Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:49:29 GMT

۳ قدم برای دور شدن از سرطان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۴۹۸۲

۳ قدم برای دور شدن از سرطان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه یک رژیم غذایی خاص و ضد سرطان که بدن را در برابر سرطان‌ها حفظ کند وجود ندارد، اما رعایت رژیم غذایی متوازن و حاوی میزان مطلوبی از غلات، میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان را برطرف کند.

در عین حال خودداری از قرار گرفتن در معرض مواد سمی، دوری کردن از شرایط استرس‌زا، عدم استعمال سیگار و مواد الکلی از فاکتور‌های دخیل در پیشگیری از سرطان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به برخی از تغییرات ضروری اشاره کرده‌ایم که مطابق با رژیم‌های غذایی ضد سرطان است:

دوری کردن از مواد سمی: اولین گام در راستای حفظ بدن از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، جلوگیری از ورود مواد سمی به بدن است. برای مثال مصرف مواد غذایی که در ظروف پلاستیکی گرم شده باشند می‌تواند در عملکرد سیستم عصبی و غدد درون‌ریز اختلال ایجاد کند.

همچنین در مورد مصرف دارو‌های غیرنسخه‌ای محتاط باشید و از مصرف زیاد آن‌ها به دلیل خطر آسیب دیدن کبد خودداری کنید. به علاوه سعی کنید از مواد غذایی و سبزیجاتی که خاصیت سم زدایی از بدن دارند بیشتر استفاده نمایید.

خودداری از مصرف مواد غذایی سرخ‌شده: ترکیب آکریل‌آمید در غذا‌های سرخ شده شکل می‌گیرد و قرار گرفتن در معرض این ترکیب شیمیایی می‌تواند خطر سرطان را افزایش دهد. در عین حال خودداری از مصرف مواد غذایی سرشار از نشاسته و فرآوری شده خطر قرار گرفتن در معرض آکریل‌آمید را کاهش می‌دهد.

خودداری از مصرف خوراکی‌های فرآوری شده: نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی، غذا‌های منجمد، سبزیجات ناسالم و دیگر مواد فرآوری شده درصورتیکه بیش از اندازه مصرف شوند می‌توانند سلامت را به خطر اندازند.

علاوه بر این، برخی از لوازم آرایشی بهداشتی حاوی مواد سرطان‌زاست. بنابراین، لازم است پیش از اقدام به خرید شامپو‌ها و نرم‌کننده‌ها مواد موجود در آن‌ها کنترل شود. همچنین استفاده از مواد شوینده خانگی که به آلودگی هوا در محیط‌های سربسته کمک نکند، توصیه می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آسترکی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی هفته گذشته تا به امروز و به دنبال بارندگی‌های اخیر و گرم‌شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل‌توجهی از بیماران مراجعه‌کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

وی گفت: متأسفانه تعداد مسمومیت افزایش صعودی داشته و اکثراً با علائم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.

دانشیار مسمومیت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: تشخیص قطعی غیرسمی بودن قارچ‌ها به‌صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی، گفت: به علت شیوع قابل‌توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیداً خودداری شود.

بنابراین گزارش، مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود، لذا توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخصی در زمان مناسب صورت پذیرد و تأکید می‌شود از خوددرمانی پرهیز کنند.

کد خبر 6088433

دیگر خبرها

  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است