Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی شامگاه یکشنبه پس از بازدید به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از روستاها و مناطق سیل زده شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در شرق هرمزگان، اظهار داشت: در این بازدید مقرر شد که ساخت یک پل موقت و به موازات آن ساخت یک پل دائمی بر روی رودخانه جگین در شهرستان بشاگرد به سرعت آغاز شود تا مردم روستاهای این منطقه بتوانند به راحتی تردد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در راستای تسریع در احداث جاده های روستایی در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد، دستوراتی از سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد.

همتی خاطرنشان کرد: تمامی مجموعه ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر، بسیج و گروه‌های مردمی برای امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان پای کار آمدند و خدمات رسانی همچنان با قوت ادامه دارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با برآورد خسارتی که صورت گرفته و گزارش آن به وزارت کشور و هیأت دولت ارائه می‌شود، تلاش می‌کنیم به سرعت روند جبران خسارت های ناشی از سیل در شرق هرمزگان و بازسازی خانه‌های آسیب دیده و سایر تأسیسات و زیرساخت ها آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده رییس جمهوری روز یکشنبه به منظور بازدید از روستاهای سیل زده جاسک وبشاگرد به هرمزگان سفر کرده‌ است.

به دنبال بارندگی‌های اخیر مناطق روستایی «کش تخت»، «تجَک»، «بن نر»، «اشکان»، «گوهران»، «امام آباد صحرا»، «احمد آباد»، «سردشت»، «مُلکن»، «بندبارک»، «درگاه» و«پاهتک» در بشاگرد دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

روستای کش تخت با ۲۲۵ نفر و تجک با ۲۰۵ نفر آسیب دیده بیشترین خسارت را از سیل اخیر متحمل شده‌اند.

همچمنین در پی بارندگی و سیل روز جمعه و شنبه ۲۰ و ۲۱ دیماه جاری تمامی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد مسدودشد و خدمات رسانی توسط بالگردهای سپاه و هلال احمر انجام می‌شود.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی وبرق، ابنیه و جاده‌ها درمنطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

طبق اعلام معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان، دربرآورد اولیه تاکنون سیل ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها وبخش‌های مختلف شهرستان‌های جاسک و بشاگرد خسارت وارد کرده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

برچسب‌ها خسارت سیل بشاگرد استانداری هرمزگان  فریدون همتی هرمزگان جاسک پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل بشاگرد استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان جاسک خسارت سیل بشاگرد استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته

الیاس آبده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشاگرد گفت: راه‌های روستایی مسدود شده بر اثر بارندگی های۲۷ فروردین در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد تا پایان هفته بازگشایی می‌شود.

در این بارندگی راه ۱۰ حدود روستای بخش گافر و پارامون مسدود شد.

وی افزود: ماشین آلات و لودر به مناطقی که راه آن‌ها مسدود شده اعزام و راه‌ها به طور موقت باز شده و رفت وآمد برقرار است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشاگرد گفت: ساخت راه روستا‌های خوشاب، ذهاب، ذهبارک، زمین عباسو، دهوست بالا، میهان، آخران، پارپیان و جنگل از برنامه‌های امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

۱۰ روستای بخش گافر و پارامون شش هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون تا پایان هفته
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ساخت مخزن آب هزار مترمکعبی در سردشت بشاگرد
  • خارج سازی مغرقه باری آبکوهی از سواحل جاسک