Web Analytics Made Easy - Statcounter

سربازان ارتش مکزیک بعد از تلاش این گروه از مهاجران غیرقانونی برای ورود به خاک این کشور از مرز گواتمالا به امید رفتن سمت خاک آمریکا و ورود به آنجا، از این مهاجران غیرقانونی خواستند "نظم و احترام" را حفظ کنند.

اخبار بین الملل- ژنرال ویچنته هرناندز، مقام ارشد گارد ملی مکزیک خطاب به این مهاجران در محل مرز با گواتمالا تصریح کرد،‌ آنها به نحوی "کنترل شده" اجازه عبور از این مرز را پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرناندز که هماهنگ کننده عملیاتهای گارد ملی مکزیک در حوزه این مرز است تاکید کرد: با حفظ نظم و احترام همه چیز درست خواهد شد. برای همه فرصتهایی وجود دارد.

او تاکید کرد: ما وضعیت را درک می کنیم و میدانیم که شما برادران ما از کشورهای هندوراس، السالوادور و گواتمالا هستید.

بر اساس اعلام یک مقام موسسه ملی مهاجرت وابسته به دولت مکزیک، بالغ بر ۸۰۰ تن از مهاجران غیرقانونی قبول کردند تا به سراغ قانونی کردن وضعیت خود و پیدا کردن شغل در مکزیک بروند.

سربازان ارتش مکزیک در ضمن تلاش برای جلوگیری از ورود این کاروان به خاک این کشور، با گروه‌هایی از مهاجرانی که به زور می‌خواستند از مرز بگذرند درگیر شدند.

اکثر این مهاجران روز سه‌شنبه گذشته عزیمت خود را از هندوراس آغاز کردند و شنبه به محل مرز گواتمالا با مکزیک رسیدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل مکزیک گواتمالا هندوراس مکزیک آمریکا گواتمالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مطلبی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من دستور دادم تا سفارت ونزوئلا در کیتو و کنسولگری ما در گوایاکیل تعطیل شده و دیپلمات‌ها به سرعت به ونزوئلا برگردند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، وی در ادامه مطلب خود همچنین با اشاره به حمله به سفارت مکزیک در اکوادور نوشت: تا زمانیکه قوانین بین‌المللی در اکوادور به طور کامل برقرار نشود، این وضعیت همچنان پای بر جاست.

اوایل ماه جاری میلادی، پلیس اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو یورش برد و «خورخه گلاس»، معاون سابق رئیس جمهور اکوادور را دستگیر کرد؛ وی در سفارت مکزیک در کیتو پناه گرفته و از دسامبر ۲۰۲۳ در آنجا ساکن بود.

برای گلاس همچنین حکم دستگیری و بابت اتهام فساد، حکم زندان صادر شده است.

مادورو در ادامه مطلب خود آورده است: این اقدام ما، همبستگی مطلق و کامل ونزوئلا با مردم مکزیک است. شما تنها نیستید، شما صدای آمریکای ما را دارید که در این شرایط شما را همراهی می‌کند. این یک اقدام وحشیانه است که علیه سفارت شما در اکوادور انجام شده و هیچکس در جهان از آن دفاع نمی‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسد که سفارت ونزوئلا در اکوادور روز سه‌شنبه تعطیل شد.

تنش‌ها بین مکزیک و اکوادور ماه‌هاست که بدتر شده است. اکوادور در اوایل این ماه پس از اظهار نظر آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در مورد انتخابات اکوادور در سال گذشته، گفت که سفیر مکزیک تحت تعقیب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توجیه آمریکا درباره جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • جلوگیری از ورود بیش از یک میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • صدها نفر پس از فوران‌های آتشفشانی در اندونزی از منطقه تخلیه شدند
  • جلوگیری از ورود بیش از 1 میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند+ فیلم
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه