Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برش‌هایی از خاطرات شفاهی ایشان را برای شناخت مجاهدت‌های این سردار آسمانی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین جبهه‌های مقاومت منتشر می‌کنیم.

سرادر شهید سلیمانی در بخشی از خاطراتش ماجرای شناسایی و انفجار مین را در عملیات بیت‌المقدس اینگونه بیان می‌کند:

(روز سوم، چهارم عملیات بیت‌المقدس) ساعت هشت صبح وارد کانال شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانالی بسیار بزرگ با ارتفاع تقریباً دو متر که پر از مین یود. عراقی‌ها این کانال را پر از مین کرده بودند و در دو سمت کانال و انتهای کانال استقرار داشتند.

ما وارد کانال شدیم، چون روز بود دشمن کمتر شک می‌کرد، من به برادر منصور جمشیدی گفتم «مواظب باش پایت روی مین نرود.» جای چنگک‌های بیل که زمین را برداشته بود، فاصله بین دو ناخن بیل یک مقداری بلند بود، ما روی همین زمین‌های بلند حرکت می‌کردیم، سفت بود و احتمال می‌دادیم که مین زیر این خاک‌ها نباشد. بقیه‌ی دو طرف کانال پر بود از مین‌های والمرو، مین‌های گوجه‌ای، آنجا شناسایی کردیم، وقتی آدم جلو می‌رود هر لحظه کشش بیشتر می‌شود برای جلوتر رفتن.

در انتهای کانال سنگری نمایان شد. چون مستقیم بود ما سنگر آن‌ها را می‌دیدیم و آن‌ها ما را می‌دیدند. چاره‌ای جز این نبود، ما با اتکاء به کناره کانال سنگر را زیر نظر گرفتیم.

ظاهراً سنگر خالی بود، جلوتر رفتیم دیدیم سنگر خالی است، خودمان را از سنگر بالا کشیدیم، این سنگر تیربار عراقی بود، تیربار هم داخلش بود، اینجا دیگر انتهای کانال بود. جاده‌ی عراقی‌ها از کنار همین کانال رد می‌شد و به سمت هویزه و خط کناره‌ی رودخانه کرخه‌نور می‌رفت.

عراقی‌ها خاکریز یو شکلی داشتند با فاصله ۱۰۰ متری این سنگر، تقریباً ۳۰ تا ۴۰ متر پشت خاکریز یو شکل عراقی‌ها بودند. دیدیم چند تا نیروی عراق بالای خاکریز نشسته‌اند و با هم حرف می‌زدند. ما دیده‌بانی کردیم، دیدیم محور بسیار خوبی برای عملیات است. موقعی که برگشتیم من جلو حرکت می‌کردم و برادر جمشیدی پشت سر من حرکت می‌کرد.

در نقطه‌ای ایستادیم تا کناره‌های کانال را یکبار دیگر مورد چک و بررسی قرار دهیم ببینیم مین دارد یا نه؟ قرار شد جمشیدی قلاب بگیرد و من آویزان از روی دست‌هایش بالا بروم نگاه بکنم. در حین صحبت بودم ناگهان صدای یک انفجار شنیده شد، پای جمشیدی رفت روی مین، سریع پای او را بستم و او را روی شانه‌ام انداختم تا انتهای کانال حرکت کردیم.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین سنگر فرو ریخت: پشت کردن کاپیتان به تن‌هاخ

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد دیشب به سخت‌ترین شکل ‏ممکن موفق شد از حریف چمپیونشیپی خود، کاونتری، عبور کرده و ‏جواز صعود به فینال جام حذفی را به دست بیاورد. شیاطین سرخ که ‌‏3-0 جلو بودند در نیمه دوم این برتری را با تساوی 3-3 عوض کردند ‏تا در نهایت به لطف ضربات پنالتی از سد حریف ضعیف‌تر بگذرند. ‏

عملکرد ضعیف در بازی دیشب باعث شده فشارها بر اریک تن‌هاخ ‏بیش از پیش افزایش یابد. مطبوعات انگلیسی پر است از ‏گزارش‌هایی درباره قطعی بودن اخراج تن‌هاخ در تابستان پیش رو. ‏

بعد از بازی دیشب کاپیتان یونایتد مقابل رسانه‌ها قرار گرفت. ‏صحبت‌های او نشان داد که تن‌هاخ حالا دیگر حمایت رختکن را هم از ‏دست داده است. چرا که کاپیتان حاضر نشد مقابل رسانه‌ها علنا از ‏مربی‌اش دفاع کند تا آخرین سنگر هم برای تن‌هاخ فرو بریزد. ‏

برونو فرناندز در پاسخ به این سوال که آیا موافق است که تن‌هاخ به ‏نشستن روی نیمکت یونایتد ادامه دهد گفت:" فکر کردن به این ‏مسائل کار ما نیست. ما مالکانی داریم که به این مسائل رسیدگی ‏می‌کنند. مدیران باشگاه هم کارشان را انجام می‌دهند. ما بازیکن‌ها ‏فقط درباره عملکرد در زمین فوتبال مسئولیم و وظیفه ما این است ‏که صد در صدمان را در زمین بگذاریم". ‏

دیگر خبرها

  • خاطره بامزه جواد رضویان از فحش دادن رضا عطاران به مهران غفوریان (فیلم)
  • خاطره جالب طیبی از گل معروفش که جهانی شد (فیلم)
  • آخرین سنگر فرو ریخت: پشت کردن کاپیتان به تن‌هاخ
  • خاطره جالب حسین طیبی از فارسی یاد دادن علیرضا بیرانوند به بازیکن پرتغالی (فیلم)
  • دو شهرک‌نشین اسرائیلی در بیت المقدس با خودرو زیر گرفته شدند
  • خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های ایرانی در اسرائیل: آنچه ما دیدیم یک چیز واقعا وحشتناکی است ؛ 11 متر بود! (فیلم)
  • مهیج‌ترین هفته فصل لیگ برتر را دیدیم
  • اپلیکیشنی برای شناسایی برندهای حامی اسرائیل (فیلم)
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
  • مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش نزدیک کرکوک منهدم شد