Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به ۹ هزار و ۲۹۵ چایکار گیلانی و مازندرانی در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: این منابع در راستای به‌زراعی، اصلاح و احیای باغات چای به کشاورزان پرداخت شد. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به چایکاران جهت به‌زراعی، اصلاح، احیای باغات چای، مکانیزاسیون و توسعه تجهیزات آبیاری تحت فشار خبر داد و اظهار داشت: چیزی حدود 9 هزار و 295 نفر از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور مبلغ تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان در نیمه دوم امسال را 237 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: با تجهیز، احیای و خرید ماشین‌آلات لازم کیفیت چای تولید شده در گیلان و مازندران افزایش پیدا می‌کند به همین علت سازمان چای پرداخت تسهیلاتی در این زمینه را جزو اولویت‌‌های خود قرار داده است.

جهانساز بهره‌مندی 8 هزار و 500 چایکار گیلان و مازندران از اعتبارات صندوق حمایت از توسعه صنعت چای به مبلغ 155 میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: برای تأمین بخش زیادی از چای داخلی و کاهش تکیه کشور به چای خارجی باید زیرساخت‌های آن نیز به خوبی فراهم شود و از چایکاران حمایت‌های مستمری به‌عمل آید.

رئیس سازمان چای کشور: 95 درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شدگیلان| طرح‌های حمایتی موجب رونق صنعت چای شد32 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

وی با بیان اینکه علاوه بر کشاورزان چایکار، واحدهای فرآوری و کارخانجات چای‌سازی هم به تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی نیاز مبرم دارند اظهار داشت: در نیمه دوم امسال مجموعاً مبلغ 178 میلیارد ریال تسهیلات به حدود 119 کارخانه و واحد چای‌سازی در سطح استان‌های گیلان و مازندران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور خرید ماشین‌آلات چای‌سازی، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات، بهداشتی کردن فضای کارخانجات و مواردی نظیر این را از جمله اهداف پرداخت تسهیلات به کارخانجات چای‌سازی اعلام کرد و گفت: با توجه به رویکردها و سیاست‌های حمایتی موجود تسهیلاتی با نرخ سود 7 درصد به این واحدها تعلق گرفت.

جهانساز از پرداخت مبالغی بالغ بر 6 میلیارد ریال از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای به 50 واحد چای‌سازی نیز خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر مبالغ یاد شده 132 میلیارد ریال دیگر هم به حدود 69 کارخانه و واحد چای‌سازی با سود 7 درصد پرداخت شده که امیدواریم در ارتقای عملکرد آنان مثمرثمر واقع شود.

رئیس سازمان چای کشور افزایش ضریب مکانیزاسیون را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و بیان داشت: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله انواع ماشین‌آلات هرس و برگ چین و زمینه‌سازی برای تحقق آن موضوعی است که به‌عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان پیگیری می‌شود.

جهانساز دنبال کردن بحث‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های ویژه بازآموزی برای چایکاران گیلانی و مازندرانی را از اهداف سازمان چای اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته آموزش به چایکاران کمرنگ شده بود اما سازمان چای به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای ارتقای سطح آگاهی چایکاران انجام داده است.

رئیس سازمان چای کشور وجود 60 هزار خانوار چایکار در 2 استان شمالی گیلان و مازندران را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این دو مرکز دارای 25 هزار هکتار باغ چای هستند افزود: با توجه به اینکه هم‌اینک در نیمه دوم سال هستیم سازمان چای زمینه‌سازی برای عملیات به‌زراعی باغات را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است