Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، معاون وزیر جهاد کشاورزی در همایشی که دیروز با محوریت توسعه بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: راه اندازی صندوق کالایی کشاورزی در بورس کالای ایران می تواند به بسیاری از مشکلات بازاری و سرمایه گذاری در این حوزه پایان دهد و به دنبال ایجاد این صندوق ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین شیرزاد اظهار کرد: ما در بخش کشاورزی در حوزه بازار با چندین رویداد از جمله عمق کم بازارها، رفتارهای هیجانی و صوری، رقابت مخرب تجار، کشف نشدن منصفانه قیمت ها، نبود نظام تضمینی و تامین مالی، ریسک های بزرگ و نبود ابزار پوشش ریسک و سیستم های نوین و غیره مواجه هستیم که خوشبختانه امروز کار بزرگی با بورس کالای ایران آغاز شده تا زیر چتر بورس به بسیاری از مشکلات فعلی پایان دهیم.

مدیرعامل سازمان تعاونی مرکزی روستایی ایران با اشاره به لزوم راه اندازی صندوق های کالایی کشاورزی گفت: صندوق های کالایی از بهترین نوع صندوق ها هستند و اگر بانک کشاورزی و اتحادیه های استانی و ملی و فعالان بزرگ بازارها این رغبت را نشان دهند که وارد تاسیس و بنیانگذاری صندوق های کالایی شوند، بسیاری از نگرانی های امروزی در حوزه محصولات مازاد کشاورزی برطرف می شود. همچنین با بهره گیری از این صندوق ها می توان به تامین مالی حوزه و ورود سرمایه ها به بخش کشاورزی کمک کرد.

به گفته شیرزاد، تجارب ورود کالاهای کشاورزی به بورس کالا تاکنون بسیار ارزنده و موفق بود به طوری که بسیاری از محصولاتی که قابل باور نبودند مانند زعفران، خرمای صنعتی استعمران، شیر خشک، رب گوجه فرنگی را وارد بورس کردیم که تا به امروز نتایجی همچون شفافیت و کشف عادلانه قیمت، شفافیت فعالان بازار و کاهش هزینه های مبادلاتی را در پی داشته است.

 به گفته این مقام مسوول، در حال حاضر کلیه مبادلات حساب گرانه در عرصه تعاونی های روستایی قرار است در چارچوب ترتیبات نهادی بازار مدرن شکل بگیرد که این بازار مدرن، استفاده از بورس کالا و فضاهای استارتاپی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ما به سیستم های نوین واسطه گری و به معامله گرهای حرفه ای نیاز داریم، ولی شیوه درست آن زیر چتر بورس شکل می گیرد و باید همه کمک کنیم عرضه کالاها در مکانیزم های بورسی انجام شود.

مدیرعامل سازمان تعاونی مرکزی روستایی ایران عنوان کرد: ما در حوزه برندینگ یا نشان های تجاری اگر چه در برخی محصولات مثل زعفران و پسته همچنان ضعف داریم اما بسته بندی های ما در زعفران از بهترین نوع بسته بندی هاست و تجار زعفران بهترین سرمایه گذاری را در این خصوص انجام داده اند.

وی اضافه کرد: اما باید با استمرار و حمایت دولت و مشوق های صادراتی بتوانیم کمک کنیم که نشان های تجاری پا بگیرد همچنین دولت باید کمک کند که ملحقات برخی محصولات مثل زعفران از حالت خام خارج شود و به ترکیبات جدید در حوزه برخی گیاهان دارویی رو به رو شویم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند

علی نقوی مدیر عامل بورس انرژی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با اهمیت بحث گواهی صرفه‌جویی گفت: همه می‌دانیم در کشور ما برای حوزه انرژی با چند مشکل از جمله بیش مصرفی و مصرف بالاتر از استاندارد در صنعت و خانوار برای انواع حامل‌های انرژی مواجه هستیم که برای مدیریت و کاهش این موارد در دنیا روش‌های مختلفی به کار می‌رود یکی از این روش‌ها استفاده از ابزار‌هایی است که مشارکت خود مصرف کننده را در پی دارد یا مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرد که در ایران این موضوع در چارچوب بازار بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست مطرح شده است که با توجه به پذیرش گواهی‌های صرفه جویی برق و گاز توسط هیئت پذیرش بورس انرژی ایران، امیدواریم شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران بزودی شاهد آغاز معاملات آن باشیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اتفاقی که رخ می‌دهد این است که صرفه‌جویی قیمت پیدا می‌کند و در بازار میزان صرفه‌جویی قابل معامله می‌شود و اگر بازار شکل و عمق خوبی بگیرد انگیزه لازم میان سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد.

 نقوی می‌گوید: پس با این گواهی، صرفه‌جویی بها پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران می‌توانند میزان صرفه‌جویی را در یک بازار شفاف رقابتی به فروش برسانند و اگر این بازار بتواند جذابیت خاص خود را داشته باشد می‌تواند انگیزه بیشتری را برای سرمایه‌گذاران جهت صرفه‌جویی و سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد کند.

او افزود: البته که چالش‌هایی مانند دولتی بودن، قیمت‌های متنوع در بخش‌های مختلف انرژی هم در این زمینه مطرح می‌شود که این مسئله سبب شده این بازار با تاخیری شکل بگیرید.

مدیر عامل بورس انرژی گفت: گواهی صرفه‌جویی جویی در حوزه تمام حامل‌های انرژی قابلیت استفاده دارد و مقرارت آن موجود است و به شکل صریح در آیین‌نامه اجرایی بازار بهینه سازی مصرف انرژی و سوخت بحث گواهی صرفه جویی برق و گاز به عنوان دو عامل انرژی مهم دیده شده خوشبختانه در برنامه هفتم هم احکام خوبی برای توسعه این بازار در نظر گرفته شده است. مطالعاتی را در خصوص بنزین و گازوئیل با نهاد‌های مسئول مطرح کردیم و این آمادگی وجود دارد که در حوزه سایر حامل‌های انرژی هم از این گواهی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • قیمت زعفران نجومی شد
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • صعود بورس از منطقه امن
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند