Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد به عقیده ناظران، با توجه به عدم معرفی نخست‌وزیر جدید، عراق همچنان در حالت نقض قانون اساسی به سر می‌برد.

اداره کشور از طریق دولت موقت تجربه‌ای است که بار‌ها و بار‌ها در عراق رخ داده است از همین رو بسیاری برای بررسی آینده این دولت، اقدام به تفسیر قانون اساسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگونه که به نظر می‌رسد تصمیم کنونی این است که تا زمانی که نخست وزیر جدید معرفی شود، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت موقت باقی بماند و به کار خود ادامه دهد. معرفی نخست وزیر وظیفه‌ای است که به تشکل‌های سیاسی واگذار شده است، اما این تشکل‌ها همچنان در چرخه اختلافات به سر می‌برند و از انجام این مهم بازمانده‌اند.

«صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی گفت: کشور در برهه‌ای حساس و تاریخی به سر می‌برد، از این رو تشکل‌های سیاسی و پارلمان باید نقشی فعال داشته باشند و سریعاً به مساله معرفی نخست‌وزیر بپردازند، حل و فصل این مسئله در این برهه حساس بسیار مهم است. برخی از تصمیم‌گیری‌ها منوط به وجود نخست وزیری است که دارای اختیارات کامل باشد و این مسئله می‌تواند تشکل‌های سیاسی را به سمت توافق بر سر معرفی نخست‌وزیر سوق دهد.

با این حال اولویت اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق بر فرایند‌های سیاسی این کشور سایه افکنده است چرا که این مسئله موضوعی ملی و سرنوشت‌ساز است.

مردم عراق نیز بار دیگر به خیابان‌ها آمده‌اند تا به گروه‌های سیاسی عراقی فشار بیاورند که نامزدی مستقل و برخوردار از مقبولیت فراگیر، برای احراز پست نخست وزیری معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخست وزیر عراق تحولات عراق نیروهای آمریکایی در منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد