Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محموله ۶۰ ستاد اجدایی فرمان امام عصر امروز جهت تکزیع بیم سیلزده‌های سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه چابهار شد.

 این محموله به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل ۲۰ تن غذا‌های کنسروی، ۲۰ تن برنج، روغن، آب معدنی، دارو و پتو است.

این محموله در مناطق سیلزده شهرستان‌های ایرانشهر نیکشهر چابهار و فنوج توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز چند محموله که در قرارگاه امدادی ستاد اجرایی فرمان امام واقع در استان سیستان و بلوچستان جمع آوری شده بود، در ۹ نقطه سیل زده توزیع شده بود.

به گفته رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از نخستین لحظات وقوع سیل در کنار مردم بودیم و تا برگشت وضعیت زندگی مردم منطقه به وضعیت عادی با توزیع اقلام مورد نیاز و اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی و کمک به تخلیه خانه‌ها از سیلاب توسط نیرو‌های جهادی در کنارشان خواهیم ماند و در صورت اعلام نیاز استان سیستان و بلوچستان محموله‌های مورد نیاز بعدی را هم ارسال خواهیم کرد.

محمد مخبر بیان کرد: در خصوص نیاز‌های بعد از سیل هم برنامه ریزی کافی کرده ایم و اهدای لوازم خانگی و دام سبک و ایجاد شغل برای مردم آسیب دیده جزو برنامه‌های ماست.

وی گفت: مجموع اعتباری که تاکنون برای این استان در نظر گرفته‌ایم ۳۰ میلیارد تومان اقلام بلاعوض است و ۱۲۰ میلیارد تومان هم برای ایجاد سه هزار طرح اشتغالزایی کوچک و متوسط در این استان تخصیص یافته است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: توزیع لوازم خانگی و دام سبک بین مردم از طریق لیست ارایه شده توسط استانداری سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد، اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستا‌ها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه‌های روستایی در حال بازگشایی هست، اما هنوز راه دسترسی ۲۰۰ روستا قطع است.

بر اساس برآورد‌های اولیه ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل بوده و خسارت وارده به زیرساخت‌های استان حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد شده که به جاده ها، تاسیسات آب و برق، بخش کشاورزی، منازل مسکونی و ... آسیب زده است؛ افزون بر هفت هزار راس دام در مناطق سیل زده تلف شده‌اند.

مشکل اصلی اینجاست که معبر این روستا‌ها اغلب بستر رودخانه‌های فصلی است و به همین دلیل تا وقتی که آب فروکش نکرده امکان امدادرسانی به صورت زمینی وجود ندارد. روستا‌های باقیمانده اغلب در شهرستان‌های چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر، فنوج و سرباز بویژه مناطق عورکی، تلنگ، کاجو، توتان، محمدان، پیرسهراب، گرگان و سفیدکوه قرار دارند.

هم‌اکنون در استان سیستان و بلوچستان هفت سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیه‌ای درحال بهره‌برداری است که سد‌های پیشین، زیردان، خیرآباد، شی‌کلک، ماشکید و چاه نیمه‌ها از مهم‌ترین آنهاست. می‌توان در مجموع ۲ میلیارد متر مکعب آب را در هفت سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیه‌ای این استان ذخیره سازی کرد؛ در بارش اخیر اکنون حدود یک و نیم میلیارد مترمکعب آب در این استان ذخیره سازی شده که هم برای کشاورزی و هم برای شرب و صنعت استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل سیستان و بلوچستان ستاد اجرایی فرمان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عید دیدنی متفاوت به سبک رسول خادم

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 سیل سیستان و بلوچستان مطابق با رویه معمول از صدر اخبار فاصله گرفت اما گروهی همچنان در این عرصه فعال هستند و یکی از مهم‌ترین این چهره جهان پهلوان رسول خادم است. خادم که همواره در کارهایی خیر پیشتاز است، با گذشت چند هفته از سیل سیستان و بلوچستان، مردم این دیار را رها نکرده و تصاویری از او منتشر شده که هنوز در حال کمک و خدمت رسانی است. تفاوت عید دیدنی متفاوت خادم را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • جایگاههای سوخت درسیستان و بلوچستان زیر ذره بین تعزیرات
  • ️کشف ۱۴ تن برنج احتکار شده در زاهدان
  • توزیع ۳هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۷۸ درصد رشد داشت
  • ارزش گوشت‌‌های معدوم شده درگهان بیش از ۵۰ میلیارد است
  • عید دیدنی متفاوت به سبک رسول خادم
  • فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان میزبان ۲ هزار مسافر در ۲ روز
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است