Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر عراق از فراکسیون‌های سیاسی خواست نامزدی غیرجنجالی را برای پست نخست وزیری انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، معترضان در میدان اصلی تظاهرات در استان ذی‌قار چند روز پیش اعلام کردند، مهلت فراکسیون‌های سیاسی امروز (دوشنبه) برای انتخاب نخست وزیر جدید پایان می‌یابد و دیگر تحصن‌کنندگان در مناطق مختلف عراق هم آن را تأیید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در توییتی نوشت: به تصمیم ادامه تظاهرات توسط "انقلابیون" احترام می‌گذارم و امیدوارم که به تظاهرات مسالمت‌آمیز پایبند باشند، به امنیت مردم آسیب نرسانند و کشور را در معرض یک جنگ داخلی قرار ندهند.

وی افزود: به تصمیم دولت برای مقابله با خرابکاران و اغتشاش‌گران احترام می‌گذارم اما باید بین صلح‌جویان و خرابکاران تمایز قائل شد. نباید حشد شعبی مجبور به مقابله با آنها شود زیرا این امر به شهرت آنها آسیب می‌رساند.

صدر بر تسریع در انتخاب نامزدی غیرجنجالی برای پست نخست وزیری و ارائه وی به رئیس جمهوری برای مکلف کردن جهت تشکیل دولت جدید تأکید کرد و خطاب به سیاست‌مداران عراق گفت: سهل‌انگاری دیگر بس است، درگیری و کشمکش برای به دست آوردن غنیمت بس است، ملت شما و عراق شما در خطر است.

وی افزود: آرزوی ما اصلاحات و حاکمیت است. نه شرقی و نه غربی.  انقلاب انقلاب اصلاحات.

معترضان عراقی خواستار تشکیل دولت انتقالی برای هدایت کشور، قانون‌گذاری جدید برای انتخابات پس از انحلال پارلمان و بعد هم برگزاری انتخابات جدید و اصلاح قانون اساسی توسط پارلمان جدید هستند.

این تظاهرکنندگان همچنین خواستار پاسخ‌گویی کامل به مطالبات مردمی یعنی تشکیل دولت موقت، قانون‌گذاری جدید برای انتخابات براساس استانداردهای مشخص، برگزاری انتخابات زودهنگام، به حاشیه راندن اکثر گروه‌ها و احزاب کنونی از صحنه سیاسی کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مقتدي صدر اعتراضات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  یک حزب سیاسی ترکیه با ارائه پیشنهادی به مجلس این کشور خواستار ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی شد.
عمر فاروق گرگرلی اوغلو به نمایندگی از حزب دمکراسی و برابری (DEM) با ارائه پیشنهادی به مجلس ملی ترکیه خواستار ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی شد.
وی که نماینده مردم کُجاالی است با انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت نسبت به رژیم صهیونسیتی و با بیان اینکه هدف از ارائه این پیشنهاد حمایت از استقلال اقتصادی غزه است گفت: برای حمایت سیاسی از غزه و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تجارت ترکیه با این رژیم باید متوقف شود.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی با اشاره به جریحه دار شدن افکار عمومی ترکیه بدلیل تجارت با رژیم صهیونیستی بویژه فروش تجهیزات نظامی گفت: وقت آن رسیده تا دولت با عمل به خواسته مردم ترکیه جلوی این تجارت پلید را بگیرد.
گفتنی است دو هفته پیش دولت ترکیه پس از شش ماه گذشت از آغاز جنگ غزه صادرات ۵۴ قلم کالا، از جمله بنزین هواپیما و مصالح ساختمانی و ... را به سرزمین‌های اشغالی محدود کرده، اما برخی منابع مستقل اعلام کرده اند تجارت با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

 

 


باصدا‌ها:
عمر فاروق گرگرلی اوغلو - نماینده مجلس ترکیه
عمر بولات - وزیر بازرگانی و گمرکات ترکیه
-------

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود