Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «سورنا ستاری» روز یکشنبه در آئین نقشه‌های هوانوردی هوشمند بومی (سامانه‌های Inflight AIP) که برای نخستین بار در کشور و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و اجرایی شده است، در سخنانی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و سانحه هواپیمای اوکراینی، اظهارکرد: خوشبختانه با حمایت و هدایت سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، توانمندی کسب و کارهای دانش بنیان به لایه های صنعت هوایی راه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این آئین که با حضور امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش همراه بود، اظهارکرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌های همکاری با این نهادها، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تجاری صنعت هوایی پررنگ‌تر خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به ورود کسب و کارهای دانش بنیان به بخش‌ها گوناگون صنعت هوایی گفت: در حوزه سخت افزاری نیز پروژه های مناسبی با شرکت فرودگاه های کشور داریم.

ستاری با بیان اینکه، ساخت رادارها از جمله بخش‌هایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات ارزشمند و ماندگاری در این حوزه انجام داده‌اند، اظهارکرد: تولید سامانه های پیش‌بینی و تجهیزات پیشرفته هواشناسی باب دیگری از فعالیت این شرکت‌ها در همکاری با سازمان هواشناسی است.

وی با تأکید بر این‌که حمایت زیرساختی و قرار دادن بازارهای بالقوه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان، راهکار توسعه پایدار به‌ویژه در صنعت هوانوردی است، افزود: در حال حاضر بازار گسترده و خوبی به روی شرکت های دانش بنیان باز است.

ستاری ادامه داد: تا چند سال گذشته، شرکت ها در حوزه تجاری ورود جدی نداشتند اما خوشبختانه این مسیر هموار شد. پروژه نقشه‌های هوانوردی نیز در همین راستا است.

وی تصریح کرد: اگر درهای بازار به روی شرکت های دانش بنیان گشوده شود، این شرکت ها می‌توانند محصولات و خدمات نوآورانه شان را در اختیار توسعه صنعت هوایی قرار دهند و توسعه را برای این صنعت و صنایع وابسته به ارمغان بیاورند.

رییس بنیاد ملی نخبگان، نیروی انسانی متخصص و دانش آموخته را سرمایه بسیار ارزنده صنعت هوایی کشور دانست و گفت: این سرمایه انسانی، از دوران دفاع مقدس تا کنون، در حوزه های گوناگون مانند مهندسی و ناوبری، تجربیات ارزنده اش را در خدمت پیشرفت صنعت هوایی قرار داده است.

ستاری با اشاره به اینکه، پروژه های متعدد بسیار خوبی وجود دارد که در آینده و در حوزه سخت افزاری پیشرفت های بسیار خوبی اتفاق خواهد افتاد، اظهار امیدواری کرد این ظرفیت های خارق‌العاده با پیشرفت اقتصاد کشور همراه شود.

سامانه‌ای با تکیه به دانش فنی بومی

نقشه‌های هوایی دیجیتال شامل نقشه‌های پروازی IFR و VFR جزو چارت‌های مورد نیاز صنعت هوایی کشور است که تا پیش از این انحصار آن در اختیار آمریکا و شرکت «جپسن» قرار داشت.

با اعمال تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از دسترسی به این نقشه‌ها محروم شده بودند اما این نقشه‌ها به کمک شرکت‌های دانش بنیان و نیروی هوایی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بومی سازی شد.

۶ سورتی پرواز از تهران به کیش و بالعکس، با استفاده از این نقشه‌ها انجام شد و در نهایت مورد تایید سازمان‌ هواپیمایی کشوری و دیگر نهادهای دست‌اندرکار قرار گرفت.

«چارت هوایی دیجیتال» به عنوان یکی از عوامل تأمین ایمنی، چارت‌ها و نشریات هوایی است و اکنون در داخل کشور بومی‌سازی شده است.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qQq خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ستاری علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست‌جمهوری در دیدار با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره‌ای بر افزایش تعامل و ظرفیت‌های فناورانه بین دو کشور تأکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در دیدار «سید محمد کرباسی»، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره ای فعال در حوزه تجهیزات رادیویی که در سفارت ایران در سئول انجام شد بر همکاری های هر چه بیشتر در زمینه‌های دانشگاهی، صنعتی و توسعه فناوری‌های نوظهور تأکید شد.

وی در این دیدار آمادگی ستاد را برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار از جمله تجهیزات رادیویی با کشور کره و بهره‌مندی از توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان برای مشارکت دو کشور در بخش‌های فناوری و پروژه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین تعریف برنامه‌های مشترک اعلام کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در ادامه این دیدار ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زیست‌بوم فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله اتصال‌پذیری، اینترنت‌ اشیاء، هوشمندسازی، امنیت سایبری، ارتباطات بی‌سیم، تجهیزات رادیویی و مخابرات افزود: این ستاد با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برنامه ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در سطح بین‌الملل و شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در دستور کار خود دارد.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات رادیویی کره جنوبی که یکی از معتبرترین شرکت های دنیا در این حوزه است ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به روابط دوستانه ایران و کره اشاره و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی افزود: هر دو کشور در این حوزه پیشرفت‌های بین‌المللی چشمگیری داشته‌اند که می‌توانند با تبادل تجربیات، سایر کشورها نیز از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند با توافقات فی‌مابین و همچنین بازدیدهای مرتبط در اکوسیستم تلکام کره‌جنوبی که توسط کشور کره‌ انجام خواهد شد، در گام‌های بعدی همکاری‌های مشترک دوجانبه‌ای صورت گیرد.

این دیدار دو طرفه در جریان سفر کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به کره‌جنوبی - به منظور شرکت در کنفرانس ICASSP - و با هدف توسعه روابط دو کشور در حوزه فناوری و تقویت روابط بین‌الملل و همچنین تبادل دانش کسب شده در حوزه تجهیزات رادیویی و فناوری‌های روز صورت گرفت.

ICASSP از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کنفرانس‌های فنی جهان است که بر پردازش سیگنال و کاربردهای آن متمرکز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • صرفه جویی ۹۲ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان
  • رفع انحصار تامین فاکتور ۸ و نزدیک شدن به خودکفایی
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان
  • صرفه جویی ۹۲ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان یک شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان