Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجازات جدیدی که روز جمعه در ایالت «نیو ساوت ولز» به مرحله اجرا گذاشته شد، می‌تواند برای دیگر سرنشینان خودرو نیز در صورت پرت کردن سیگار از خودرو به بیرون اعمال شود و مبلغ جریمه برای دیگر سرنشینان خودرو ۱۳۲۰ دلار خواهد بود.

این جریمه سنگین در صورتی اعمال می‌شود که فرد تخلف را در روزهای ممنوعیت کامل آتش‌افروزی مرتکب شود که در شرایط نامساعد آب و هوایی اعلام شده و شامل ممنوعیت روشن کردن آتش در فضاهای باز یا هر گونه فعالیت دیگری می‌شود که احتمال آتش‌سوزی را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هنوز مبلغ جریمه در روزهایی که ممنوعیت کامل آتش‌افروزی اعلام نشده، مشخص نشده است.

اعمال این جریمه‌ها در روزهایی در نظر گرفته شده که آتش‌سوزی‌های طبیعی گسترده در سراسر استرالیا، خسارت‌های بسیاری وارد کرده است.

طبق اعلام رسانه‌های داخلی استرالیا، در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۲۰۰ نفر در حال پرتاب سیگار روشن از خودروی خود در ایالت نیو ساوت ولز دستگیر شده‌اند. رئیس خدمات آتش‌نشانی این ایالت ضمن تشکر از این اقدام دولت، پرت کردن ته سیگارهای روشن از خودروها را یکی از رفتارهای خطرناک برای امنیت آتش‌نشانان داوطلب تعریف کرده است.

علاوه بر جریمه نقدی، متخلفان در روزهای ممنوعیت کامل آتش‌سوزی ۱۰ امتیاز منفی نیز روی گواهینامه‌های خود دریافت می‌کنند و این میزان برای روزهایی که ممنوعیت اعلام نشده پنج امتیاز منفی خواهد بود.

این نخستین جریمه‌ از این دست است که در ایالت «نیو ساوت ولز» اعمال می‌شود. این ایالت واقع در جنوب شرقی استرالیا در آتش‌سوزی‌های اخیر این کشور دچار خسارات گسترده‌ای شده است.

دستگیری صدها عامل حریق عمد در جنگل‌های استرالیا

بیش از ۱۵ میلیون هکتار زمین در سراسر کشور از بین رفته، دست‌کم ۲۵ نفر کشته و تصور می‌شود بیش از یک میلیارد حیوان جان خود را از دست داده باشند. به گفته یک کارشناس محیط زیست در دانشگاه سیدنی، برآوردها حاکی از آن است که بیش از ۸۰۰ میلیون از این حیوانات تلف شده در ایالت نیو ساوت ولز بوده‌اند.

بنا بر گزارش ای‌بی‌سی نیوز، آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود دست‌کم برای چند هفته آینده ادامه پیدا کند، اگرچه بارندگی‌های شدید این هفته موجب اطفا و کاهش برخی از این آتش‌سوزی‌ها شده است.

کد خبر 479258 برچسب‌ها استرالیا پلیس - جریمه و گواهینامه دخانیات - سیگار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استرالیا پلیس جریمه و گواهینامه دخانیات سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

 به نقل از شهرداری قم،سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی اظهار داشت: شب گذشته دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲۳:۲۲ آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در بلوار جمهوری اسلامی به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۵ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۸ نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند، افزود: واحدهای عملیاتی بلافاصله به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه منفی ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیرهای خروج را مسدود کرده بود، ابراز کرد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

به گفته سجادی، در این حادثه یک نفر از آتش‌نشانان دچار دودزدگی و مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!
  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • کشف ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد
  • ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد کشف شد