Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور تا روز پنجشنبه خبر داد. آسمان تهران امروز نیمه ابری با احتمال بارش برف و باران برای برخی مناطق پیش‌بینی شده است. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز دوشنبه از شدت بارش در نیمه غربی کاسته می‌شود و برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان بارش برف و باران، برای جنوب شرق کشور رگبار و رعدوبرق و برای مناطقی از شرق تهران، اصفهان و قم بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه بارشی اواسط وقت فردا سه شنبه از مرزهای شمال شرق کشور خارج می‌شود.

فردا سامانه بارشی دیگری از غرب کشور وارد می‌شود؛ بر این اساس برای استان‌های وقع در شمال غرب، غرب،دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و مرکز بارش باران و برف گاهی وزش باد پیش‌بینی‌شده است. روز چهارشنبه ضمن تقویت این سامانه گستره فعالیت آن در غرب، غرب، جنوب، مرکز و با شدت کمتر در شرق و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود، از این روز در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف و در نواحی جنوبی با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش در ایلام، لرستان،‌چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ شمال خوزستان،‌نیمه شمالی فارس، جنوب و غرب اصفهان است.

روز پنجشنبه این سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور فعال بوده و به‌تدریج از جنوب شرق خارج می‌شود. روز جمعه 4 بهمن مجددا سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. از امروز تا اواخر هفته بانفوذ هوای سرد به نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن،‌ شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود. علاوه بر این دریای خزر امروز و خلیج‌فارس از امروز تا روز چهارشنبه مواج خواهد بود.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز نیمه‌ابری با وزش باد 7 تا 17 کیلومتر بر ساعت در جهت جنوب غربی و احتمال بارش 55 درصدی (برف در مناطق شمالی) پیش‌بینی شده است. برای فردا آسمان تهران نیمه‌ابری و روز چهارشنبه ابری با احتمال بارش 40 درصدی و برای شب رگبار برف پیش‌بینی‌شده است.

هواشناسی ایران| اخطاریه بارش برف و یخبندان در 8 استانهواشناسی ایران 98/10/29|تداوم بارش برف و باران تا چهارشنبه/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواشناسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعد و برق و رگبار باران در ۱۱ استان/ هواشناسی هشدار داد

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران و چهارشنبه (۲۹ فروردین) در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب پذیر وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

آسمان تهران امروز (۲۸ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و طی چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) کمی ابری و با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6079402

دیگر خبرها

  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • جزییات هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان/بارش باران‌های سیل آسا
  • رعد و برق و رگبار باران در ۱۱ استان/ هواشناسی هشدار داد
  • پیش بینی هواشناسی: رعد و برق و رگبار باران در ۱۱ استان
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • هشدار قرمز هواشناسی:بارش شدید باران در نیمه جنوبی فارس
  • بارش شدید باران در راه استان بوشهر/صدور هشدار قرمز هواشناسی
  • صدور هشدار قرمز توسط هواشناسی استان کرمان/ احتمال وقوع سیل در برخی مناطق