Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:28:28 GMT

از رویای آمریکایی تا جوانانی با جیب های خالی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۴۶۰۴

از رویای آمریکایی تا جوانانی با جیب های خالی

به نسبت نسل های پیش تر، هزاره ای های کمتری می توانند راه ورودی به طبقه متوسط برای خود بگشایند. اکثریت این جوانان پس اندازهایی کمتر از هزار دلار دارند. با توجه به وضعیت موجود، خیلی از این جوانان اگر اصولا امکان بازنشسته شدن را پیدا کنند، قادر نخواهند بود تا 75 سالگی بازنشسته شوند.

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: همان عواملی که موجب نابرابری گسترده بین یک درصدی های راس جامعه با بقیه ما می شود، باعث ایجاد یک شکاف ثروت بین نسلی شدید میان متولدین پس از جنگ جهانی دوم – نسل من- و جوانان نسل هزاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هزاره ای ها دیگر نوجوان نیستند. آنها سخت کار می کنند، تشکیل خانواده می دهند و تلاش دارند برای خود ثروتی دست و پا کنند. اما در کل به عنوان یک نسل هیچ پیشرفتی ندارند.
 هرچه می گذرد آنها بیشتر در گرداب بدهی فرو می روند، تنها نیمی از آنها احتمال دارد که صاحب خانه شوند و به نسبت والدینشان احتمال در تنگدستی زندگی کردن آنها بیشتر است.
اگر قصد داشته باشیم فکری برای حل مشکلات آنها کنیم، ابتدا باید دلایل بروز این مشکلات را بهتر درک کنیم.
مشکل شماره یک: راکد بودن دستمزدها. میانگین دسمتزدها از سال 2007 تا 2017 از جمله در دوران «رکود بزرگ» - یعنی زمانی که هزاره ای ها تازه در حال ورود به بازار کار بودند - سالانه تنها0.3درصد رشد داشته است. تا پیش از آن از اواسط دهه 1980 تا اواسط دهه 1990 دستمزدها  سه برابر این نرخ رشد داشته اند.
مشکل دوم: همزمان با رکود دستمزدها، هزینه  مایحتاج ضروری نظیر مسکن و تحصیلات سر به فلک زده است: در نتیجه هم اکنون هزاره ای ها  مالک خانه های کمتری هستند، یعنی رایج ترین روشی که در گذشته آمریکاییان از  طریق آن  ثروتی برای خود تشکیل می دادند. هزینه های تحصیلی نیز رشد شدیدی داشته است. با محاسبه تورم میانگین هزینه تحصیل کالج در سال 2018 تقریبا سه برابر این میزان در سال 1978 بوده است.
مشکل سوم یا نتیجه این وضعیت: بدهکاری. وجود تحصیلات کالج گرانقیمت به این معناست که فارغ التحصیلی هر نفر به 28 هزار دلار بدهی به شکل وام دانشجویی برای آنها می انجامد. نسل هزاره ای ها در مجموع و به عنوان یک نسل، بیشتر از یک تریلیون دلار بدهی دارند. علاوه بر این یک فرد بالغ جوان حدود 5 هزار دلار بدهکاری کارت اعتباری دارد و این ارقام همچنان در حال افزایش هستند.
مشکل چهارم: هر چه می گذرد به نسبت نسل های پیشین، پس انداز کردن برای آینده برای جوانان نسل هزاره دشوارتر می شود. در سال 2017 در میان 500 شرکت فهرست فورچون، تنها 81 شرکت حامی مالی یک طرح بازنشستگی بوده اند که به نسبت 288 شرکت 20 سال پیش کاهش قابل توجهی را نشان می دهد. طی این سال ها کارفرمایان مقرری های بازنشستگی را با طرح های پس انداز «برعهده خودتان» جایگزین کرده اند.
تمام این حرف ها به این معناست که به نسبت نسل های پیش تر، هزاره ای های کمتری می توانند راه ورودی به طبقه متوسط برای خود بگشایند.  اکثریت این جوانان پس اندازهایی کمتر از هزار دلار دارند. با توجه به وضعیت موجود، خیلی از این جوانان اگر اصولا امکان بازنشسته شدن را پیدا کنند، قادر نخواهند بود تا 75 سالگی بازنشسته شوند،.
اگر برای کاستن از شکاف ثروت بین نسل ها دست به کار نشویم – از طریق اجرای سیاست هایی چون تسهیللات بازپرداخت دیون، بیمه های سلامتی قابل دسترسی،  مرخصی های زایمان و تربیت فرزند با حقوق، مسکن ارزان قیمت و یک آیین نامه مالیاتی برابرتر برای اجاره نشین ها – میلیون ها جوان آمریکایی به منظور تامین امنیت مالی برای بقیه عمرشان، مجبور به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بی شماری خواهند بود.
نویسنده: رابرت ری (Robert Reich)  اقتصاددان
منبع: https://b2n.ir/696330

انتهای پیام. 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان دلار طبقه متوسط بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و چهارم، پرسپولیس در آبادان میهمان صنعت نفت است.

با توجه به اینکه صنعت نفت خطر سقوط را متوجه خود می‌بیند، هواداران پرشور آبادانی استقبال خوبی از این بازی حساس به عمل آورده‌اند‌‌.

اما از سوی دیگر در فاصله کمتر از یک ساعت مانده تا شروع این مسابقه، جایگاه هواداران پرسپولیس در این بازی خالی مانده است. باید دید تا شروع بازی تک جایگاه میهمان سرخپوش در این بازی پر می‌شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • یک مصدوم تازه روی دست استقلال/ دست نکونام خالی‌تر شد
  • (ویدئو) خلاصه بازی نساجی ۱ - تراکتور ۰؛ جای خالی پاکو خمس احساس شد
  • جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • شوک به گل‌گهر: وسط زمین سیرجانی‌ها خالی شد
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • از تسلیم شدن مقابل پرسپولیس تا رویای فینال آسیا!
  • نیمکت خالیِ پرشور
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی