Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی یکشنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش به خاطر توجه به موضوع اقتصاد شرکت های دانش بنیان در نظام تعلیم و تربیت افزود

: توجه به اقتصاد دانش بنیان بخشی از گفتمان توسعه‌ است اگر این مباحث در بدنه آموزش و پرورش و در حوزه دانش آموزی شکل بگیرد دغدغه ای برای آینده نخواهیم داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای آموزش و پرورش یزد با اشاره به توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای  و کار دانش وابسته به آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها ، نهادها و صنایع مختلف اضافه کرد: هماهنگی در این زمینه برای پشتیبانی از  سوی بخش خصوصی و واحدهای اقتصادی بزرگ فراهم می شود باید، هنرستان‌ها با این واحدها مرتبط شوند که تا به اهداف مورد نظر خود دست یابند.

استاندار یزد افزود: کمیته ای در زمینه مباحث اقتصادی شرکت های دانش بنیان در حوزه آموزش و پرورش و مدارس تشکیل شود تا نتایج خوب و تاثیرگذاری در آن رقم بخورد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: یکی از رسالت های مهم این است که در حوزه کارهای خیری باید فرهنگ سازی شود و برگزاری جشنواره اولین تاثیر ترغیب بیشتر افراد در زمینه مدرسه سازی است، امیدواریم با مشارکت خیرین و اعتبار دولتی مشکلاتی که در زمینه فضای آموزشی استان وجود دارد، رفع شود. 

طالبی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان بر مشارکت جمعی خیرین در طرح های بزرگ عمرانی و آموزشی تاکید کرد و گفت: بسیاری از خیرین نسبت به ساخت مدرسه و یا بیمارستان و  غیره به صورت فردی اقدام می کنند که این کار شایسته قابل تجلیل است ، بهتر است در طرح های بزرگ چند خیر با هم همکاری کنند.

استاندار یزد افزود: شورای آموزش و پرورش با پرداختن به مسائل اصلی و اساسی اعم از  معنوی ، علمی و فناوری و غیره می تواند تحولی خوبی در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش یزد هم با اشاره به  نقش آموزش و پرورش در اقتصاد شرکت های دانش بنیان یادآورشد: یکی از رویکردهایی که در توسعه استان از سوی استاندار طرح می شود، این است که همه دستگاه‌ها اعم از دولتی ، خصوصی ، سازمان های مردم نهاد(سمن ها) در پرداختن در 

مباحث اقتصاد دانش بنیان گام بردارند.

عباسعلی دانافر افزود: آموزش و پرورش بر اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین بر تربیت تمام  دانش آموزان تاکید دارد،  نباید دانش آموزان را فقط بر مبنای حافظه محوری و گرفتن مدرک تربیت کرد بلکه باید در ساحت های شش گانه پرورش یابند.

وی تصریح کرد: آموزش و  پرورش آمادگی دارد در مسیر تعلیم و ترییت شش ساحت های دانش آموزی در مسیر اقتصاد دانش بنیان قدم بر دارد که در این زمینه برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

تنبیه بدنی خط قرمز وزارت آموزش و پرورش

وی در ادامه در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر انتشار خبری در شبکه های اجتماعی بر تنبیه بدنی دانش آموزی در مدرسه رونقی فهرج یزد ادامه داد: تبنیه بدنی خط قرمز وزارت آموزش و پرورش است و بارها هم مقامات وزارتخانه بر این نکته تاکید کردند.

وی با بیان اینکه تنبیه بدنی مغایر با کرامت انسانی است، افزود: معلمانی که اقدام به تنبیه دانش آموزان می کنند پس از بررسی و گزارش مسوولان ذی ربط طبق قوانین با آنان برخورد می شود.

دانافر اضافه کرد: تنبیه بدنی به هیچ عنوان کار پسندیده ای نیست و از کنار آن بی تفاوت نخواهیم گذشت معلمان باید به عنوان الگوی تربیتی در هر شرایطی بتوانند رفتار خود را کنترل کنند.

وی اظهارداشت: البته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در مورد خبر تنبیه یکی از دانش آموزان در مدرسه رونقی فهرج صحت ندارد، البته فردا(دوشنبه )تیم بازرسی این اداره کل مجددا این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش  یزد تاکید کرد: به موجب ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی  کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می‌شود و برخورد قاطع و قانونی با خاطیان صورت خواهد گرفت.

همچنین  معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: این اداره کل در راستای طرح یزد الگوی شرکت های دانش بنیان اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

علیرضا مصباح فر با بیان اینکه در سند تحول بنیادین از شش ساحت های تربیتی دانش آموزان ۲ مورد  آن مربوط به اقتصاد حرفه ای و علمی و فناوری است، اظهارداشت: باید در دانش آموزان روحیه  خودباوری ، منافع جمعی ، انتقادپذیری ، پذیرش شکست، اعتماد به نفس و کارگروهی تقویت شود تا توانایی ارائه  طرح نوآوری داشته باشند.

وی برگزاری جشنواره ها در زمینه های مختلف ، برگزاری رویدادهای نوآوری ، طرح های نوآوری ، توسعه فنی و حرفه ای و کار دانش ، توجه به تنوع استعدادهای دانش آموزان و طرح سمپاد مهارتی از جمله اقدامات این اداره در راستای اقتصاد دانش بنیان بیان کرد.

مصباح فر در راستای اقتصاد شرکت های دانش بنیان در مدارس، تشکیل مراکز رشد دانش آموزی با مشارکت پژوهش سرای دانش آموزی و پارک علم و فناوری ، برگزاری مسابقات ابتکار و نوآوری ، توسعه هنرستان فنی و حرفه ای  و کار دانش وابسته به دانشگاه ها ، نهادها، صنایع را پیشنهاد کرد.

در این نشست از اعضای شورای آموزش و پرورش با اهدای لوح تجلیل شد.

برچسب‌ها یزد محمدعلی طالبی آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد محمدعلی طالبی آموزش و پرورش دانش آموزان یزد محمدعلی طالبی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون هیچ گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، بهنام اسماعیلی در پی انتشار نامه‌ای از یکی از شهرستان‌های استان در فضای مجازی با موضوع توزیع نشدن شیر در مدارس تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: با توجه به مشکوک شدن مدیران دو آموزشگاه در یکی از شهرستان‌ها نسبت به کیفیت شیر، توزیع شیر در آن منطقه به صورت موقت متوقف شد تا بررسی‌های لازم توسط مسئولان بهداشت صورت پذیرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: طبق دستوالعمل‌های نظارت‌های بهداشتی و کنترل کیفی شامل خط تولید تا محصول نهایی شیر مدارس قبل از خروج از کارخانه توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد، نمونه‌برداری و بررسی می‌شود، بعد از انجام آزمایشات مربوطه و اطمینان از سلامت محصول شیر توزیع می‌شود.

وی افزود: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز در فرایند حمل شیر تا توزیع در مدارس نظارت مستمر دارند و مربیان بهداشت و مدیران مدارس نیز در نهایت قبل از توزیع کیفیت شیر را بررسی می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در تمام نقاط استان فرآیند توزیع شیر همچنان ادامه دارد و این مورد جزئی در شهرستان فارسان است که از امروز توزیع شیر در این شهرستان نیز به طور معمول ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

کد خبر 746846

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری