Web Analytics Made Easy - Statcounter

غرب و متحدینش می‌خواهند موقعیت کف خیابانی را مزمن کنند تا کم کم با هر انگیزه‌ای مردم به خیابان‌ها بیایند و فشار حداکثری خارجی را با فشار داخلی همراه و ما را وادار کنند پای میز مذاکره بیاییم.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- سید مهدی حاجی‌آبادی؛ یک شایعه، تیر خلاص بود؛ گفتند گروگان‌ها آزاد شده‌اند، اما هرچه جستجو کردند کمتر اثری یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۹۸۱، گروگان‌های آمریکا در ایران در رتبه پنجم اهمیت برای افکار عمومی بودند؛ تا اینکه با انتشار شایعه، نظر مردم آمریکا به سرعت به این سو جلب شد.
شکست عملیات طبس هم، نمکی تلخ به زخم گروگان‌ها زد و عملا موج شکل گرفته در انتخابات، رئیس‌جمهور موبور دموکرات را به زیر کشید.
در نهایت آزادسازی گروگان‌ها در روز تحلیف ریگان با کارتر، قدرت‌نمایی حضرت آیت‌الله خمینی (ره) بود؛ در این حادثه مراکز فکری جمهوری‌خواهان با انداختن شایعه دروغین آزادی گروگان‌ها در بستری که ایران برای به زیر کشیدن کارتر فراهم کرد، این حادثه را به مسئله اول مردم آمریکا مبدل کردند.
این هدف با استفاده از یک تکنیک عملیات روانی به نام «برجسته‌سازی» به دست آمد؛ طبق نظریه برجسته‌سازی، این رسانه‌ها هستند که به مردم می‌گویند به چیز فکر کنند و ممکن است در این میان موارد کم اهمیت در اولویت افکار عمومی قرار بگیرند و بالعکس، پس هر آنچه رسانه‌ها به عرضه نمایش می‌گذارند اصولا می‌توانند واقعی نباشند.

حاج قاسم باید به حاشیه برود!
وقتی پهپاد آمریکا را زدیم و هیچ اقدامی نکردند به بلوف روی آوردند و وقتی عین الاسد با خاک یکی شد حتی برای آل سعود مشخص شد که آمریکا اهل بلوف است.
وقتی به این نتیجه رسیدند که اقداماتشان در حوزه سخت هزینه دارد به دنبال عملیات نرم و عملیات روانی، سیاسی و اقتصادی از طریق مداخله ارزی، جاسوسی اقتصادی و کوچ دادن سرمایه‌ها افتادند تا فشار حداکثری به نظام وارد کنند.
پس از سقوط هوایپمای اوکراینی مشخص شد که اقدام سخت ترور سردار سلیمانی، تلفیقی از اقدامات نرم را در پی دارد. آن‌ها به دنبال تضعیف ما از طریق اقدامات جانبی هستند و خواستند با ترور سردار سلیمانی ما را دچار شوک و اندوه کنند تا اعتقادمان به مقاومت منطقه‌ای تضعیف شود و از این طریق ما را به میز مذاکره بکشانند.  
همزمان تلاش کردند تجمعاتی در داخل ایران ایجاد کنند که اگر چه اکثریت قریب به اتفاق این جماعت اندک، آدم آمریکا نیستند، اما درصد کوچکی از آن‌ها بلندگوهایشان هستند که از جماعت سلطنت طلبان و منافقین دستور می‌گیرند.
غرب تصور می‌کرد با شهادت رساندن سردار سلیمانی جبهه مقاومت عقب نشینی می‌کند، اما وقتی جمعیت ۲۵ میلیونی تشییع‌کنندگان را در ایران و عراق دید دیگر نتوانست مولفه قدرت ایران را تضعیف کند و این شهامت و مقاومت، بمباران عین الاسد را به دنبال داشت.  
صبح روز شنبه که ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره هواپیمای اوکراینی اطلاعیه داد باید پیوسته اطلاع‌رسانی‌ها صورت می‌گرفت، این‌گونه اظهارات که ما خبر نداشتیم یا ما نبودیم، نباید گفته می‌شد چرا که وقتی دیواره دفاعی فرو می‌ریزد همه جریان‌های اطلاعاتی مخالف به میدان می‌آیند. در موضوع هواپیمای اوکراینی از خارج بحث کتمان را مطرح می‌کنند که ما باید در داخل این موضوع را تغییر دهیم و سوال درستی را مطرح کنیم که مثلا چرا اطلاع‌رسانی طول کشید.
در این شرایط رسانه‌ها نباید از اینکه اعتبارشان زیر سوال می‌رود منفعل باشند؛ چنانکه در بهت رسانه‌های داخلی، خارج‌نشینان یکه‌تاز میدان شدند.
در موضوع هواپیمای اوکراینی قطعاً باید مقصران مجازات شوند، اما غرب به دنبال این است که این موضوع را همچنان در صدر نگه دارد تا به خواسته‌های خود برسند تا از این طریق افکار عمومی به مولفه موشکی و حضور منطقه‌ای کم علاقه شود.
آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که با بی‌اعتبارسازی سپاه پاسداران مقوله دو قطبی معیشت یا موشک یا منطقه را بسازند؛ تحریم‌های اخیر هم جنبه روانی دارد و همچنان تحریم را به عنوان ابزار‌های فشارشان ادامه می‌دهند و اروپایی‌ها تصمیم می‌گیرند مکانیسم ماشه را راه بیندازند و انگلیس هم تحریم غذا و دارو را مطرح می‌کند؛ و همه این‌ها برای به حاشیه بردن خون تازه در رگ‌های مردم از شهادت سردار سلیمانی است.
اگر چه معتقدیم هواپیمای اوکراینی را ما به اشتباه زدیم، اما نیمه دیگر ماجرا باید از دل جعبه سیاه بیرون بیاید که آیا اختلال یا نفوذی بوده است؟
دشمنان به دنبال ایجاد تجمعات و تظاهرات هستند که نمونه آن در تجمعات اخیر مقابل دانشگاه امیرکبیر و حضور سفیر انگلیس دیده شد و آن‌ها می‌خواهند موقعیت کف خیابانی را مزمن کنند تا کم کم با هر انگیزه‌ای مردم به خیابان‌ها بیایند و فشار حداکثری خارجی را با فشار داخلی همراه و ما را وادار کنند پای میز مذاکره بیاییم.

غرب به دنبال جنگ ترکیبی در حوزه‌های مختلف سخت، نیمه سخت و نرم است و در انتخابات دوم اسفند به جای اینکه معیشت را شعار اول قرار دهند بحث مذاکره کنیم یا نکنیم را مطرح خواهند کرد و می‌خواهند این اولویت اول ما شود و از طریق عملیات روانی کاری کنند که مردم مشکلات معیشتی خود را اولویت ندانند.  
در این بین انتشار خبر حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه پس از ۸ سال چنان بمبی افکار عمومی را به خود متوجه کرد. رهبر انقلاب با تشخیص بازی مراکز فکری غربی با حضور در نماز جمعه، نیرو‌های انقلابی را از بازی انفعال در زمین آمریکا خارج کردند؛ حضور چند میلیونی مردم در نماز جمعه به تنهایی قدرت‌نمایی دوباره نظام پس از بزرگترین تشییع جنازه جهان یعنی سردار شهید سلیمانی بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی شهید قاسم سلیمانی سردار سلیمانی رهبر معظم انقلاب ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به شعار سال، گفت: شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی ظهر امروز در دیدار نوروزی با جمعی از مسئولان شهرستان کاشان با بیان اینکه باید قدر انقلاب و ماه رمضان را بیشتر داشته باشیم، اظهار داشت: آرزوی انبیاء تشکیل حکومتی بر مبنای دین مبین اسلام است و انبیاء حکومتی همانند حکومت انقلاب اسلامی را نداشتند.

وی افزود: اولین وظیفه ما در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ و حراست از این نهاد مقدس است و هرچه مسئولیت ما بیشتر می‌شود باید خود را به خدا نزدیک‌تر کنیم چراکه افراد در برابر مسئولیت وظایف سنگینی را به دوش می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: پیام رهبر معظم انقلاب همان پیام نائب امام زمان(عج) است و امروز وظیفه داریم فرمایشات ایشان را با این دید نگاه کرده و عمل کنیم و باید شعارهای سال و بیانیه گام دوم به گفتمان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از نقاطی که در تحقق گفتمان‌سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب موثر. بوده، مدارس است، گفت: در 19 دی سال گذشته رهبری فرمودند که علت پیشرفت کشور به نظر سوی دشمن حضور مردم بوده و سیاست دشمن نبود دشمن در صحنه است.

حسینی تصریح کرد: وقتی دشمن جنگی را انجام می‌دهد، دشمن شکست می‌خورد و این مهم به دلیل حضور مردم است و هرجا مانع از حضور مردم شدند، شکست خوردیم به نحوی که در بخش‌هایی از اقتصاد که مردم مشارکت نداشتند، شکست خوردیم.

وی ضمن تاکید بر تقویت حوزه مشاغل خانگی تاکید کرد: کاشان در حوزه مشاغل خانگی ظرفیت‌هایی بسیار زیادی دارد اما باید زنجیره تولید این حوزه در منطقه تکمیل و تقویت شود تا محصول تولیدی به دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • بلینگام: اگر انگلیس دوباره می‌باخت، مردم کلی به ما بد و بیراه می‌گفتند
  • صعود دراماتیک شاگردان بهروز عطایی به فینال/ پیمان اکبری ماراتن برده را باخت
  • اکبری ماراتن برده را باخت/ عطایی فینالیست شد
  • مردمی کردن اقتصاد باید با جدیت دنبال شود
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • جنجال در کشتی؛ قاسم‌پور: برخی مربیان حد و حدود خود را بدانند