Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،محققان پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به تولید نانوسوخت هیبریدی، جهت بهبود عملکرد و راندمان احتراق سوخت، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع مختلف و نیز مواد نانو ساختار معلق در انواع سوخت‌ها، شدند.

امیرحسین زمزمیان عضو هیئت علمی پژوهشکده انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی و محقق این طرح گفت: کاهش صدای موتور، دمای بیشتر شعله، ایجاد ظرفیت حرارتی بالاتر، سوخت پاک و بدون دوده، استهلاک کمتر، مشعل و تجهیزات جانبی و صرفه جوئی در هزینه حمل و نقل سوخت را از مزایای این محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او درباره مشخصات فرایند این نوع از نانوسوخت‌ها گفت: سوخت‌های نانوسیال هیبریدی، کلاس جدیدی از سوخت‌های مبتنی بر فناوری نانو، با استفاده از سوخت‌های مایع گازوئیل با تعلیق یا در واقع سوسپانسیون پایدار از ذرات به اندازه نانومتری هستند و بسته به خاصیت فیزیکی، شیمیایی و الکتریکی مواد افزودنی نانو یا نانوذرات، سوخت‌های نانوسیالی می‌توانند به عملکرد بهتری دست پیدا کنند.

این محصول در بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار ملی امسال (۱۳۹۸) به‌عنوان دستاورد برگزیده رونمایی شد.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نانو فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی،فرودگاه ارومیه گفت:دراجرای برنامه های کاهش مصرف و هزینه های پرداخت بهای حاملهای انرژی ،با اقدامات اساسی انجام شده در فرودگاه ارومیه الگوی مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ در صد در مصرف آب،۱۴ در صد در مصرف برق و ۷ در صد در مصرف گاز کاهش داشته است

حجت پور افزود:اجرای مدیریت الگوی مصرف انرژی در فرودگاه ارومیه موجب صرفه جویی حدود ۵ میلیارد ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

دیگر خبرها

  • فراخوان شناسایی کارگزار تخصصی برای ایجاد کنسرسیوم کاهش آلایندگی یک نیروگاه
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • راهیابی ۴۰ نفر به مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو
  • تلاش برای کاهش آلایندگی نیروگاه شازند اراک
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • ۹۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در خراسان شمالی توزیع شد
  • تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی در سنگاپور
  • امکان تامین نیمی از مصرف برق خانگی با انرژی خورشیدی