Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@03:29:56 GMT

حمله پهپادی ناموفق به پایگاه حمیمیم سوریه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۵۲۷۵

حمله پهپادی ناموفق به پایگاه حمیمیم سوریه

وزارت دفاع روسیه از حمله پهپادی ناموفق تروریست‌ها به پایگاه هوایی حمیمیم در شمال غربی سوریه خبر داد. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، عناصر مسلح روز یکشنبه تلاش کردند پایگاه هوایی روسیه، حمیمیم در سوریه را هدف حملات پهپادی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، سامانه پدافندی روسیه در حمیمیم حمله را خنثی کرد و حمله، تلفات مادی یا جانی نداشته است و این پایگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

روسیه از سال 2015 نیروی هوایی خود را در پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه واقع در شمال غرب سوریه مستقر کرده، و این پایگاه تاکنون بارها هدف حملات پهپادی قرار گرفته است.

سوریه| دفع حملات پهپادی به پایگاه "حمیمیم"سوریه|مقابله با حمله پهپادی تروریست‌ها به پایگاه «حمیمیم» در لاذقیهانهدام 2 پهپاد مهاجم تروریست‌ها توسط پدافند هوایی پایگاه حمیمیم

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه سوریه اخبار روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین از وقع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی خبر داده است.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

در همین حال بسیج مردمی عراق اعلام کرد: انفجاری در مقر نیروهای الحشدالشعبی در پایگاه نظامی کالسو در منطقه المشرو در بزرگراه شمال استان بابِل رخ داد.

بلافاصله تیم تحقیقاتی در محل حاضر شد و این انفجار خسارات مادی و جراحاتی را به‌همراه داشت که پس‌از تکمیل تحقیقات اولیه جزئیات را منتشر خواهیم کرد.

العهد اعلام کرده است که دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند.

همچنین رئیس کمیتۀ امنیتی فرمانداریِ بابِل نیز اعلام کرد که ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج الحشد الشعبی رخ داده؛ حجم آتش‌سوزی به‌دلیل وجود درختان در اطراف پایگاه بوده.

مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داده که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیروهای حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

مدیر المیادین همچنین توضیح داده که ترافیک هوایی هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول فعال است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

وی همچنین گفته که این مقر حشد الشعبی با سه حمله مورد هدف قرار گرفته است و حداقل ۳ نفر مجروح شده‌اند.

کد خبر 6082885

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل
  • لحظه شلیک پهپادی به‌سمت پایگاه هوایی عوبدا اسراییل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل
  • اسرائیل پایگاه هوایی سوریه را با موشک هدف گرفت
  • اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • اسرائیل به سوریه حمله کرد
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده