Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد امور روسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید از سمت خود کناره‌گیری کرد درحالی که تنها سه ماه از زمان انتصابش گذشته بود. ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل تسنیم به نقل از هیل، اندرو پیک، رئیس امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید، سه ماه پس از انتصابش استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارشی که بلومبرگ عصر روز شنبه به وقت محلی منتشر کرد، پیک درحالی که توسط تیم اسکورت کاخ سفید به بیرون هدایت می‌شده، محل کار خود را ترک کرد.

پایگاه خبری اکسیوس اوایل روز شنبه گزارش کرد که پیک به واسطه تحقیقات امنیتی بطور موقت به مرخصی اجباری فرستاده شده است.

پیک جایگزین تیم موریسون شده بود که در آخرین ماه‌های سال 2019 میلادی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

برخی منابع گفتند قرار است پیک هم مانند تیم موریسون و فیونا هیل، دو مشاور پیشین و مستعفی ترامپ که همین سمت را داشتند، در جلسه کنگره درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکا شهادت دهد.

بر اساس گزارش هیل، اندرو پیک سومین مشاور ترامپ است که در کمتر از یکسال از سمت خود کناره‌گیری کرده است. او در ماه نوامبر سال 2019 بعنوان مدیر ارشد امور روسیه و اروپا شورای امنیت ملی کاخ سفید منصوب شده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ به طور پیوسته در تلاش است تا مشاوران امنیت ملی کاخ سفید را با طرز فکر خود همسو کند، به همین جهت در طی سه سال دوره ریاست‌ جمهوری خود بارها تغییرات زیادی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بوجود آورده است.

در پرونده رسوایی اوکراین‌ گیت که سال 2019 به استیضاح ترامپ منجر شد، پست مدیریت امور روسیه و اروپا شورای امنیت ملی کاخ سفید و افرادی که در این پست قرار گرفته‌اند نقش موثری داشته‌اند.

انتهای پیام/

R1517/P/S8,1128/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، میثم آذرسا با اشاره به منع قانونی خرید و فروش امتیاز مسکن ملی، اظهار کرد: بر حسب گزارشات واصله مردمی و مراجع نظارتی تعدادی از مشاوران املاک در سطح شهر‌های استان اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند که ضمن هشدار به این مشاوران اعلام می‌کنیم هر نوع خرید و فروش این امتیاز دولتی غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.
وی افزود: هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.
آذرسا عنوان کرد: با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و اقدام ملی مسکن، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع است و رسانه‌ها باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گغت و گو کردند
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • واکنش ترامپ به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • دومین نشست اضطراری اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل