Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیومرث دانشجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که آب پشت ۱۴ سد آذربایجان‌غربی در سال گذشته یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون مترمکعب بود، این رقم در حال حاضر ۲۲۱ میلیون مترمکعب کمتر شده که رقم قابل توجهی در این فصل از سال است.

وی اضافه کرد: از کل آب ذخیره شده در پشت سدهای ۱۴گانه آذربایجان‌غربی نیز حدود ۶۵۳ میلیون مترمکعب مربوط به چهار سد آغ‌چای، شهرچای، مهاباد و بوکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سد شهید کاظمی بوکان که پرحجم‌ترین سد آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، در حال حاضر ۲۴۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و سد آغ‌چای چایپاره نیز با ۱۷۷ میلیون مترمکعب در رده بعدی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: سد شهرچای ارومیه که جزء سدهای مهم استان به شمار می‌رود، ۱۴۳ میلیون مترمکعب آب به صورت ذخیره دارد.

وی بیان کرد: ذخیره پشت سدهای شهرچای ارومیه ۳۲.۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته ولی شاهد کاهش ۱۹۲ میلیون مترمکعبی آب پشت سد بوکان و ۲۵ میلیون مترمکعبی سد آغ چای نسبت به سال گذشته هستیم.

دانشجو افزود: در سد مهاباد نیز ۸۷ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که ۲۰.۵ میلیون مترمکعب کمتر از سال گذشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶.۵ میلیون مترمکعب آب در سد حسنلوی نقده، ۲۷ میلیون مترمکعب در سد ساروق تکاب، ۶۲ میلیون مترمکعب در سد زولای سلماس، ۱۲ میلیون مترمکعب در سد «دریک» سلماس و ۵۴ میلیون مترمکعب در سد سیلوه پیرانشهر ذخیره شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین در سدهای ماکو، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ پلدشت، قیقاج و کرم‌آباد پلدشت به ترتیب ۵۷.۵، ۱۵، ۴.۵، ۱۱ و ۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.

به گزارش ایرنا،سدهای شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه، آغ‌چای چایپاره، سیلوه پیرانشهر، سد مهاباد، شهید قنبری ماکو، ارس ۲، سد قیقاج، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، حسنلوی سلماس، سد ماکو و کرم‌آباد پلدشت ۱۴ سد استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی دولت شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دولت شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی دولت شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن ساسانی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب با اشاره به اینکه نقش مهم رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی به ویژه مباحث آب دارند، اظهار کرد: از تلاش اصحاب رسانه در مسائل آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده رود، آب و پساب و آب شرب استقبال می‌کنیم.

وی رسانه‌ها را مدیریت کننده افکار عمومی جامعه دانست و افزود: اگر مباحث آب شفاف نباشد می‌تواند سبب انحراف عمومی شود، از این رو با تلاش خبرنگاران می‌توانیم تمامی ذی‌نفعان حوضه به ویژه کشاورزی‌، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقآبه و سهم‌آبه هستند با منابع آبی موجود تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیرامون اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود بسیار پر چالش بوده است، گفت: در این حوزه ناترازی بین منابع مصارف کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست مدنظر است.

ساسانی با اشاره اینکه امروز ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: اکنون که در سال آبی دوره بارش‌ها تقریباً رو به اتمام است، میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود (چلگرد) از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۰۲۰ میلیمتر بوده است، در حالی که مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۹۰ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی کنونی یک نوبت در آبان و یک نوبت در ابتدای فروردین ماه برای کشاورزی اصفهان آب توزیع شد، خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب بدون شک آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

کد خبر 745438

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند