Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آلباپلو از آن غذا‌هایی است که نمی‌شود به‌صورت ثابت در برنامه غذایی ما باشد، چون نیاز به مربای آلبالوی خانگی دارد؛ مگر اینکه در فصل آلبالو مقدار زیادی از آن را درست کرده باشیم و بتوانیم در بقیه فصل‌ها از آن استفاده کنیم. آلباپلو را هم می‌شود با مرغ درست کرد هم گوشت چرخ‌کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم مقدار مربایی است که داخل برنج می‌ریزیم؛ زیرا کم و زیاد آن می‌تواند طعم جذاب را از ما بگیرد.

مواد لازم:

فیله مرغ: ۵ عدد
زعفران: ۲ قاشق مربا خوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
طرز تهیه و دستور پخت:

۱. فیله مرغ را تکه تکه کرده و با نمک و فلفل در کره تفت دهید و اجازه دهید تا کامل بپزد. در ادامه زعفران را به آن اضافه کنید.
۲. بعد از اینکه برنج را آبکش کردید، مرغ و مربای آلبالو را لابه‌لای برنج دم کنید. دقت کنید که میزان برنج کف قابلمه بیشتر از مربای آلبالو باشد تا ته‌دیگ نسوزد.
۳. می‌توانید از خلال پسته هم استفاده کنید و لابه‌لای برنج دم کنید.

 

فوت و فن‌ها:
- از ریختن آب مربا داخل برنج خودداری کنید.
- اگر دوست ندارید که برنجتان صورتی‌رنگ شود، مربای آلبالو و خلال پسته را با کمی کرده تفت دهید یا با مقدار خیلی کمی برنج دم کنید و بعد روی برنج بریزید و مرغ‌ها را کنارش بچینید.
- اگر مقدار برنج زیاد است بهتر است از روش بالا استفاده کنید.
- می‌توانید از گوشت قلقلی هم به‌جای مرغ استفاده کنید. در این شرایط هم گوشت را بعد از طبخ یا لابه‌لای برنج دم کنید یا جدا کنار برنج بچینید.
- به‌جای مربا می‌توانید آلبالو را با کمی شکر بپزید. این بستگی به ذائقه شما دارد که می‌خواهید شیرین باشد یا ترش.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری

برای هفته جاری (۲ تا ۷ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش مهر، بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز فلات مرکزی با مقدار میانگین ۱۲.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و حوضه دریای خزر با مقدار میانگین ۱۴.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین ۲.۶ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۰.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری