Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@20:46:56 GMT

بیش از ۱۰۰ مزدور عربستان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۳۴۵۴

بیش از ۱۰۰ مزدور عربستان کشته شدند

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن خبر داد که تلفات حمله موشکی شب گذشته جنبش انصارالله به اردوگاه مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در استان مأرب به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است.

قدس آنلاین: به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در دیدار با «تیم لیندر کینگ» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا آخرین تحولات در عرصه یمن را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام صفحه وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در توئیتر، وی در این دیدار به حمله شب گذشته انصارالله یمن به اردوگاه نیروهای ائتلاف سعودی اشاره کرد و گفت که در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

 ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب (دیشب) در واکنش به حملات اخیر ائتلاف سعودی و متحدانش، یک پایگاه نیروهای دولت مستعفی یمن در مأرب (در شمال شرق یمن) را با موشک هدف گرفتند.

عبد ربه منصور هادی که مقیم عربستان سعودی است، در واکنش به این عملیات، بدون هیچ اشاره‌ای به حملات شدید چند روز اخیر ائتلاف به «نَهِم» و دیگر مناطق استان صنعاء، در اتهاماتی مدعی شد، انصارالله تمایلی به صلح ندارد و «ابزاری برای دستورکارهای ایران در منطقه» است.

در چهار ماهه اخیر بعد از حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی (آرامکو) در شهریور گذشته، صنعاء در اقدامی برای ابراز حسن‌نیت خود جهت دستیابی به توقف جنگ، اقدامات جنگی را به شکل یک طرفه متوقف کرده بود، اما حملات مکرر عربستان سرانجام صنعاء را به ازسرگرفتن پاسخ‌های نظامی وادار کرد و حمله اخیر در مأرب از سخت‌ترین پاسخ‌های صنعاء به حملات ائتلاف سعودی و دولت مستعفی است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: یمن انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه

امیر قطر و ولیعهد سعودی در گفت‌وگویی تلفنی بر لزوم جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه گفت‌وگوهای سران کشورهای منطقه درباره تحولات غزه، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تماسی تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه غزه را مورد بررسی قرار داد.

دیوان امیری قطر اعلام کرد که امیر این کشور و ولیعهد سعودی در این تماس تلفنی بر لزوم کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تاکید کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و محمد بن سلمان همچنین بر اهمیت برقراری آتش‌بس در نوار غزه و سایر اراضی فلسطینی تاکید کردند.

دیروز سه شنبه هم فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست و باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره به جان باختن اعضای کاروان سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در حمله عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته در غزه اظهار داشت: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد که مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است. ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه و مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

عربستان: جهان کشتار 33هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان