Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-24@14:24:30 GMT

گزارش ویژه سلطانی فر درباره رای AFC

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۴۵۸۲

گزارش ویژه سلطانی فر درباره رای AFC

وزیر ورزش و جوانان در جلسه‌ای با علی لاریجانی رییس مجلس گزارشی در مورد رای جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دکتر مسعود سلطانی فر به رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای محرومیت تیم های باشگاهی ایران از حق میزبانی خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت:

ورزش ما تحت فشار لابی های آمریکایی، رژیم صهیونیستی و سعودی هاست و هر لحظه دنبال فرصتی هستند تا ضربه ای بر پیکره کشور و ورزش ایران وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شیخ سلمان گفتم فوتبال آسیا زمانی معنا و مفهوم پیدا می کند که تماشاگران چند ده هزار نفری به ورزشگاه ها بیایند و تنها کشور آسیا که توانایی این مهم را دارد ایران است. کشورهایی در اطراف ایران داریم که به لحاظ امنیتی قابل قیاس با ایران نیستند. ایران امنیت با ثبات و پایداری دارد و بهانه ها واهی است.

مسعود سلطانی فر در ادامه گفت:

در ۲۴ ساعت گذشته تمامی اظهار نظرهای مسئولان، ورزشی ها و نمایندگان مجلس در جهت همراهی و حمایت از موضع ۴ باشگاه ایرانی بوده است تا تصمیمی گرفته شود که هم غرور ملی و هم عزت و آبروی مردم و کشور حفظ شود. فشارها و جو سازی های زیادی به بهانه های مختلف بر ما وارد می کنند و ما هم تلاش می‌کنیم با دیپلماسی فعال، تعامل و آگاه سازی مردم از حیثیت کشور دفاع کنیم. همه اقدامات فدراسیون فوتبال، باشگاه ها و کمیته ملی المپیک در جهت حفاظت از حاکمیت، اعتبار و عزت کشور بوده و ما هم وظیفه ای غیر از این نداریم.

مسعود سلطانی فر  تاکید کرد:

در حالی ای اف سی این تصمیم کاملاً سیاسی و ناعادلانه را گرفته است که در برخی کشورهای اطراف ایران هر روز عملیاتهای تروریستی، جنگی و حمله کشورها به یکدیگر صورت می گیرد ولی تجمعات اخیر ایران همه در جهت حمایت از نظام و کشور بوده است. اگر قرار بود ناآرامی‌ها باعث اتخاذ تصمیمات این چنینی در ورزش شود حدود یک سال است که اعتراضات فرانسه را شاهد هستیم و در خود آمریکا نیز اعتراضات و تجمعات زیادی صورت می‌گیرد، همچنین تعدی نظامی عربستان به یمن را شاهد هستیم. کشورهایی در اطراف ایران داریم که به لحاظ امنیتی قابل قیاس با ایران نیستند. ایران امنیت با ثبات و پایداری دارد و بهانه ها واهی است.

مسعود سلطانی فر  وزیر ورزش در پایان گفت:

در یک ماه آینده ۷ رویداد بین المللی ورزشی با حضور تعداد زیادی از کشورهای دنیا در ایران برگزار می‌شود که این مهم نشان از امنیت ایران دارد. ما این موضوع را با همه توان و با دقت دنبال می‌کنیم و تمام رسانه های کشور هم از حق قانونی و مسلم ورزش و مردم دفاع کردند و همه به این اجماع رسیده اند که از حیثیت ورزش کشور دفاع کنند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر علی لاریجانی کنفدراسیون فوتبال آسیا مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود

وزیر ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز_چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

کیومرث هاشمی واگذاری سرخابی را اتفاق مبارکی خواند و در این جلسه اظهار کرد: ٣۵ سال است که در ورزش حضور دارم و امروز بهترین روز ورزش کشور و نقطه عطف آن است. اگر تاکیدات رئیس جمهور محترم اگر نبود، شاید امروز این اتفاق نمی‌افتاد. یکی از ظرفیت‌های خوب مردمی که در کشور ایجاد شده این دو باشگاه هستند و من باید از همه عزیزانی که برای تحقق این اتفاق کمک کردند، تشکر کنم به‌خصوص از شخص اول دولت آقای رییسی. همکاری سازمان خصوصی‌سازی، فدراسیون فوتبال و وزرات ورزش هم اگر نبود این اتفاق رخ نمی‌داد که اگر نبودند این موضوع بزرگ رخ نمی‌داد.

وی افزود: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مورد توجه مردم است و همیشه شرایط این دو تیم دغدغه آن‌ها بوده و با آن‌ها زندگی کرده و می‌کنند. از همه کسانی که باعث این اتفاق بزرگ شدند تشکر می‌کنم. مطمئن هستم با مالکان جدید دو باشگاه، ما شاهد رشد فوتبال خواهیم بود. کار نظارتی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال از امروز آغاز می‌شود. هر زمان حال این دو باشگاه خوب باشد، حال ورزش و فوتبال کشور خوب است. خیلی از دوستان فکر می‌کردند واگذاری شدنی نیست ولی خوشحالم که این اتفاق رخ داد.

هاشمی گفت: جا دارد از سهامداران این دو باشگاه تقدیر کنم. این انتقال به‌صورت رسمی انجام می‌شود اما نگاه نظارتی وزرات ورزش و اقتصاد و همچنین فدراسیون فوتبال از امروز شروع خواهد شد. هر زمان حال این دو تیم خوب باشد، حال فوتبال ما خوب است و هر وقت فوتبال ما حال خوبی داشته، حال ورزش کشور خوب بوده و این ظرفیت این دو باشگاه بزرگ است.

وزیر ورزش عنوان داشت: خیلی‌ها به ما گفتند این عمل شدنی نیست اما خوشحالیم که اراده دولت محقق شد. از پیشکسوتان دو تیم تشکر می‌کنم. پنج درصد از سهام این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است که با همکاری این عزیزان این ۵ درصد نیز واگذار خواهد شد تا واگذاری این دو باشگاه به‌صورت کلی انجام شود تا مشکلی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی نداشته باشد. چندین جلسه داشتیم تا مشکل مالکیت مشترک این دو تیم حل شود تا دغدغه هواداران برطرف شود. هواداران بدانند نه ما در وزارت ورزش نه در وزرات اقتصاد دخالتی در امور این دو باشگاه نخواهیم داشت.

منبع: ایرنا کد خبر 747492

دیگر خبرها

  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • دو بانوی ورزشکار پارادوومیدانی کشور مهمان ویژه تمرین پرسپولیس
  • وزیر ورزش به دیدار مایلی کهن رفت (+عکس)