Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@00:19:09 GMT

مصرف پیروکسیکام برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۵۲۱۷

مصرف پیروکسیکام برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

‍‍‍‍‍‍

پیروکسیکام برای کاهش درد، تورم و التهاب مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این دارو با وجودی‌که به‌صورت موضعی مصرف می‌شود ولی مصرف آن برای برخی از افراد همچون مبتلایان به آسم توصیه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از webmd،  پیروکسیکام دارویی برای کاهش درد، تورم و التهاب مفاصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش این علائم می‌تواند به افراد دارای چنین دردهایی کمک کند تا فعالیت‌های روزمره خود را به‌طور عادی انجام دهند.

پیروکسیکام به‌عنوان یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی باعث می‌شود تولید ماده‌ای طبیعی در بدن که باعث التهاب می‌شود متوقف شود.

عوارض جانبی مصرف پیروکسیکام چیست؟

معده درد، حالت تهوع، سرگیجه، خواب‌آلودگی بخشی از عوارض مصرف پیروکسیکام است. افرادی‌که با تجویز پزشک این دارو را مصرف می‌کنند حتماً در صورت عدم کاهش درد یا بدتر شدن آن پزشک معالج خود را از این موضوع مطلع کنند.

علاوه بر عوارض فوق بروز برخی از عوارض خطرناک دیگر که البته به‌ندرت رخ می‌دهد نیز قابل پیش‌بینی است که از آن جمله می‌توان به مشکلات شنوایی، مشکلات ادراری، علائم نارسایی قلبی (افزایش غیرمعمول وزن، تورم مچ پا)، خستگی غیرمعمول و ... اشاره کرد.

چه افرادی از پیروکسیکام استفاده نکنند؟

با وجودی‌که این دارو بیشتر به شکل موضعی مصرف می‌شود و عوارض داخلی ناشی از مصرف خوراکی دارو را ندارد ولی استفاده از آن برای برخی از افراد همچون زنان باردار و مادران شیرده، افراد دارای سابقه بیماری آسم و حساسیت و یا حساسیت به داروهای ضدالتهاب و درد همچون آسپرین، ایبوبروفن، ناپروکسن و دیکلوفناک توصیه نمی‌شود.

پیروکسیکام با چه داروهایی دارای تداخل است؟

پيركسيكام باعث مقابله با اثر ضد فشار خون شده و خطر بروز نارسايی كليوی و افزايش پتاسيم خون را افزايش می‌دهد. اثر داروهای کاهنده قند خون ممکن است به‌وسیله این دارو افزایش یابد. مصرف همزمان اين دارو با سيكلوسپورين خطر مسمومیت كليوی را افزايش می‌دهد.

منبع اصلی

انتهای پیام/4105/
 

منبع: آنا

کلیدواژه: دانستنی های پزشکی التهاب مفاصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه


به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا محمدحسین متولی گفت: از آذرماه ۲۰ میلیون وارفارین توزیع شده است که توزیع ۱۶.۵ میلیون عدد آن در زمستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام محموله‌های وارداتی وارفارین در بازار توزیع می‌شود، گفت: مصرف ماهانه وارفارین ۳.۵ تا ۴ میلیون عدد است و با وجود توزیع چندبرابری هنوز بازار اشباع نشده است.

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو درمورد نحوه توزیع وارفارین بین داروخانه ها، عنوان کرد: معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور درمورد توزیع این دارو بین داروخانه‌ها تصمیم می‌گیرند، سازمان غذا و دارو نیز با اولویت داروخانه‌های دولتی و منتخب این دارو را در تهران توزیع کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • علائم بزرگ شدن پروستات چیست؟ (+ گیاه درمانی )