Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا باقرصاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: همکاری و تعامل از سوی کشاورزان اجرای طرح‌های مهندسی در مزارع استان اصفهان را تسریع و تسهیل می‌کند و در صورت همکاری نکردن سبب کم‌شدن بهره‌وری در مصرف انرژی و راندمان تولید خواهد شد.

وی مدیریت بعد از اجرای طرح‌های آب و خاک را با اهمیت برشمرد و گفت: از آنجا که پس از بهره برداری طرح‌های یاد شده، مدیریت و هزینه نگهداری با خود کشاورزان است، لذا باید برای این امر برنامه‌ریزی شود تا امکانات و تجهیزاتی مانند موتور پمپ با عمر بیشتری کار کند و در صورت معیوب بودن در اسرع وقت تعمیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقرصاد ادامه داد: اصلاح شبکه‌های آبیاری و زهکشی فرعی، اجرای سامانههای آبیاری و تسطیح اراضی و احداث جاده بین مزارع و کانال‌های آبیاری اقدامات اساسی این سازمان در موضوع آب و خاک با همراهی و همیاری کشاورزان نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

وی به لزوم معرفی هر چه بیشتر مزایای طرح‌های مرتبط با آب و خاک اشاره و تصریح کرد: کارکرد رسانه‌های جمعی برای انعکاس اهمیت اینگونه اقدامات بسیار مهم است.

باقرصاد تاکید کرد: بویژه اجرای پروژه‌های مرتبط با آبیاری نوین در استان اصفهان که با مشکل کم آبی روبروست، از اهمیت شایانی برخوردار است.

مدیر امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی  استان اصفهان خاطرنشان کرد:  طرح‌های مطالعاتی در این استان به‌خوبی انجام شده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، فرایند اجرا در کمترین زمان عملیاتی خواهد شد.

مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان ۵۶۹ هزار هکتار است که ۱۱ درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی استان را به خود اختصاص داده است؛ سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان رتبه دوم کشوری را دارد.

در ۲۵ سال اخیر تاکنون در ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی استان سامانه‌های نوین آبیاری پیاده‌سازی شده، این استان از لحاظ انجام سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی، رتبه دوم از حیث مساحت اجرا شده به کل مساحت زمین‌های کشاورزی و نسبت به سایر استان‌ها، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی آبیاری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی آبیاری اصفهان وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی آبیاری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رسم ایلجار رسمی دیرینه در گیلان که با اجرای آن در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می شود.

این بار مردم کرباسده لولمان کوچصفهان ، با به جا آوردن رسم قدیمی ایلجار ، دست به دست هم ، انهار و رودخانه ها روستای خود لایروبی می کنند تا آب کشاورزی با سهولت و سرعت بیشتری به شالیزارهایشان برسد و سال زراعی پُرمحصولی داشته باشند . 

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک است
  • کنعانی: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک بین‌المللی است
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار