Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مصفا گفت: با توجه به نوع خاک مناطق چابهار و کنارک که روند فروکش کردن آب در آن به کندی انجام می‌شود اما خوشبختانه در اکثر مناطق آب فروکش کرده و به همین دلیل نیز ما توانسته‌ایم از طریق محورهای مواصلاتی زمینی امدادرسانی خود را به مردم عزیز این مناطق انجام دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسن مصفا، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سیستان بلوچستان، در خصوص آخرین وضعیت  امداد رسانه به مردم سیل زده قسمت‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار برنا گفت: در بحث امدادرسانی باید گفت به 781 روستا تا به این لحظه امداد رسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 2304 خانوار نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

او ادامه داد: 118 ماموریت پروازی توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به مناطق سیل زده داشته‌ایم و 2237 دستگاه چادر نیز در میان مردم توزیع شده است.

مصفا در پاسخ به این سوال که مواد غذایی و وسایل گرمایشی به چه میزان در میان مردم توزیع شده است، اظهار کرد: 15060 بسته مواد غذایی، 4228 تخته موکت و 9699 تخته پتو به همراه 7161 کیلوگرم نایلون سنگری در بین مردم مناطق سیل زده استان سیسان و بلوچستان توزیع شده است.

این مقام امدادی با اشاره به این موضوع که بالگردهای جمعیت هلال احمر، کماکان مشغول به امداد هوایی هستند، عنوان کرد: تقریبا می‌توان گفت بیشتر محورهای مواصلاتی شهرها و روستاهای سیل‌زده استان باز شده است و در کنار امداد هوایی به امداد زمینی نیز مشغول هستیم و تمامی رصدها و ارزیابی‌های انجام شده از طریق محورهای زمینی می‌باشد و کمتر می‌توان از طریق امداد هوایی ارزیابی‌های لازم را انجام داد.

مصفا در خصوص فروکش کردن آب در مناطق آبگرفته، تصریح کرد: با توجه به نوع خاک مناطق چابهار و کنارک که روند فروکش کردن آب در آن به کندی انجام می‌شود اما خوشبختانه در اکثر مناطق آب فروکش کرده است و به همین دلیل نیز ما توانسته‌ایم از طریق محورهای مواصلاتی زمینی امدادرسانی خود را به مردم عزیز این مناطق انجام دهیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سیستان بلوچستان در رابطه با مبحث گرمایش مردم این مناطق و تامین ابزارهای گرمایشی، خاطرنشان کرد: تامین ابزارهای گرمایشی به وسیله توزیع موکت، نایلون های ضدآب و چراغ های والور صورت می پذیرد، خوشبختانه هوای مناطق سیل زده در حال حاضر گرم است و میزان سرما بسیار کم و همین اقلام توزیع شده جوابگوی گرمایش مردم این مناطق است.

مصفا در پایان بیان کرد: تا پایان عملیات‌های امدادی، تیم های امدادرسانی جمعیت هلال احمر به صورت کامل و مستمر به فعالیت های خود ادامه خواهند داد و از هیچ‌گونه امدادرسانی برای مردم این مناطق دریغ نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاک سرما محورهای مواصلاتی معاون خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر زبردست در گفت و گو با ایسنا، با توجه به نمایش اقتدار نظامی ایران با نام وعده صادق و بازخوردهای جهانی اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد.

وی ادامه داد: مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

کد خبر 846425 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • موج افزایش قیمت دلار فروکش کرد؟
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به مناطق سیلزده بلوچستان انجام شد
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است