Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع فلزی غیر آهنی با حضور صنعتگران و دست اندرکاران و  سازمان‌ها و انجمن‌های دولتی و خصوصی حوزه معدن و در سه بخش اصلی (اکتشاف، استخراج و فرآوری) در هتل المپیک تهران گشایش یافت.

 این رویداد در سه محور اصلی «اکتشاف، استخراج و فرآوری» برگزار شده است تا بصورت کامل همه بخش‌های مرتبط با صنعت معدن را بررسی و برنامه‌های توسعه‌ای و راهکار‌های حل مشکلات را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود بندرچی مدیر برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی گفت: این رویداد با نگرش ویژه بر توسعه پایدار و به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و فنی‌ترین نمایشگاه‌های حوزه معدن برپا شده است.

او اضافه کرد: این رویداد با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی معدنکاران سرب و روی ایران و حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان نظام مهندسی معدن ایران، خانه معدن ایران و اتحادیه صادرکنندگان فرآورد‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران برگزار شده است.

بندرچی از حضور استادان دانشگاه ها، کارشناسان و متخصصان و مقامات مسئول در این رویداد خبر داد و گفت: افزایش کمی و کیفی عملیات اکتشاف، استخراج و تولید فلزات غیر آهنی، ارتقاء صادرات فلزات غیر آهنی با ارزش افزوده بیشتر، خروج از رکود در تولید و صادرات فلزات غیر آهنی، تجهیزات و ماشین آلات، توانمندسازی منابع انسانی محور‌های برگزاری دومین کنفرانس بین المللی معادن و صنایع غیر آهنی است.

او گفت: در بخش نمایشگاهی این رویداد؛ انواع صنایع و تجهیزات اکتشاف، استخراج و فرآوری، فرآوری فلزات غیر آهنی، ماشین آلات زمین شناسی و اکتشافات زیر زمینی، معادن روباز، آتشباری، مهندسین مشاور، پیمانکاران، تجهیزات آزمایشگاه ها، محیط زیست، تجهیزات ترابری زیرزمینی، تجهیزات تولید نیرو، تجهیزات خطوط انتقال، تجهیزات تهویه، ماشین آلات خردایش مواد معدنی و دیگر صنایع و تجهیزات مرتبط ارائه شده است.

مدیر برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی افزود: ایجاد فضای مناسب جهت سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف مواد معدنی، انتقال فن‌آوری‌های روز دنیا در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری معدنی، ارتقای مدیریت اقتصاد در حوزه اکتشاف و ایجاد فضای تعامل بین فعالین اقتصادی، دولت، تشکل‌ها و دانشگاه‌ها از جمله اهداف برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی است.

او با بیان اینکه اکتشاف، اصلی‌ترین مرحله در توسعه معادن کشور و همچنین نخستین حلقه در چرخه فعالیت‌های معدنی محسوب می‌شود، گفت: شناخت مراحل کشف مواد معدنی و زیرساخت‌های لازم نیاز به توسعه اطلاع رسانی و تامین لایه‌های اطلاعاتی و شفاف سازی برای دسترسی به اطلاعات مرتبط است.

مدیر برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی افزود: این رویداد می‌تواند زمینه ساز معرفی بهتر زیرساخت‌های موجود معدنی کشور برای ترغیب علاقمندان و سرمایه گذاران زمینه‌های مختلف معدن باشد.

دومین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع فلزی غیر آهنی تا یکم بهمن ماه در هتل المپیک تهران دایر خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند

شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان در کارگروه اشتغال در محل فرمانداری رفسنجان که با حضور رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، گفت: سامانه ملی رصد اشتغال از امروز سه شنبه باز شده است و متقاضیان جویای کار می‌توانند نسبت به ثبت اطلاعات و مشخصات خود در این سامانه اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تحقق سهمیه اشتغال اداره خود در این سامانه اقدام کنند.

شریفی بیان کرد: یکی دیگر از موارد مربوطه در حوزه اشتغال کمبود نیروی مهارت دیده در حوزه‌های مختلف صنایع و معدن است که قرار شد مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان در خصوص آموزش نیرو‌های مورد نیاز صنایع و معادن تدابیر لازم را به کار بگیرد و اقدامات لازم را در خصوص تأمین نیروی مهارت دیده انجام و نیروی مهارت دیده تحویل جامعه دهد.

وی تصریح کرد: کمبود نیروی تخصصی در زمینه‌های برق، مکانیک، حفاری و ... به شدت در صنایع و معادن احساس می‌شود و امیدواریم در این حوزه بتوان گام‌های موثری برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری