Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه شب آسوشیتدپرس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پس از کنفرانس صلح لیبی که به مدت ۴ ساعت در برلین برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، نتایج این نشست را تشریح کرد.
مرکل گفت: ما در مورد یک طرح جامع به توافق رسیدیم. می‌توانم بگویم که همه شرکت‌کنندگان همکاری سازنده‌ای داشتند.
وی افزود: همه ما توافق کردیم تا به تحریم‌های تسلیحاتی پایبند باشیم و این تحریم‌ها باید شدیدتر از گذشته رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدراعظم آلمان همچنین اظهار داشت که کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس برلین موافقت کردند تا به طرف‌های درگیر در لیبی حمایت نظامی ارائه ندهند.
وی همچنین خبر داد که این کشورها توافق کردند تا جلسات مستمر و بیشتری در خصوص لیبی برگزار کنند «تا مردم لیبی به حق خود برای داشتن زندگی آرام برسند.»
مرکل در کنفرانس برلین میزبان رهبران و وزرای خارجی ۱۱ کشور، روسا و مقام‌های بلندپایه اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب بود.
«فایر السراج» رییس دولت وفاق ملی در غرب لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده نظامی و حامی اصلی دولت غرب لیبی هم به برلین رفته بودند. نیروهای السراج و حفتر طی ماه‌های گذشته در حال درگیری نظامی بوده‌اند.
مرکل در پاسخ به این سوال که آیا حفتر و السراج نیز در مذاکرات برلین شرکت داده شدند یا نه، گفت: ما به طور حضوری و جداگانه با آنها صحبت کردیم زیرا اختلافات آنها به قدری زیاد است که در حال حاضر نمی‌توانند با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
مرکل و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان پیش از برگزاری کنفرانس برلین، در دفتر صدراعظم با حفتر و السراج دیدار کردند.
مرکل اعلام کرد که حفتر و السراج توافق کردند تا نمایندگان خود را برای تشکیل یک کمیته نظامی معرفی کنند. هدف از تاسیس این کمیته مذاکره در خصوص برقراری آتش‌بس پایدار است.
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز که در این نشست خبری حضور داشت، گفت: این کمیته در روزهای آینده در ژنو سوئیس آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود: امیدوارم تعهداتی که امروز اتخاذ شد، به ایجاد یک راه‌حل پایدار برای بحران لیبی کمک کند.
در همین حال، وزیر خارجه آلمان هم در نشست خبری بعد از کنفرانس گفت، چهار کمیته برای بررسی ابعاد بحران لیبی تاسیس شده و کشورهایی که به کنفرانس یکشنبه دعوت نشده‌اند، این فرصت را دارند که در آینده در جلسات این کمیته‌ها شرکت کنند.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز پس از کنفرانس برلین در گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این کنفرانس در خصوص مجموعه‌ای از پیشنهادها به توافق رسیدند که شامل حفظ آتش‌بس، اصلاحات اقتصادی و پیشنهادهایی در مورد روند سیاسی در لیبی است.
وی افزود: السراج و حفتر بنا به پیشنهاد روسیه به برلین دعوت شده بودند اما در نهایت این خود لیبیایی‌ها هستند که باید وارد یک گفت‌وگوی معناداری شوند که به حل بحران جاری منجر شود.
لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌ با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به روست و به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.
یکی دولت وفاق ملی به ریاست السراج که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود و مقر آن در طرابلس است و دیگری دولت موقت در شرق لیبی که نخست وزیر آن «عبدالله الثنی» است و پارلمان طبرق و ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» از وی حمایت می‌کنند.
امارات، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

برچسب‌ها آنگلا مرکل هايكو ماس اتحادیه اروپا ناتو برلین اتحادیه عرب لیبی آنتونیو گوترش پروندهٔ خبری تلاش برای صلح در لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل هايكو ماس اتحادیه اروپا ناتو برلین اتحادیه عرب لیبی آنتونیو گوترش آنگلا مرکل هايكو ماس اتحادیه اروپا ناتو برلین اتحادیه عرب لیبی آنتونیو گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه درحال حاضر مساله ایجاد دولت فلسطینی بر روی میز مطرح نیست خاطرنشان کرد که برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است.

به گزارش ایسنا، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف اعلامی خود شکست خورد. اسرائیل پس از این شکست راهبردی مجبور است به روش دیگری رفتار کند. اگر نیروهای اشغالگر در غزه بمانند جنگ فرسایشی رخ خواهد داد.

وی در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: برای مقاومت، رفح هیچ تفاوتی با خان‌یونس و یا شمال غزه ندارد و ورود نیروهای اشغالگر به رفح بحران اسرائیل را حل نخواهد کرد. نتانیاهو گزینه ورود به رفح را به عنوان یک پیروزی مطرح می‌کند. او به دنبال تعلل و طولانی کردن جنگ است و برای یک جنگ منطقه‌ای تلاش می‌کند.

الهندی خاطرنشان کرد: مقاومت در مساله مذاکرات نرمش و انعطاف نشان داد اما مشکل اصلی در موضع اسرائیل و آمریکا است. رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر برای توجیه جنایت‌های خود و مسلح کردن شهرک‌نشینان استفاده می‌کند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: صحبت کردن در مورد یک دولت فلسطینی بر اساس چیزی که در توافق اسلو آمده است یک فریب بزرگ است و هیچ پروژه‌ای برای برپایی دولت فلسطینی روی میز مطرح نیست. مواضع کشورهای عربی در مورد غزه همگی یکسان نیستند. کمک‌ها در رفح موجود است اما متاسفانه به دلیل مخالفت‌های اسرائیل، عرب‌ها توان وارد کردن آن‌ها به غزه را ندارند.

اخیرا «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در اظهاراتی گفت: هجوم به رفح منجر به یک قتل عام جدید می‌شود که به فهرست قتل عام‌های صورت گرفته توسط اسرائیل در نوار غزه اضافه می‌شود.

وی تاکید: ما موافق تلاش برای جلوگیری از حمله رژیم اشغالگر به رفح هستیم.

الصفدی تاکید کرد: تنها راه حل این درگیری ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • توافق با فلومیننزه: ستاره چلسی در راه برزیل
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد