Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد درخشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین راستا امسال ساخت مجموعه‌های اقامتی، نیروگاه‌های برق خورشیدی، مرمت و بازسازی باغ، عمارت و کاروانسراها در سطح موقوفات استان انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه احیا و سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات از محل منابع داخلی هر موقوفه یا در قالب مشارکت با بخش خصوصی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: تاکنون پروژه‌هایی همچون احداث و مرمت استخر شوکت آباد، مرمت باغ و عمارت شوکت آباد و تاسیس یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی و بهره‌برداری از ساختمان تجاری کارگاهی موقوفه آبلوله بیرجند به انجام رسیده است. 

وی با بیان اینکه ساختمان تجاری مسکونی موقوله شوکت الملک خضری نیز از محل تسهیلات ساخته می‌شود گفت: یک باب مجمع مسکونی تجاری در مقوله کاروان سرای علیا شهرستان سرایان و مجتمع تجاری در منتظری ۸ شهر بیرجند در دست ساخت است. 

درخشی از ساخت یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در کاروان سرای چاه گنبد طبس خبر داد و افزود: در این پروژه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خوبی کرده که امید است با بهره برداری از آن شاهد رونق در موقوفه مذکور باشیم. 

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف داشته باشند می‌توانند برای ارائه طرح خود و اطلاع از وضعیت زمین‌های شناسایی شده وقفی به اداره کل اوقاف مراجعه کنند.

معاون بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی احداث عملیات عمرانی در بقاع متبرکه بر اساس طرح جامع، تکمیل فعالیت‌های عمرانی نیمه تمام دربقاع متبرکه سطح استان و تهیه بررسی و تصویب طرح‌های جامع را از جمله اقدامات حوزه عمرانی در بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه و اماکن مذهبی دارد که ۴۳ بقعه متبرکه دارای طرح جامع مصوب است. 

وی با اشاره به اینکه طرح جامع ۶ بقعه در دست اقدام است اضافه کرد: برای سایر بقاع متبرکه نیز طرح تیپ در نظر گرفته شده که بر اساس آن فعالیت‌های عمرانی دنبال می‌شود. 

درخشی گفت: حجم عملیات عمرانی در بقاع متبرکه استان از ابتدای امسال بیش از ۱۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع بوده که از این میزان حدود پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع شامل تکمیل ساختمان زائر سرا، حدود چهار هزارو ۲۰۰ متر مربع، تکمیل ساختمان شبستان و حدود هزار و ۲۰۰ مترمربع سرویس بهداشتی برای رفاه حال زائران احداث شده است.   

وی یادآور شد: هم اکنون ۷۲۴ زائرسرا در سطح بقاع متبرکه استان آماده پذیرایی از زائران و مسافران است و بالغ بر ۹۰ زائرسرا نیز در  دست تکمیل یا ساخت است. 

تاکنون بیش از ۹ هزار موقوفه و ۲۳ هزار و ۴۰۰ رقبه در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها اقامت‌ گاه بوم گردی خراسان جنوبی سرمایه گذاری وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقامت گاه بوم گردی خراسان جنوبی سرمایه گذاری وقف اقامت گاه بوم گردی خراسان جنوبی سرمایه گذاری وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز پنج شنبه با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان از سمت غرب شاهد ناپایداری‌ها به صورت وزش تند و بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

زارعی افزود: به تدریج از عصر فردا به ویژه در روز‌های چهارشنبه تا پنج شنبه با تقویت و گسترش ناپایداری‌ها گاهی وزش باد شدید گرد خاک رگبار و رعد برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و وقوع روان آب در برخی نقاط به طور محسوس قابل پیشبینی است به لحاظ دمایی تا صبح فردا روند افزایش دما ادامه دارد و هوا گرمتر می‌شود.

وی گفت: با توجه به  شرایط ناپایدار جوی هشدار سطح زرد در استان صادر شده است.

پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، رعابت بر سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها ،سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان و  جایه جایی چرایی دام در حاشیه ی رودخانه‌های فصلی از جمبله توصیه های هواشناسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی