Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان، هیئتی از تظاهرکنندگان عراقی برای عیادت از این مرجع عالیقدر شیعه به دلیل شکستگی در استخوان رانش در منزل ایشان حاضر شدند.

آیت‌الله سیستانی به تظاهرکنندگان عراقی گفت: به منظور فشار بر فاسدان و سرکشان به تظاهرات خود ادامه دهید.

این یعنی موافقت مرجع عالیقدر شیعیان با به حق بودن تظاهرات و مبارزه با فساد طبقه سیاسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آیت‌الله سیستانی هیچ مقام سیاسی و رهبر حزب یا نماینده‌ای را برای عیادت به حضور نطلیبده و از دولت در زمان انتقال به بیمارستان هیچ کمکی را درخواست نکرده است. ایشان تنها به استفاده از آمبولانس دولتی که با سه خودروی شخصی نزدیکانش را منتقل می‌کردند، اکتفا کرده است.

سایت العتبه الحسینیه نیز بخشی از سخنرانی آیت‌الله سیستانی را در حمایت از تداوم تظاهرات همزمان با پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی بخش هماهنگی‌ها در بغداد و استان‌ها برای تشکیل دولت منتشر کرده که در آن بر تداوم تظاهرات مسالمت‌آمیز در صورت عدم پاسخگویی طبقه سیاسی به خواسته‌های تظاهرکنندگان تاکید کرده است.

العتبه الحسینیه به نقل از آیت‌الله سیستانی آورده است، شهروندان هرگز قبل از این به این شکل برای درخواست اصلاحات دست به تظاهرات نزده بودند و چون هیچ راهی برای رهایی از فساد نیافتند این گونه عمل کردند.

 این خبر سایت العتبه بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و به حمایت از تظاهرکنندگان افزود.

310 310

کد خبر 1344068

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق آشوب های عراق آیت الله سید علی سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیم قاسم: پیام «وعده صادق» به اسرائیل و حامیانش رسید

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه حزب‌الله آماده پاسخ به هرگونه گسترش تجاوزات صهیونیست‌هاست تاکید کرد هیچ طرفی به اندازه ایران و محور مقاومت از مردم فلسطین دفاع نکرده و پیام‌ عملیات «وعده صادق» به همه رسید و ایران مقابل چشم همه دنیا پاسخ اسرائیل را داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان طی گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی درباره تحولات مربوط به نبرد با دشمن صهیونیستی صحبت و اعلام کرد که مقاومت نمی‌تواند در برابر گسترش تجاوزات اسرائیل سکوت کند و اگر صهیونیست‌ها به دنبال گسترش درگیری باشند مقاومت آماده مقابله است. مقاومت به دنبال جنگ گسترده نیست اما اجازه نمی‌دهد اسرائیل از حد و مرز درگیری کنونی فراتر برود و اگر این رژیم حملات خود را افزایش دهد حزب‌‌الله هم به همان میزان پاسخ خود را قوی‌تر خواهد کرد.

شیخ نعیم قاسم در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز آمریکا اظهار داشت که هرچه در روند درگیری امور به سمت بدتر شدن پیش برود ما هم با قدرت بیشتری وارد جنگ خواهیم شد و درحال حاضر هم با قدرت در میدان نبرد حضور داریم و با موشک‌های بزرگ همچون برکان و پهپادهای انفجاری که به مواضع حساس اسرائیل می‌رسند با قدرت نبرد را ادامه می‌دهیم. ما روزانه چندین عملیات علیه اسرائیلی‌ها انجام می‌دهیم و این سازوکار ما برای حمایت از غزه در شرایط کنونی است.

اگر اسرائیل به دنبال گسترش جنگ باشد آماده مقابله با آن هستیم

معاون دبیر کل حزب‌الله در ادامه تاکید کرد که تصمیم حزب‌الله مبنی بر جنگ همه جانبه نیست و ما برای حمایت از غزه به میدان آمدیم و به این موضع و هدف خود پایبندیم و میزان تاثیر عملیات‌های ما در آواره شدن بیش از 100 هزار شهرک‌نشین در شمال فلسطین اشغالی و نیز وارد آمدن خسارت‌های هنگفت به ارتش صهیونیستی دیده می‌شود. علاوه بر آن ارتش اسرائیل مجبور شده حدود دو سوم نیروهای خود را به مرزهای ما بیاورد و ما آنها را در مرزها مشغول کرده‌ایم. ما به این راه ادامه می‌دهیم و همانطور که گفتیم هرگز به سمت جنگ همه جانبه حرکت نکردیم اما اگر دشمن به دنبال چنین جنگی باشد ما هم برای آن آماده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه توقف جنگ غزه و تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر جهت توقف جنایات آن علیه مردم فلسطین یک مسئولیت بین‌المللی و همگانی است تاکید کرد که برای جلوگیری از تداوم نسل‌کشی در غزه نیاز به یک همبستگی و اتحاد بین‌المللی است. ما در حزب‌الله رویارویی در جنوب را با آنچه در غزه اتفاق می‌افتد مرتبط می‌کنیم. زمانی که جنگ در غزه متوقف ‌شود، خود به خود در جنوب نیز متوقف می‌شود اما در غیر این صورت هیچ راهی برای توقف عملیات‌های ما در جنوب لبنان علیه دشمن صهیونیستی وجود ندارد.

ایران و محور مقاومت بیشترین دفاع را از فلسطینی‌ها کرده‌اند

این مقام حزب‌الله با اشاره به اینکه درگیری کنونی میان مقاومت و ارتش اشغالگر در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی طبق قواعد و حدود مشخص ادامه دارد تصریح کرد که اگر تحولات دیگری رخ دهد ما هم اوضاع را بررسی می‌کنیم و متناسب با شرایط تصمیم خواهیم گرفت. ما در سال 2006 قاطعانه بر صهیونیست‌ها پیروز شدیم و اکنون در شرایط بسیار سخت برای حمایت از غزه اقدام کردیم و همه می‌بینند که امروز یک همبستگی اسلامی با حزب‌الله و غزه در جهان اسلام وجود دارد.

شیخ نعیم قاسم افزود: اکنون شما می‌بینید که فلسطینی‌ها چگونه با حزب‌الله تعامل می‌کنند و این یک دستاورد بزرگ است. همچنین شما می‌بینید که فلسطینی‌ها و ملت‌های اسلامی چگونه از دیدن موشک‌ها و پهپادهای مقاومت در آسمان فلسطین اشغالی خوشحال می‌شوند و این صحنه‌ها بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز است. از نظر من هیچ طرفی تاکنون کاری که حزب‌الله و ایران و محور مقاومت برای دفاع از فلسطینی‌ها انجام داده‌اند، نکرده است.

واشنگتن مسئول آغاز و ادامه جنگ غزه است

شیخ نعیم قاسم در ادامه به نقش ایالات متحده در جنگ ویرانگر غزه اشاره و تاکید کرد که آمریکا دخالت مستقیم در این جنگ دارد و تصمیم برای آغاز و ادامه جنگ یک تصمیم آمریکایی-اسرائیلی است. دورویی و فریبکاری «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا هم فایده‌ای ندارد. توقف این جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند مسئولیت دولت آمریکاست. دولت آمریکا مسئول اتفاقاتی است که در غزه رخ می‌دهد و باید بداند به همین خاطر، درحال سقوط تدریجی مقابل چشم جهانیان است.

بایدن و نتانیاهو بر سر اصل جنگ و کشتار در غزه اختلاف ندارند

این مقام حزب‌الله درباره اختلافات میان بایدن و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر گفت که اختلافات میان آنها بر سر سازوکار ارتکاب جنایاتشان در غزه است نه بر سر اصل جنگ. آنها در نسل‌کشی علیه مردم فلسطین و نابودی حق مردم فلسطین در آزادسازی سرزمین خود، توافق کامل با یکدیگر دارند. مثلاً بایدن با ورود به رفح مخالفت می کند مگر اینکه طرحی عینی برای انتقال جمعیت این منطقه به مکانی دیگر ارائه شود.بنابراین یعنی بایدن مخالف ورود به رفح یا ادامه جنگ نیست، بلکه به دنبال راهی برای ترمیم وجهه آمریکا در جهان است. به طو کلی بایدن و نتانیاهو بر سر یک پروژه تبانی می کنند و تفاوت‌های جزئی در دیدگاه‌های آنها تاثیری بر اصل پروژه ندارد.

شیخ نعیم قاسم: برای هر سناریویی مقابل صهیونیست‌ها آماده‌ایمنعیم قاسم: پاسخ دشمن را با اصل «چشم در برابر چشم» می‌دهیمحزب‌الله: عملیات «وعده صادق» آغازگر معادله‌ای جدید است

وی در ادامه به مردم آمریکا پیام داد و گفت: از بخش بزرگی از مردم آمریکا که به صحنه آمدند و از فلسطین حمایت کردند و به بایدن فشار آوردند تا رفتارش را تغییر دهد، قدردانی می‌کنم. من به آنها می‌گویم که دیگران را متقاعد کنند که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد خلاف انسانیت است و درست نیست که ببینیم کودکان و زنان کشته می‌شوند، خانه ها ویران می شوند و آمریکا فقط تماشا می‌کند؛به این خاطر که رئیس جمهور آمریکا عاشق اسرائیل است، حتی اگر دنیا را ویران کند!

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت که دنیای استکباری هنوز به عمق عقاید اعتقادات مسلمانان پی نبرده و اگر مسلمانان وارد راه مقاومت شوند تنها دو گزینه برای آنها معنا دارد: شهادت یا پیروزی و هرگز تسلیم را نمی‌پذیرند. بنابراین راه به روی اسرائیلی‌ها بسته و به روی فلسطینی‌ها باز است.

پیام عملیات «وعده صادق» به اسرائیل و حامیانش رسید

معاون دبیر کل حزب‌الله در ادامه این گفت‌وگو به عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در داخل فلسطین اشغالی اشاره و اعلام کرد که وقتی می‌خواهیم پاسخ ایران به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را ارزیابی کنیم، باید ببینیم هدف ایران از این پاسخ چیست. مقامات ایرانی گفتند ما می‌خواهیم موشک‌هایمان به فلسطین اشغالی برسد و این امر هم محقق شد و موشک‌های بالستیک ایران به پایگاه «نواتیم» در النقب و یک پایگاه اطلاعاتی دیگر در «جبل الشیخ» رسید. بنابراین ایران می‌خواست موشک‌های خود را به داخل اراضی اشغالی برساند و این هدف هم محقق شد.

وی درباره مواضعی که کشورهای عربی در قبال تحولات غزه و جنگ با دشمن صهیونیستی پیش گرفته‌اند هم گفت که فارغ از همه توجیهات، اصلا درست نیست که هیچ یک از کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی حمایت کنند و آنها باید در برابر ملت‌های خود به خاطر مواضعی که اتخاذ می‌کنند پاسخگو باشند. من اینجا درباره مسئولیت ملت‌ها در قبال حاکمانشان صحبت می‌کنم و این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کار کنند و این مسئولیت را بر عهده می‌گیرند.

این مقام حزب‌الله افزود که البته چه کشورهای عربی از اسرائیل حمایت بکنند و چه نکنند فرقی به حال این رژیم ندارد و همه دیدند که آمریکا و فرانسه و انگلیس برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایران به کمک اسرائیل آمدند اما این موشک‌ها در نهایت به جایی که ایران می‌خواست رسید و این یک پیام برای همه (اسرائیل و حامیانش) است.

ایران پاسخ اسرائیل را مقابل چشم همه جهان داد

شیخ نعیم قاسم در ادامه تصریح کرد که ایران صراحتا و در عمل تاکید می‌کند که به دنبال جنگ نیست و به تجاوز صهیونیست‌ها علیه کنسولگری این کشور در دمشق پاسخ داد. ایران در آنچه که می‌گوید کاملا صادق است و این حرفی است که به ما زد و در رسانه‌ها هم همین را گفت. اما اگر اسرائیل مجددا به فکر اقدام متجاوزانه دیگری به هر شکلی باشد، ایران با قدرت پاسخ خواهد داد و اطلاعاتی که ما داریم نشان می‌دهد اگر اسرائیل به فکر حماقت جدید باشد ایران با قدرت آماده پاسخگویی است.

شیخ نعیم قاسم در پایان این مصاحبه گفت که ایران برای دفاع از خود به هیچ طرفی نیاز ندارد و پاسخ تجاوز اسرائیل را مقابل چشم همه دنیا به این رژیم داد و به همه جهانیان اعلام کرد که در برابر هیچ تجاوزی ساکت نمی‌ماند. بنابراین اگر صهیونیست‌ها اقدام تجاوزکارانه جدیدی انجام دهند ایران باز هم پاسخ می‌دهد و این ایرانی‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند چه کار کنند و چگونه پاسخ دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • حمایت دانش آموزان سیستانی و بلوچ از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • نعیم قاسم: پیام «وعده صادق» به اسرائیل و حامیانش رسید
  • پیام مفتی اعظم روسیه خطاب به رهبر ایران + جزئیات | برادر عزیز،‌ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای...
  • کتاب زمزمه های بی بی ماه بانو رونمایی شد
  • ادامه تنش‌ها بین دانشجویان طرفدار فلسطین و مدیریت دانشگاه در دانشگاه کلمبیا