Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودی با بیان اینکه ارتفاع شهرستان بشاگرد از سطح دریا از ۷۰۰ متر تا ۲۲۰۰ متر است، گفت: بشاگرد بام شهرستان های شرقی هرمزگان وجنوب کرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بشاگرد، « احمد محمودی » در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی که به منظور بررسی مناطق سیل زده به این شهرستان سفر کرده بود، اظهار کرد: در بارندگی های چهار روزه اخیر در شهرستان بشاگرد، بارندگی سیل آسا وجود نداشته است، اما حجم عظیم بارندگی که در این منطقه شروع به باریدن کرده، تا پایان زمستان هم آب رودخانه جگین فروکش نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در این بارندگی ها ۵۶ روستای شهرستان بشاگرد راه ارتباطی آنها مسدود شده بود که اگر بخواهیم این راه ها مسدود نشود، نیازمند احداث چهار پل در منطقه هستیم.

 

فرماندار شهر ستان بشاگرد گفت: اگر این پل در بستر رودخانه جگین ساخته شود، دیگر واژه ای به نام سیل در بشاگرد وجود نخواهد داشت و امکان تردد برای مردم فراهم می شود که تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات را مرتفع می کند.

 

وی عنوان کرد: ارتفاع شهرستان بشاگرد با سطح دریا بین ۷۰۰ تا ۲۲۰۰ متر می رسد که این این موضوع این شهرستان را به بام  شهرستان های شرق هرمزگان و جنوب کرمان تبدیل کرده است.

 

محمودی تصریح کرد: آب های سرریز در شهرستان های جاسک، میناب و مناجات از کوه های بشاگرد سرچشمه می گیرند که این موضوع سبب سیل در بخش گابریک کمین ای و قلعه گنج شده است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/673

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی نماز جمعه طرح ملی فهما مسجد فعالیت های مسجدی رویداد ملی فهما سقوط هواپیمای اوکراینی فرماندار بشاگرد وزیر راه وشهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان

مهدی دوستی  استاندار هرمزگان در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، افزود: تلاش مان بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان هرمزگان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تاسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

وی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان احداث می‌شود و از مهرماه سالجاری دانش‌آموزان مستعد هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد، جامعه مددجویی استان می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

دوستی گفت: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که براساس امر رهبرمعظم انقلاب برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

وی افزود:استفاده از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشا اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

دوستی، گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.

در این نشست همچنین درخصوص تفاهم نامه‌های همکاری دوجانبه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، پرورشی، بهداشتی و درمانی شهرستان سیریک بحث و گفت و گو شد.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز بهمن ماه پارسال با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی در سیریک هرمزگان آغاز شد که با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی