Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ریاست جمهوری قبرس با انتشار بیانیه‌ای به شدت از ترکیه بابت عملیات اکتشاف گاز در سواحل مدیترانه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری قبرس روز یکشنبه در واکنش به عملیات حفاری ترکیه در سواحل مدیترانه، ترکیه را کشور «دزدان دریایی» خواند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» دفتر ریاست جمهوری قبرس با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه گفت: «ترکیه در حال مبدل شدن به کشور دزدان دریایی در شرق مدیترانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه مصمم به اقدام غیرقانونی است که انتخاب کرده است.»

اتحادیه اروپا نیز روز شنبه از کاهش کمک‌های مالی به ترکیه به دلیل عملیات حفاری این کشور نزدیک سواحل قبرس و عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوائل روز یکشنبه با تاکید بر لزوم گفت‌وگوهای سازنده در منطقه گفت که هدف ترکیه عملیات اکتشافی و حفاری بیشتر است و متاسفانه خلاف اهداف منطقه است.

وزارت خارجه ترکیه نیز در واکنش به این سخنان اعلام کرد که ترک‌های قبرس نشین به همان اندازه یونانی‌ها در این زمینه حق دارند.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی به این سو به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته است. نیروی دریایی ترکیه چندی قبل برای نمایش قدرت به همسایگان خود یک رزمایش در دریای اژه برگزار کرد .(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه اتحادیه اروپا قبرس دزدان دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود

به گزارش همشهری آنلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران درباره تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار داشت: خیلی وقت است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت کرد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند.

وی افزود: امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می کند.

امیردریادار ایرانی تصریح کرد: این روند اینگونه است که دولت های منطقه، خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت ها بیدار می شوند و متوجه می شوند که ملت های خود چه می خواهند.

کد خبر 845184 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهرام ایرانی- فرمانده نیروی دریایی دفاع - رژه اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان
  • جزئیات جدیدی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور/ تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد، اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید/ تمام موشک‌های هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • کرملین: تشدید تنش در خاورمیانه به نفع احدی نیست
  • ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی