآور شد: تیم ما یک اشکال ویژه دارد و آن هم این است که تعدادی از بچه‌ها می‌دانند چه ضعیف بازی کنند و چه قوی، جایگزینی ندارند. من مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم، اما مثلاً الان پیام پارسا ضعیف بازی می‌کند، چه کنیم؟ امیر پناهی سه بازی است که اشتباه می‌کند، چه کار باید کنیم، چاره چیست؟ این‌ها مشکل تیم است، اما اصلاً ناامید نیستم. از فردا مجدداً به کارمان می‌پردازیم. تا روز آخر بازی با تراکتور مصمم به کارم ادامه می‌دهم و بعد از آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارم.

کمالوند گفت: دلم نه برای خودم می‌سوزد نه بازیکنان؛ خاک عالم بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم. خاک بر سر ما با این فوتبالی که برای مردم آبادان بازی می‌کنیم. من فقط می‌توانم همین را بگویم. با تمام وجود شرمنده این مردم هستم.

وی درباره اینکه به نظرش چاره این وضعیت چیست؟ عنوان کرد: الان هیچ کاری نمی‌توان کرد. فقط باید این شش بازی را از لحاظ روحی و روانی بالا برد و به خدا توکل کنیم. امروز که زورمان به پرسپولیس نمی‌رسید، امکان دارد در بازی‌های بعد شرایط بهتر شود. باید در این بازی‌ها بجنگیم. الان فقط یک راه داریم همه با هم، فقط باید بجنگیم. اینکه کیفیت بچه‌ها کم است یا زیاد الان نمی‌شود کاری کرد. من تا آخرین لحظه می‌جنگم؛ خدا کند فقط تا بازی آخر سالم بمانیم. پا پس نمی‌کشم و تمام تلاشم را می‌کنم. از طرف همه از مردم عذرخواهی می‌کنم. ما شرمنده مردم هستیم. خاک عالم بر سر ما که در زمین خودمان اینطور بازی را واگذار کردیم.

سرمربی صنعت نفت در واکنش به این پرسش که تیمش قبل از گل اول پرسپولیس بازی بدی انجام نداد و این گل مشکوک چه بلای سر تیم او آورد؟ عنوان کرد: به خاطر اینکه فدراسیون فوتبال ممنوع کرده من حرفی نمی‌زنم؛ اما خواهش می‌کنم بازی را ببینند و اگر اتفاقی افتاده سریعاً واکنش نشان دهند.

«۱۳ روز تا بازی بعد فاصله است و آیا تمرینات را تعطیل می‌کنید؟» کمالوند در پاسخ به این سوال گفت: خیر؛ از فردا، صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنیم. اشکالی ندارد؛ به جای کسی که اشتباه می‌کند هم من عذرخواهی می‌کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • فراز کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • باخت تیم فوتسال افغانستان در برابر ایران
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال