Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ارسلان زارع غروب روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان افزود: بهبود و کیفیت بخشی آموزش ها بر مبنای تقویت بنیه علمی دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم بسیار مهم و مورد تاکید است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان میهن اسلامی هستند، اظهار کرد: زمینه نشاط و فعالیت بیشتر دانش آموزان باید فراهم شود و دست اندرکاران به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیستمین طرح پرسش مهر رئیس جمهوری در آغاز سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: این سئوال رئیس جمهوری در پرسش مهر از دانش آموزان مبنی بر اینکه محیط مدرسه از نظر شما چگونه است؟ طرح این سئوال  از معلمان که برای دلپذیرکردن و شادترکردن محیط مدرسه چه کاری باید انجام داد؟ پرسشی اساسی بود که ناشی از اثربخشی فضای آرام و لذت بخشی برای یادگیری دانش آموزان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در طراحی محیط های جدید آموزشی در استان پیش بینی های خوبی شده است، اضافه کرد: در این طراحی ها، حیاط پویا، وجود کتابخانه، مبلمان و فضاسازی های مناسب مورد توجه قرار گرفته است.

وی آسیب های اجتماعی را تهدید جدی جامعه دانست و اظهار داشت: متاسفانه در مواردی شاهد کاهش سن گروه های مبتلابه این آسیب ها هستیم، بنابراین نوجوانان و جوانان به عنوان نیروی انسانی اثربخش توسعه کشور باید همواره مورد توجه قرار گیرند و محیط آنان شاداب و مناسب برای فعالیت های آموزشی و اجتماعی باشد.

زارع با اشاره به نقش و جایگاه شوراهای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت قانونی شورای آموزش و پرورش برای بهره گیری از مشارکت مردمی، اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور تقویت بنیه مالی این نهاد محوری آموزش در کشور باید مورد توجه قرار گیرد، این رویکرد نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا می تواند وابستگی مراکز آموزشی را به بودجه دولتی کاهش دهد. وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش در جایگاه ارزشمندی به لحاظ تصمیم گیری، نظارت و اجرا قرار دارد، اظهار داشت: برگزاری مستمر، پیوسته و ماهانه جلسه های شورای آموزش و پرورش با حضور رئیس و اعضای اصلی و بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در راستای تحقق سند بنیادین این دستگاه فرهنگی باید مورد توجه جدی قرار 

گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای  آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال آینده در گیلان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت و گسترش مشارکت های مردمی در عرصه های مدرسه سازی و اینکه در این جشنواره به نگاه توسعه فرهنگی و استفاده از ظرفیت رسانه ها و نهادهای مدنی توجه شده، نگاه مدبرانه ای است.

استاندار گیلان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر این که ضمن شاسایی خیرین جدید باید از ظرفیت خیرین موجود و گذشته به نحو شایسته بهره گرفته شود، خاطر نشان کرد: از این جشنواره باید باشکوه بیشتر در مقایسه با سنوات گذشته بهره ببریم.

وی در ادامه سخنانش از مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خواست تا جمع بندی های مربوط به میزان جذب عوارض شهرداری ها (پرداخت درصدی از عوارض صدور پروانه ساختمانی به حساب آموزش و پرورش) را ارائه دهد تا اقدامات لازم در این باره انجام گیرد.

در این مراسم لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش (۲۴ تا ۳۰ دی ماه) به استاندار گیلان اهدا شد.

 گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

برچسب‌ها رشت گیلان آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان آموزش و پرورش رشت گیلان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس

پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت‌های ایران است؛ گفت: دانش آموزان ما سال‌ها از ما جلوتر هستند. وقتی در فضای مدرسه اقدامات معلمان را می‌بینیم در می‌یابیم که اقدامات تربیتی و آموزشی برخی از معلمان از جنس چندین نسل قبل است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وقتی در مدرسه حاضر می‌شویم می‌بینیم که فضای دانش‌آموزان فضایی است که سال‌ها با ما متفاوت است. دانش آموز می‌بیند معلمش اصلاً صحبت‌هایش را درک نمی‌کند و او را بی‌جا قضاوت می‌کند . 

وی با بیان اینکه قطعا اثرپذیری دختران از مادران زیاد است؛ گفت: دختری که امروز یار و یاوری ندارد و کسی به او اهمیت نمی‌دهد. دختری که امروز در جنگ روایت‌ها چندان بر سر سفره روایت‌های ما و مدرسه نمی نشیند طبیعی است که پای روایت دشمنان ایران بنشیند.

پورثانی گفت: وقتی چنین دانش آموزی فضایی هم برای تخلیه هیجاناتش ندارد در هنگام بروز حوادث و اعتراضات، برای تخلیه هیجان خود به خیابان می‌آید و به شبیه سازی آنچه که در ذهن خود پرورش داده بود اقدام می‌کند. در سال ۱۴۰۱ من معاون پرورشی در شهر مشهد بودم؛ در آن زمان می‌دیدم که دختر ما زیست مشترکی با مشاوران و مدیران و معلمانش نداشته و مشاور و معلم او هم نتوانسته بودند درکی از زیست دختر دانش آموزش داشته باشند.

 وی با طرح این سوال که امروز کدام معلم و مشاور است که یک ساعت با دانش آموز صحبت کند و حرف‌هایش را بشنود گفت: ما باید اردوهایی برگزار کنیم که اگر دختران در اردوگاهی حضور پیدا می‌کنند بدون حضور نامحرم و بدون حجاب باشند تا علاوه بر سپری کردن اوقات فراغت، تماما به گفتگو بپردازند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دختران ایران حق دارند شادی کنند گفت: گاهی از مسئولان می‌پرسم شما دخترانتان را به کجا می‌برید تا آنها شادی کنند؟ ما نیاز به فضاهای مناسبی برای شادی دختران و سپری کردن اوقات فراغتشان داریم.

پورثانی گفت: نقطه قوت انقلاب اسلامی در دنیا اتفاقاً اهمیت دادن به نقش زن و دختر ایرانی است. جمهوری اسلامی می‌خواهد دختر ایرانی کنشگر باشد. اما ما نتوانستیم به خوبی این موضوع را برای دختر ایرانی بازگو کنیم؛ در حالی که جهان غرب برعکس،  دختر را کالایی مصرفی می‌بیند اما به بهترین شکل تبلیغاتی این نگاه به دختر و زن را تزیین می‌کند. 

پورثانی گفت: رویداد دختر ایران رویدادی برای بیان روایت صحیح از دختران ایران است. روایتی صحیح از نقشی که دختر می‌تواند داشته باشد. روایتی که می‌گوید دختر ایرانی سال‌ها در چه جایگاهی بوده و امروز می‌تواند در ایران عزیزمان در چه جایگاهی قرار بگیرد. روایتی که بیان می‌کند اسلام هم چگونه به دختر نگاه می‌کند و چه جایگاهی برای او در نظر می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه امروز روایتگری بر عهده ما است؛ گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم. در کنار آن هم ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا است.

 پورثانی خاطر نشان کرد: باید از تشکل‌های دانش‌آموزی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی تشکر کنیم؛  در حالی که امروز همه هجمه‌ها بر روی دختران عزیز ایران ماست؛ این تشکل ها پای کار آمدند. اگر ما وظایف خود را به خوبی انجام ندهیم؛ جامعه ایرانی به همان سرنوشت بی عفتی و بی حیایی دچار می‌شود که برخی از جوامع مسلمان امروز به آن دچار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد