Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:16:16 GMT

لاریجانی: مجلس پیگیر حل مشکلات معلمان است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۲۷۹۷

لاریجانی: مجلس پیگیر حل مشکلات معلمان است

به گزارش روز یکشنبه خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار با تشکل‌های معلمان و مسئولان کانون‌های صنفی معلمان سراسر کشور اظهار داشت: پایه توسعه و قدرت کشور آموزش و پرورش است و تردید نداریم که هرآنچه از دستمان بر می‌آید، باید برای آموزش و پرورش کشور انجام دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت تشکل‌های مدنی معلمان، افزود: قانونی که مجلس تصویب کرده راه را برای تشکل‌های مدنی و صنفی معلمان هموار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکل‌های مدنی مسیر گفت‌وگو را شکل می‌دهند، افزود: ارتباط معلمان با بخش‌های حکومتی باید تقویت شود. مجلس و معلمان ارتباط خوبی دارند و برای ایجاد ارتباط بین معلمان و سایر قوا نیز باید تلاش کرد.

لاریجانی بیان کرد: پیشنهاد شما که مشابه نظام مهندسی، بخشی از بار وزارت آموزش و پرورش به دوش تشکل‌های رسمی معلمان نهاده شود، قابل بررسی است و باید مجلس و دولت آنرا پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه اگر برخی از امور وزارت آموزش و پرورش به معلمان محول شود نتایج خوبی حاصل می‌شود، افزود: تاکنون طرح تشکیل نظام معلمان در مجلس مطرح نشده است، لذا خوب است برای تهیه لایحه نظام معلمان با وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگو شود تا نظراتشان را بدهند و لایحه‌ای مورد وفاق طرفین به مجلس ارائه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش ستادی وزارت آموزش و پرورش سنگین و غیرچالاک است و هر چه این بخش سبک‌تر و پویاتر شود برای کشور نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت، گفت: سیستم دیوانی کشور متناسب با شرایط فعلی نیست و کمبود را نه رفع بلکه سرشکن می‌کند که مشکلات فعلی مانند کسری بودجه نیز مزید بر علت شده است.

وی با بیان اینکه دردها را همه می‌دانند، مهم پیدا کردن راهکار است، افزود: نمایندگان مجلس دغدغه معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش را دارند و به دنبال حل مشکلات آن‌ها هستند، لذا باید دردمندانه به دنبال راه حل باشیم و می‌توان با پیدا کردن راه حل صحیح، برخی مشکلات این حوزه را رفع کرد.

لاریجانی اظهار داشت: سبک کردن بار وزارت آموزش و پرورش، انتقال برخی کارها به مردم و استفاده از فناوری برای تحقق عدالت آموزشی از جمله اقداماتی است که می‌توان با انجام آن‌ها، مشکلات آموزش و پرورش را کاهش داد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اظهار این مطلب که با توجه به کسری بودجه موجود در وزارت آموزش و پرورش باید درآمد ایجاد کنیم، از اعضای کمیسیون تلفیق خواست تا در ترمیم بودجه سال آینده، راهکارهایی جدی برای ترمیم معیشت معلمان اتخاذ کنند.

وی افزود: برای حقوق شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش نیز راه‌کارهایی را اخذ کرده‌ایم تا بیش از ۱۵ درصد افزایش حقوق داشته باشند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی معلمان وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی معلمان وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی معلمان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین

طرح مهرآفرین به جهت جذب هزاران نیرو استخدامی تصویب شد یکی از سازمان‌هایی که از این جهت طرح جذب نیرو استفاده کرد آموزش و پرورش است، از طریق این طرح در جهت ارتقای کیفیت سطوح آموزشی افرادی را جذب می‌کند.

به گفته شهروند خبرنگار ایلامی ما با وجود اینکه بخشنامه اختصاص کد استخدامی برای معلمان مهرآفرین صادر شد، اما اکنون دیگر انجام نمی‌شود و متوقف شده است. با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، با وجود اینکه بخشنامه برای اختصاص کد استخدامی برای معلمان مهرآفرین به استان‌ها ابلاغ شده است، اما به یکباره از طرف آموزش و پرورش متوقف شد. بنده از استان ایلام پیام می‌دهم خواهش می‌کنم این موضوع را پیگیری کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین