Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش داد که « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا ظرف چند روز آینده در مورد زمان رونمایی از طرح سازش موسوم به «معامله قرن» تصمیم‌گیری می‌کند.

اخبار بین الملل - بر اساس این گزارش، ترامپ و دستیارانش در روزهای گذشته جلسات فشرده‌ای در این مورد داشته و این مسئله را بررسی کرده‌اند که آیا می‌توان پیش از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی از این طرح رونمایی کرد یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مطلع گفته‌اند که چند عامل بر تصمیم ترامپ در این مورد اثرگذار خواهد بود، یکی از آن‌ها روند استیضاح ترامپ در آمریکا است و عامل دیگر هم رایزنی‌هایی که ترامپ این هفته در جریان نشست «داووس» با سران دیگر کشورها خواهد داشت.

در این بین سفر پایان هفته «جرد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ به قدس برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر معارضین، در تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا اثرگذار خواهد بود.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو با رونمایی از این طرح پیش از انتخابات موافق است، اما گانتز با این کار مخالف است و می‌گوید چنین کاری به معنی مداخله آمریکا در انتخابات اسرائیل است.

کاخ سفید گزارش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی را رد نکرده، اما گفته است که ترامپ هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نکرده است.

ترامپ از هفته‌های نخست حضور در کاخ سفید وعده رونمایی قریب‌الوقوع از طرح سازش را داده، اما تنش در روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین به واسطه اقدامات یکجانبه واشنگتن در حمایت از تل‌آویو از یکسو و بی‌ثباتی سیاسی در فلسطین اشغالی از سوی دیگر، موجب شده تا رونمایی از این طرح دائما به تعویق بیافتد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخبار بین الملل رئیس جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

به گزارش خبرآنلاین هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

به گزارش ایرنا این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889028

دیگر خبرها

  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • گلکسی M۵۵ رونمایی شد؛ دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، شارژ ۴۵ وات و نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • حماس به زودی شرایط آتش‌بس را اعلام می‌کند/جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بدی داد
  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد