Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:31:04 GMT

فضای سبز با آب اهواز شوره می‌زند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۴۴۶۶

فضای سبز با آب اهواز شوره می‌زند

ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات آبیاری فضای سبز شهری با تانکر گفت: بیشتر خاک‌هایی که در آیلندهای شرق اهواز وجود دارند، شوره زده‌اند و زمانی که خاک در جایی شوره می‌زند فضای سبز خوب رشد نمی‌کند و سریع زرد می‌شود و رو به خشکی می‌رود.

سید محسن موسوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مشکلات و وضعیت احیای فضای سبز اهواز اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد فضای سبز اهواز با آب خام آبیاری می‌شود و مابقی فضای سبز از طریق آب شرب شهری حاوی کلر یا با تانکر آبرسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هنوز فضای سبز اهواز کاملا آبیاری نمی‌شود و با پایان فصل زمستان و قطع بارندگی، بیشتر زمین‌های فضای سبز خشک می‌شوند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در آبیاری با تانکر، به دلیل اینکه کار آبرسانی سریع انجام می‌شود و مداوم نیست زمین زود خشک می‌شود. به همین دلیل، بیشتر خاک‌هایی که در آیلندهای شرق اهواز وجود دارند، شوره زده‌اند و زمانی که خاک در جایی شوره می‌زند فضای سبز خوب رشد نمی‌کند و سریع زرد می‌شود و رو به خشکی می‌رود.

موسوی‌زاده گفت: احیای فضای سبز اهواز نیاز به حرکت جهادی دارد و در این راستا نخست باید مشکل آبیاری آن حل شود و سیستم آبیاری کل فضای سبز از طریق آب خام باشد.

وی بیان کرد: فصل تابستان در خوزستان طولانی است و با توجه به نبود بارندگی و نیز شدت تابش آفتاب، گیاهانی که اکنون در زمستان کشت می‌شوند تا زمانی که بخواهند رشد کنند خشک می‌شوند و از بین می‌روند. 

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: درخت کنوکارپوس به شوری، گرما و کم‌آبی مقاوم است و در اهواز سبز شده اما اکنون گیاهان جدیدی مانند برهان گلی در حال کشت هستند؛ این گیاهان به مراقبت نیاز دارند و باید مرتب آبیاری شوند. مشکل اساسی، آب است که باید این مشکل حل شود. در این زمینه اقداماتی در حال انجام است اما کارها هزینه‌بر و زمان‌بر است. البته کار با جدیت و سرعت نیست تا بگوییم که این مشکل در چه زمانی رفع می‌شود. 

موسوی‌زاده تصریح کرد: کشت گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها در شهر در حال انجام است اما در این زمینه تذکر خواهیم داد تا پیگیری بیشتر و سریعتری انجام شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فضاي سبز شهرداری اهواز اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، احمدرضا صادقی گفت: این افزایش خروجی سد به منظور بازگشایی رودخانه در بخش‌های خشک آن و تخصیص آب برای نوبت سوم آبیاری مزارع اصفهان و شرق این خطه است و مدت زمان و حجم آب تخصیصی پس از برگزاری جلسات آینده مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان و مدت تخصیص آب در نواحی مختلف نیز منوط به جلسات و هماهنگی صنوف کشاورزان استان است.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط موجود حدود فردا ظهر آب به کلانشهر اصفهان برسد.

رودخانه زاینده‌رود از بیستم آبان سال قبل به‌منظور انجام کشت پاییزه کشاورزان استان و آبیاری دوره اول مزارع بازگشایی شده بود و دوباره خروجی سد، سوم فروردین ماه امسال برای نوبت دوم آبیاری مزارع افزایش یافت.

سد زاینده‌رود بعنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تأمین‌کننده آب آشامیدنی، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد.

این سد قوسی شکل در۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش خروجی سد زاینده رود از امشب
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد
  • رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست
  • رهاسازی آب سد نهب قزوین
  • ساخت تصفیه‌خانه پساب قم در گام‌های نهایی
  • حذف انشعابات آب شهری از آب فضای سبز اصلی‌ترین اقدام شهرداری یزد
  • کاهش ۶۶ درصدی آبگیری سد رئیس‌علی دلواری استان بوشهر