Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی عصر یکشنبه در نشست بررسی برنامه‌های ایام الله دهه فجر با اشاره برگزاری هر چه باشکوه‌تر این ایام اظهار داشت: برنامه‌های ایام الله دهه فجر با شعار «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم ایام الله دهه فجر امسال پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود تصریح کرد: در این راستا برای تمام همه ایام ۱۰ روزه برنامه ریزی‌های منسجمی صورت گرفته و روز ۲۲ بهمن با عنوان حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردار دل‌ها نقطه و کانون محوری این دهه در مبارزه و نفی با نظام سلطه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، اجرای سرودهای انقلابی، المپیاد و مسابقات ورزشی، تجمع دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های استان در دهه فجر امسال است.

وی تصریح کرد: مسئولان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر منصوب شده‌اند.

جمالی گفت: حجت‌الاسلام سعید توکلیان در شهرستان دشتی، عباسعلی اسدی در شهرستان دشتستان، حجت‌الاسلام عباس فتحی در شهرستان جم، ضرغام مردانی در شهرستان گناوه، محمد صابر در شهرستان کنگان، محمود بحرینی در شهرستان عسلویه، پرگان در شهرستان دیلم، محمد باقر خادم در شهرستان تنگستان و مصطفی فخرایی در شهرستان دیر به‌عنوان مسئول ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی منصوب شدند.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر با تاکید بر مشارکت با شکوه مردم در برنامه‌های این ایام افزود: کینه توزی‌های دشمنان و فتنه انگیزی‌های آنها مسئولیت ما در قبال انقلاب شکوهمند اسلامی سنگین‌تر کرده است و بر همین اساس خواستار مشارکت حداکثری مسئولان به‌ویژه مردم بصیر و ولایتمدار هستیم.

جمالی با بیان اینکه برنامه‌های ایام الله دهه فجر متعلق به جناح و گروه خاصی نیست خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت‌های پیش‌رو باید در نظر داشته باشیم که جشن پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به قشر و جناح خاصی نیست و همه ما به شهدا و انقلاب بدهکاریم بنابراین مراسمی مهم‌تر از گرامیداشت دهه پیروزی انقلاب اسلامی نداریم تا بتوانیم مناسبت این ایام بزرگ را برای نسل جوان تبیین و معرفی کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: احکام مسئولان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان‌های استان بوشهر صادر و ابلاغ شده و از فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و همه مسئولان خواستار همکاری با این عزیزان هستیم.

کد خبر 4830045

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بوشهر دهه فجر قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی شهرکرد تعطیلی مدارس ایلام سیل سیستان و بلوچستان بوشهر گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد

پایگاه خبری جماراناحمد علیرضابیگی نماینده مردم آذربایجان شرقی (آذر شهر/ اسکو/ تبریز) و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها که بعد از افشای موضوع شاسی بلندها نتوانست از تیغ صلاحیت شورای نگهبان به سلامت گذر کند، در گفت و گو با خبرنگار جماران به موضوع پاسخ ایران به اسرائیل و آینده مجلس دوازدهم پرداخت و گفت: بنده معتقد هستم که نه تنها مشروعیت نظام جمهوری اسلامی، بلکه مشروعیت و حیات هر نظامی در گرو خواست و اراده مردم است و هر نظامی به این قاعده اهمیت ندهد به نوعی سرنوشت مردم خودش را رقم زده است. هر سیستمی برای پایداری، حیات و توسعه خودش نیازمند این است که منافع مردم خودش را تامین کند و مردم به واسطه کارکرد آن سیستم نسبت به آینده خود حس مثبتی داشته باشند و جمهوری اسلامی از این قاعده مستثنا نیست.

 

اگر که ما بخواهیم وارد رویارویی بین‌المللی شویم بایستی برمبنای مشارکت و پذیرفتن مردم باشد

وی با اشاره به اهمیت وجود پشتوانه ملی در عرصه های بین‌المللی، گفت: اگر بخواهیم وارد رویارویی بین‌المللی شویم باید بر مبنای خواست و اراده، مشارکت و پذیرفتن مردم باشد. چرا ما به تاریخ ۸ سال دفاع مقدس خود می‌بالیم و به هر کسی که چشم طمع به ایران دارد، نشان می‌دهیم که چطور مردم از جامعه و میهن خود دفاع کردند و چگونه مادران، همسران و فرزندان خود را وارد نبرد حق علیه باطل کردند؟! چون همه آنها باور داشتند عزتشان در گرو عزت ایران است. آیا امروز ما توانسته‌ایم چنین همذات پنداری‌ را در مردم ایجاد کنیم؟ هر کسی چه احمدی نژاد و چه رئیسی آیا به عنوان رئیس دولت می‌تواند به این پشتوانه ملی ببالد و تصمیمات پر مخاطره‌ای را بگیرد؟ آیا چنین ایمان و استحکامی از جانب مردم نسبت به دولت وجود دارد؟

 

مشارکت انتخابات پیشین پالس بسیار خطرناکی از جهت پشتوانه‌ی ملی برای دولت رئیسی است

 

بیگی به مشارکت در انتخابات اسفندماه پرداخت و گفت: حقیقت‌ این است که ما انتخاباتی را برگزار کردیم که با مشارکت ۴۰ درصد مردم اتفاق افتاده است و ۶۰ درصد مردم شرکت نکردند و آن ۴۰ درصدی که شرکت کردند بخشی قابل توجهی از آنها آرای سفید یا باطله به صندوق انداختند که آن‌ها نیز به ۶۰ درصد اضافه می‌شوند. این پالس بسیار خطرناکی از جهت پشتوانه‌ی ملی برای دولت رئیسی است. طبیعتا هر سیستم یا نظامی در معرض چنین پالسی قرار می‌گیرد، حتما باید یک تامل اساسی به کارکرد و رویکردهای خود داشته باشد.
 

آیا ما می‌توانیم بگوییم که پیام مردم را دریافت کردیم و بنا است در کارکردهای خودمان تجدید نظر کنیم؟!

نماینده مردم تبریز به انتخابات ترکیه پرداخت و اضافه کرد: در کشور همسایه ما وقتی که دولت از جانب مردم با یک پاسخ قابل تأملی مواجهه می‌شود، رهبر آن حزب و دولت می‌گوید که ما پیام مردم را دریافت کردیم. اینکه فقط یک مشارکت ۷۷ درصدی اتفاق افتاده است و یک ریزش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد، ولی رئیس آن دولت می‌گوید که پیام مردم را دریافت کردیم و از کارکردهای خود تجدید نظر می‌کنیم و هیچ کسی حق ندارد به تفکرهای مقابل ما بی‌احترامی کند. آنچه که اینجا به عنوان یک پیروزی بدست آمده؛ دموکراسی و مردم سالاری است و ما در معرض یک امتحان بودیم که سربلند از آن بیرون آمدیم و می‌رویم و خود را اصلاح می‌کنیم تا بتوانیم نظر مردم را جلب کنیم.

وی ادامه داد: این صحبت یک رئیس دولتی است که در انتخابات شکست خورده است. اما آیا ما آنقدر شجاع هستیم که چنین نگاهی به انتخابات ۱۴۰۲ داشته باشیم؟ و بگوییم پیام مردم را دریافت کردیم و بنا است در کارکردهای خودمان تجدید نظر کنیم؟!
 

پاسخ ما به اسرائیل نشان از قدرتمند بودن ما است  

بیگی با اشاره به نیاز به جراحی اقتصادی، اضافه کرد: در حال حاضر ما در حوزه اقتصاد نیازمند به یک عمل جراحی هستیم و این عمل جراحی یک پزشک حاذق را طلب می‌کند و این عمل باید اتفاق بیفتد، ولی ضعف و پشتوانه ملی جرأت را از دولتی که باید این عمل را انجام دهد گرفته است و اشخاصی که پشت اتاق عمل نشسته‌اند و نسبت به حاذق بودن این جراح تردید دارند، باعث می شوند این جراح دستش می‌لرزد. چرا که او از این می‌ترسد که اطرافیان این مریض چه بر سر من خواهند آورد؟! واینکه آیا اصلا آنها نسبت به حاذق بودن این جراح ایمان دارند تا جان مریض خودشان را به دست جراحی که دچار تزلزل است، بسپارند؟

وی ادامه داد: وقوع چنین حوادثی مانند اینکه سفارت یا کنسولگری ما را بزنند و تعداد قابل توجهی از سرداران و رهبران مقاومت را به شهادت برسانند، به این خاطر بود که فکر می کردند ما در حوزه ضعف قرار داری، اما پاسخ ما نشان از قدرتمند بودن است و از این طریق به آن‌ها گفتیم که استحکام جایگاه ما را آزمایش نکنید. چرا که آنها باور کرده بودند ما پاسخی نخواهیم داشت و ما باید جلوی آن‌ها می‌ایستادیم. این ایستادگی مبتنی بر اراده‌ی مردم است و زمانی که ضعف در پشتوانه ملی دیده شود، حتما مواضع ما هم دچار ضعف خواهد شد. 


موضوع اسرائیل نیست بلکه نظام سلطه است و نظام سلطه اکنون با یک پاسخ کوبنده مواجهه شده است

وی در خصوص پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: موضوع اسرائیل نیست، بلکه نظام سلطه است و نظام سلطه اکنون با یک پاسخ کوبنده مواجهه شده است و برآوردهای آنها حکایت از این می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران در یک شرایط ضعف وجود دارد و حتما این کار را انجام نمی‌دهند. اما این پاسخ آنها را شوکه کرده است و فا‌کتورهای متعددی به این تصمیم نظام سلطه وجود دارد؛ یک اینکه کشور آمریکا در آستانه انتخابات قرار گرفته است و در عین حال توسعه جنگ غزه و خاورمیانه به هیچ عنوان با مصالح آنها سازگار نیست و ورود در این موضوع بیشتر آتش جنگ را شعله‌ور خواهد کرد و در حال حاضر موضوع ایران و اسرائیل یا غزه و اسرائیل دیگر نیست و فراتر از این حرف‌ها است. خاورمیانه‌ی امروز خاورمیانه‌ای به غیر از دیروز است که این اقدامات صورت نگرفته بوده است.

 

اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد جسارت رژیم صهیونیستی پاسخ قاطعانه‌ای را طلب می‌کند  

بیگی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ابایی از پنهان کردن اراده خودش از حمله به سفارت خانه ندارد، گفت:‌  در گذشته ترور دانشمندان هسته‌ای و عملیات پنهانی بدون مسئولیت مستقیم از جانب اسرائیل اتفاق افتاده بود که ما هم در مقابل آنها عملیات مشابهی انجام داده بودیم، بدون اینکه به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط شده باشد. اما امروز یک رویارویی مستقیم است که با پرچم و عنوان اتفاق می‌افتد و دولت اشغالگر قدس هیچ ابایی از پنهان کردن اراده خودش در حمله کردن به کنسولگری جمهوری اسلامی ندارد و این جسارت پاسخ قاطعانه‌ای را طلب می‌کند که آن‌ها را از اقدامات بعدی‌ای که می‌خواهد انجام دهند پشیمان کنند. امروز با وجود ایرادات اساسی که در خصوص ضعف حکمرانی و پشتوانه ملی وجود دارد، ما خواسته یا ناخواسته وارد یک صحنه شده ایم که باید از موجودیت کشور دفاع کنیم و این دفاع یک دفاع مشروع است، چون ما مورد تهاجم قرار گرفته‌ایم.
 

ما قدرت خودمان را در جمهوری اسلامی بر اساس اصول قانون اساسی از مردم گرفته‌ایم

 

وی با تاکید بر تاثیرات این اتفاقات، گفت: این اتفاقات حتما محدودیت‌هایی را متوجه کشور خواهد کرد و تنگناها و محدودیت‌ها برای مردم به وجود خواهد آورد که اگر مردم نسبت به آن توجیه باشند و آن را بپذیرند حتما سیستم خواهد توانست دفاع خود را در جهت موجودیت جمهوری اسلامی ایران پیش ببرد و اگر این اتفاق نیفتد و تجدید نظر اساسی در شیوه حکمرانی رخ ندهد و مردم سوی دیگر رودخانه باشند و سیستم هم سوی دیگر آن‌ها باشند طبیعتا به خوبی پیش نخواهد رفت. ما قدرت خودمان را در جمهوری اسلامی بر اساس اصول قانون اساسی از مردم گرفته‌ایم و نفی و نادیده گرفتن مردم خطای واضح و آشکاری بوده است که ما در دو انتخابات گذشته مرتکب آن شده‌ایم و هرچه زودتر باید به نقطه اصلی برگردیم و به مردم رجوع کنیم و این امر جلوی ضرر را خواهد گرفت.
 

من در راستای استیفای حقوق مردم اظهار نظر کردم و شورای نگهبان مرا رد کرد  

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مورد رد صلاحیت خود گفت: ما با مردم پیمانی داشتیم که به مجلس بیاییم تا از حقوق آنان دفاع کنیم و به وظیفه خود نیز عمل کردیم. امام راحل (ره) در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند: شما ولی و سرپرست مردم نیستید، بلکه کارگر مردم هستید و باید از حقوق مردم دفاع کنید. من در راستای استیفای حقوق مردم اظهار نظر کردم و شورای نگهبان نیز نه به دلایل دیگر چون دخالت و دخل تصرف در اموال و حقوق بیت‌المال و از این دستریال بلکه صرفا من را به واسطه اظهارنظر در مورد حوادث ۱۴۰۱ سبب و ورود خسارت عمده به موجودیت کشور و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، رد کردند. یعنی یک نماینده ملت به عنوان اظهار نظر در این خصوص به استناد ۲ و ۴ عدم التزام به جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی رد صلاحیت کردند. جلسه‌ای که در شورای نگهبان حضور پیدا کردیم، گفتند، طبق اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما با وقایع ۱۴۰۱ مطلوب ما نبوده است. نماینده ملت ایران به خاطر اظهارنظر از حضور در رقابت‌های انتخاباتی منع شده است.

وی به دوران پسا مجلس یازدهم پرداخت و گفت: به تبریز برمی‌گردم. سرمایه ما مردم هستند و ما بالاسر سرمایه خود می‌ایستیم. من سمت اداری ندارم و بازنشسته نیروی انتظامی با حدود ۴۰ سال سابقه خدمت و ۴۰ درصد جانبازی هستم. همچنان خود را وامدار مردم می‌دانم.

بیگی در رابطه با چرایی عدم اظهارنظر احمدی‌نژاد در مورد اتفاقات اخیر از جمله تقابل ایران و رژیم صهیونیستی گفت: احمدی‌نژاد موضوعات را طبیعی می‌داند. وی در طول دو سال گذشته در هیچ موضوعی ورود پیدا نکرده است و اساسا نظر ایشان این است وقتی مبانی دچار آسیب شده است، اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا می‌توان نیکزاد را که به مجلس آینده راه یافته، نماینده جریان بهار دانست یا نه، گفت: خیر به هیچ وجه. خودشان نیز در رابطه با این موضوع ادعایی ندارند. ما نمی‌دانیم مجلس دوازدهم با چه ترکیبی تشکیل می‌شود! تصدی کرسی ریاست مجلس در مجلس اتفاق نمی‌افتد و در واقع بیرون از مجلس انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • تشریح سیاست های راهبردی سال جاری کانون در مرکز چالدران
  • کانون بسیج هنرمندان آباده، کانون برتر فارس
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • سپاه؛ مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • قالیباف: «سپاه» مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران است
  • «سپاه» مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران است
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده