Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@11:31:39 GMT

ادامه کاهش تولید نفت اوپک تا پایان سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۳۳۵۷

شرکت خدمات مالی و بانکداری یو بی اس سوئیس اعلام کرد کشور‌های صادر کننده نفت اوپک و شرکای غیر عضو آن، از جمله روسیه به روند کاهش تولید نفت خود تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهند.

اخبار اقتصادی - این شرکت سوئیسی که علاوه بر خدمات مالی و بانکی، انواعی دیگر از خدمات از جمله مدیریت سرمایه‌گذاری دارایی و تحلیل نوسان بازار انرژی را نیز ارائه می‌دهد، گزارش داد اوپک توافقنامه محدود سازی تولید و صادرات نفت به منظور تثبیت قیمت نفت در بازار جهانی را از پایان ماه مارس امسال ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرای توافقنامه محدود سازی تولید و صادرات نفت به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی که میان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و شرکای غیر عضو آن امضا شده است تولید نفت اوپک باید امسال به طور میانگین به ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار بشکه کاهش دارد. اوپک در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کرد.

کاهش فصلی تقاضای جهانی برای نفت و افزایش عرضه نفت کشور‌های غیر عضو اوپک که پیش بینی می‌شود در نیمه نخست امسال به بیش از ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد ممکن است قیمت نفت در بازار جهانی را به زیر ۶۰ دلار در هر بشکه برساند.

در گزارش شرکت خدمات مالی و بانکداری یو بی اس سوئیس آمده است که بازار جهانی نفت قرار است امسال به توازن برسد. برخی پیش بینی‌ها نیز حاکی از آن است به علت بهبود داده‌های آماری مربوط به اصول و عوامل بنیادین مؤثر بر بازار‌های نفتی از جمله تولید، عرضه و تقاضا، بازار نفت ممکن است اندکی کمتر تامین شود.

بر اساس این گزارش تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. این در حالی است که در سال گذشته تقاضای جهانی برای نفت ۹۰۰ هزار بشکه افزایش یافته بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفت اوپک اخبار اقتصادی اوپک روسیه کاهش تولید نفت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر

محمدسعید جعفری رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه بازار طلا طی چند وقت اخیر نوسانات قابل توجهی را پشت سر گذاشته، گفت : بعد از چندین روز افت و خیز، اکنون دو روز است که بازار به ثبات رسیده و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است.

وی از کاهش مختصر قیمت طلا نسبت به روز‌هایی که اوج نوسانات را داشتیم هم یاد کرد و ادامه داد: اینکه باز هم قیمت طلا کاهش یابد، به دو شاخص مهم قیمت جهانی و تحولات منطقه بستگی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، چنانچه تحولات منطقه آرام شود، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا تا حدود ۱۰ درصد دیگر هم وجود دارد، اما نباید منتظر کاهش چندان چشمگیر و محسوسی باشیم.

جعفری قیمت کنونی طلا در کشور را متناسب با نرخ ارز و قیمت جهانی آن واقعی دانست و اظهار کرد:، اما سکه تمام بهار طرح جدید هنوز حدود شش تا هفت میلیون تومان حباب دارد.

وی درباره اینکه قیمت طلا تا پایان امسال چطور پیش‌بینی می‌شود نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اکثر کارشناسان بر این است که قیمت جهانی هر اُنس طلا تا پایان امسال به حدود سه هزار دلار برسد و از همین رو در داخل کشور نیز به تبع بازار‌های جهانی، روند افزایشی، اما با شیب آرام پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش طلا در بازار نیز یادآور شد: با اوج گرفتن نوسانات شاهد کاهش استقبال مردم از خرید طلا بودیم و اکنون که بازار به ثبات رسیده قیمت‌ها بالا بوده و از قدرت خرید بسیاری از مردم خارج است، از همین رو ثبات و روند کاهشی قیمت‌ها هم تاثیر چندانی بر رونق بازار نداشته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • ادامه کاهش نرخ ارز در بازار
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟