Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@22:38:55 GMT

آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۴۵۴۰

به گزارش اکوفارس، محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه فاز اصلی حمله ملخ‌ها به کشور از اواخر دی و اوایل بهمن آغاز می‌شود، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا کنون در سطحی معادل ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار در منطقه جاسک استان هرمزگان و بخش کوچکی از سیستان و بلوچستان مبارزه علیه ملخ‌های صحرایی که از سمت هند و پاکستان به ایران آمدند، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با توجه به بارندگی روز‌های گذشته در استان‌های جنوبی شرایط برای هجوم ملخ‌های صحرایی از نیمه بهمن به بعد در کشور فراهم است به طوری که از نیمه بهمن با حجم گسترده‌ای از این آفت در منطقه سیستان و بلوچستان مواجه خواهیم شد.

میر ادامه داد: بنابر آخرین پیش بینی‌ها در فاز جدید در سطحی معادل ۸۰۰ هزار هکتار تا ۱ میلیون هکتار مبارزه صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ملخ‌هایی که در دوره قبل به پاکستان و هند رفته بودند در حال بازگشت به شبه جزیره عربستان و حاشیه دریای سرخ که خواستگاه اصلی آن‌ها است هستند و در این میان برخی در ایران ریزش می‌کنند.
 

روند اداری تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ در حال طی شدن است   سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته نظر مسئولان دولتی مبنی بر تخصیص اعتبارات جدید مبنی بر تخصیص اعتبارات در فاز جدید مبارزه مساعد است و هم اکنون در حال دریافت ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه علیه ملخ‌های صحرایی هستیم به طوری که پروسه اداری آن در حال طی شدن است.

او با اشاره به اینکه در فاز اصلی حمله ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان و دریای سرخ به سمت ایران حرکت می‌کنند، گفت: این برگشت حمله اصلی آن‌ها محسوب می‌َشود.

میر در پایان درباره تاثیر ریزش‌های اخیر بر تولید محصولات زراعی و باغی تصریح کرد: اگر چه با بازگشت ملخ‌های صحرایی از شبه جزیره عربستان و حاشیه دریای سرخ به خواستگاه اصلیشان در سطح کمی مبارزه صورت گرفته، اما خوشبختانه تا کنون آسیبی به باغات و مزارع وارد نشده است.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهاجم خارجی علیه ایران صورت گرفته است؟ | واکنش رسانه آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین، منابع ایرانی به المیادین گفته‌اند هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته و رسانه‌های آمریکایی یک جنگ نیابتی اطلاعات نادرست را از طرف رژیم صهیونیستی اجرا می‌کنند.

یک مقام ایرانی هم به رویترز گفته حمله موشکی به ایران انجام نشده و صداهای انفجار در اصفهان ناشی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی بوده است.

فاکس نیوز هم خبر داده آمریکا در حوادث امروز نقشی نداشته است.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

همچنین بر اساس این گزارش ،برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

کد خبر 845462 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: پاسخ ایران در صورت تکرار ماجراجویی رژیم صهیونیستی فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود
  • المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • تهاجم خارجی علیه ایران صورت گرفته است؟ | واکنش رسانه آمریکایی
  • هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • روایت ترسناک مبارزه زن ۶۰ ساله و خرس در پیرانشهر +تصویر دلخراش
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • اختصتص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود