Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما به انگیزه دانشجویان در تحصیلات تکمیلی در حوزه پژوهش برای پیشرفت کشور نیاز داریم و این انگیزه را باید رواج دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع « اجرای شیوه آموزش محور تنها راه پیشگیری از تخلفات علمی پایان نامه‌ای»  را  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

*شیوه‌های پذیرش دانشجویان در تحصیلات تکمیلی ربطی به بحث بد اخلاقی علمی ندارد

یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌گفت: ۲ نوع  شیوه برای پذیرش دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی تحت عنوان شیوه آموزشی و شیوه آموزشی- پژوهشی وجود دارد که هیچ کدام این روش‌ها ربطی به بحث بد اخلاقی علمی در انجام فعالیت‌های مربوط به تحصیلات تکمیلی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه این دو شیوه با اهداف خاصی طراحی شده است،‌ یادآور شد: راهکار مقابله با بداخلاقی‌های علمی در تحصیلات تکمیلی استفاده از شیوه پذیرش نیست و این راهبرد مؤثر نخواهد بود.

*گسترش و ترویج روش آموزشی- پژوهشی در تحصیلات تکمیلی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: ما باید در پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی روش آموزشی- پژوهشی را گسترش و ترویج دهیم.

فتح‌اللهی خاطر نشان کرد: ما به انگیزه دانشجویان در تحصیلات تکمیلی در حوزه پژوهش برای پیشرفت کشور نیاز داریم و همین را باید رواج دهیم.

*رواج سایر شیوه‌های پذیرش با تخلفات در حوزه پژوهش مقابله نمی‌کند

  وی در پایان اظهار داشت: رواج سایر شیوه‌های پذیرش در دوره‌ای از پیشرفت که ما در آن به سر می‌بریم برای ما مناسب نیست و با تخلفات در حوزه پژوهش مقابله نمی‌کند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری پژوهش آموزش دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست

محبت خانی در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از کسب رتبه نخست محیط زیست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار و برخورد با متخلفان محیط زیست خبر داد و افزود: استان‌های خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اشراف کامل بر عرصه‌های محیط زیست از سوی یگان حفاظت را یک نقطه قوت در سطوح همه استان‌ها دانست و ادامه داد: سال گذشته رییس سازمان حفاظت محیط زیست بطور مستقیم در ملاقات با پاسگاه‌هاو محیط بانان ۱۸۳ مورد مراجعه مستقیم به این مناطق داشته است، این نظارت مستقیم و بی واسطه قطعا در افزایش ضریب حفاظت مناطق تاثیر گذار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از مدیران محیط زیست تمامی استان‌های کشور خواست تا از قاچاق حیات وحش از جمله گونه در معرض خطر انقراض جلوگیری کنند و ادامه داد: همه عملکرد‌ها در مناطق تحت مدیریت تحت رصد و پایش قرار دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

محبت خانی با بیان اینکه تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه‌های حیات وحش منجر به ضربه‌های جبران ناپذیری می‌شود ادامه داد: محیط بانان برای حفاظت از حیات وحش باید تلاش کنند.

او به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: هرگونه تلاش برای حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی و وجدانی محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد
  • جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست
  • موشک‌های دوربرد ایران حاصل جهاد علمی دانشمندان / دانشگاهیان برای همکاری در صنعت نظامی تمایل دارند
  • آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای