Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اصلاح و یکسان‌سازی نرخ سود تسهیلات دانشجویان دکترا از 12 درصد به 4 درصد خبر داد و گفت: دفترچه اقساط وام‌گیرندگان اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی از کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من از «سود ناعادلانه وام ویژه دکتری توسط صندوق رفاه دانشجویی» گلایه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویانی که این سوژه را ثبت کرده‌اند با معرفی صندوق رفاه دانشجویان از بانک توسعه تعاون وام دکتری دریافت کرده اند و سود این وام ۱۲ درصد محاسبه شده است؛ در حالی که سود وامی که صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان دکتری می‌دهد ۴ درصد است.

*سود وام بانک توسعه تعاون از 12 درصد به 4 درصد تغییر کرد

خبرنگار فارس در این نوبت این سوژه را پیگیری کرده است تا مشکل این دانشجویان کاملا حل شود.

در اولین پیگیری اعلام شد که نرخ سود تسهیلات ویژه دانشجویان دکتری با هماهنگی مسؤولان صندوق رفاه دانشجویان و بانک توسعه تعاون، ۴ درصد تعیین شده و اضافه پرداختی‌ دانشجویان بازگردانده می‌شود.

*دفترچه اقساط تسهیلات دکترا اصلاح شد

در تازه‌ترین پیگیری از سرانجام حل مشکل سود تسهیلات دانشجویان دکتری، فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، از اصلاح نرخ سود و ارائه دفترچه جدید اقساط به وام‌گیرندگان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه نرخ سود تسهیلات به 4 درصد اصلاح شده است، ادامه داد: این نرخ سود در اقساط بعدی اصلاح شده و وام‌گیرنده اقساط بعدی را به صورت سیستمی و خودکار کمتر می‌پردازد و دفترچه اقساط برای وام‌گیرندگان اصلاح شده است.

سجادی گفت: وام‌گیرندگان می‌توانند با مراجعه به شعبه، دفترچه اصلاح‌شده بگیرند و این فرایند در حال عملیاتی شدن در سیستم بانک است. 

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: همچنین در گذشته اقساط امسال با اقساط سال بعد تفاوت داشت و مبلغ اقساط کم یا زیاد بود که اکنون دیگر اقساط یکدست و یکسان شده است. 

وی تاکید کرد: هر شخصی که مدعی است هنوز نرخ سود ۱۲ درصد برای او به ۴ درصد اصلاح نشده به صندوق رفاه دانشجویان یا دانشگاه خود مراجعه کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان تسهیلات دکترا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ منتشر شده است.

اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ یاد شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون دکتری می‌توانند در مهلت مقرر پس از مطالعه دقیق دفترچه‌ راهنمای فوق و مندرجات این اطلاعیه، تا پایان روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

کد خبر 6084676

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری
  • دفترچه انتخاب رشته دکتری اصلاح شد
  • انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری سال ۱۴۰۳
  • اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه اعلام شد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد