Web Analytics Made Easy - Statcounter

بایرلورکوزن در هفته هجدهم رقابت‌های بوندس لیگای آلمان مقابل پادربورن به پیروزی پرگل رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، از هفته هجدهم رقابت‌های بوندس لیگای آلمان، بایرلورکوزن میهمان پادربورن بود و این دیدار را با نتیجه 4 بر یک پیروز شد.

گل‌های این بازی را کوین وولند 11 و 14، بامگارتینگر 36 و کای هاورتز 75 برای لورکوزن و سربنی 51 برای پادربورن به ثمر رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لورکوزن با این برد 31 امتیازی شد و تا رده ششم صعود کرد.

پادربورن با 12 امتیاز قعرنشین و در رده هجدهم است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان بایرلورکوزن لورکوزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌ها به قهرمانی همراه با رکوردشکنی بایرلورکوزن

پیروزی قاطع شاگردان ژابی آلونسو در هفته بیست‌و‌نهم بوندس‌لیگا، حسرت طولانی مدت بایرلورکوزن برای فتح این رقابت‌ها را به پایان رساند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتفاقی که از مدت‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود سرانجام رخ داد و بایرلورکوزن صدرنشین جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا با پیروزی 5 بر صفر شب گذشته‌اش مقابل وردربرمن در ورزشگاه بی‌آره‌نا اختلاف 16 امتیازی‌اش با بایرن مونیخ در فاصله پنج هفته به پایان فصل را حفظ کرد و به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ 119 ساله‌اش رسماً قهرمان لیگ دسته اول فوتبال آلمان شد.

لورکوزن اما در حالی به سلطنت 11 ساله بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا پایان داد که در این مسیر آمارهایی تحسین‌برانگیز هم به ثبت رساند. یکی از این آمارها مربوط به سرمربی تیم ژابی آلونسوست. او ششمین نفر در تاریخ است که هم به‌عنوان بازیکنان هم به‌عنوان مربی فاتح بوندس‌لیگا می‌شود. او در حالی به این افتخار دست پیدا کرد که ماه اکتبر سال 2022 سکان هدایت بایرلورکوزن را در منطقه سقوط جدول نگه تحویل گرفت.

از آغاز بوندس‌لیگا با فرمت فعلی در سال 1963، تاکنون 12 تیم متفاوت قهرمان این مسابقات شده‌اند که لورکوزن دوازدهمین آنهاست. در این فهرست بایرن مونیخ با 32 قهرمانی پرافتخارترین تیم است. بوروسیا دورتموند، وردربرمن، هامبورگ، اشتوتگارت، کلن و کایزرسلاترن دیگر تیم‌هایی هستند که بیش از یک بار فاتح بوندس‌لیگا شده‌اند.

قهرمانی لورکوزن جزو زودهنگام‌ترین قهرمانی‌های تاریخ بوندس‌لیگاست، اما این تیم نتوانست رکورد بایرن مونیخ را برای ثبت سریع‌ترین قهرمانی تاریخ این رقابت‌ها بشکند. باواریایی‌ها سال 2014، در اواخر ماه مارس، در هفته بیست‌وهفتم - هفت هفته به پایان فصل - قهرمان شدند.  با این حال لورکوزن موفق به ثبت رکوردی شد که بی‌سابقه بود. شاگردان ژابی آلونسو بدون قبول حتی یک شکست در بوندس‌لیگا قهرمان شدند. آنها نه تنها در لیگ بلکه در سایر تورنمنت‌هایی که حضور داشته‌اند، شامل جام حذفی آلمان که فینالیست شده‌اند و لیگ اروپا که به مرحله یک چهارم نهایی‌اش رسیده‌اند طعم شکست را نچشیده‌اند؛ مجموعاً 43 بازی. به این ترتیب لورکوزن این شانس را دارد که دو قهرمانی دیگر به افتخار جدیدش اضافه کند و سه‌گانه ببرد.

بایرلورکوزن برای نخستین بار قهرمان بوندس‌لیگا شد

 

ژابی‌ آلونسو در واکنش به قهرمان تیمش گفت: برای یک تیم تراز اول و یک باشگاه بزرگ، لحظه‌ای فوق‌العاده رقم خورد. قهرمانی در لیگ، اتفاقی خاص است. برای اولین بار قهرمان بوندس‌لیگا شده‌ایم پس باید از آن لذت ببریم. می‌خواهیم در کنار هواداران و خانواده‌های‌مان این قهرمانی را جشن بگیریم. کار کردن برای لورکوزن باعث افتخار است.

فلورین ویرتز ستاره لورکوزن و یکی از تأثیرگذارترین و گلزن‌ترین بازیکنان این تیم در فصل جاری هم گفت: هنوز اتفاقی را که افتاده است هضم نکرده‌ام و کمی طول می‌کشد تا بفهمم که چه کاری انجام داده‌ایم. به هر حال کسب چنین افتخاری به همین راحتی نیست به خصوص بعد از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در بوندس‌لیگا رخ داده است. در طول فصل بعضی اوقات پیش می‌آمد که فکر می‌کنید همیشه قرار است اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد.

فیلیپ لام ستاره سابق تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ که هشت بار سابقه قهرمانی در بوندس‌لیگا را دارد، هم تأکید کرد: به بایرلورکوزن، ژابی آلونسو و دستیارانش تبریک می‌گویم. لورکوزن فصل فوق‌العاده‌ای داشته است. تسلط آنها بر بازی و اعتمادبه‌نفس‌شان زیر نظر ژابی آلونسو مثالزدنی بود. قهرمانی کاملاً برازنده آنهاست. دیگر کسی نمی‌تواند به آنها برچسب «نِوِرکوزن» (اصطلاحی طنز‌آمیز که اشاره به هرگز قهرمان نشدن لورکوزن داشت) بزند.

لوتار ماتئوس یکی دیگر از اسطوره‌های فوتبال آلمان بود که به افتخارآفرینی لورکوزن واکنش نشان داد و گفت: به تمام اعضا و دست‌اندرکاران بایرلورکوزن تبریک می‌گویم و به احترام کار بزرگی که انجام داده‌اند کلاه از سر برمی‌داریم. طوری که ژابی آلونسو این تیم را ساخته، تحسین‌برانگیز است. آنها امسال کاملاً بوندس‌لیگا را تحت سلطه خود داشتند و علاوه بر آن در اروپا و جام حذفی هم در مسیر کسب موفقیت هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وردربرمن، نبی کیتا را تا پایان فصل کنار گذاشت
  • بایرلورکوزن؛ قهرمان بوندس‌لیگا پس از 124 سال
  • واکنش‌ها به قهرمانی همراه با رکوردشکنی بایرلورکوزن
  • هفته ۳۱ لیگای اسپانیا؛ توقف باسکی‌ها، سویا از منطقه خطر دور شد
  • پایان هفته ۲۹ بوندسلیگای آلمان؛ قهرمانی تاریخی بایرلورکوزن
  • لیگ یک: برد ۶ امتیازی دریا بابل در دربی قعرنشین‌ها
  • تاریخ سازی ژآبی آلونسو در بوندسلیگا
  • بایرلورکوزن ۵ - ۰ وردربرمن/ شاگردان آلونسو فاتح بوندس لیگا شدند + فیلم
  • بایرلورکوزن برای نخستین بار قهرمان بوندس‌لیگا شد
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ و کلن + فیلم