Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه همایش هدایت تحصیلی در شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه تعداد ۴۰ هزار و ۹۲۰ دانش‌آموز در استان مازندران در پایه نهم باید در سه شاخه نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ هدایت تحصیلی شوند، سه گام نخست این امر را به ترتیب مشاوره با اولیا، دانش‌آموزان و مشاوران مدرسه برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه در سال گذشته از ۳۹ هزار دانش‌آموز حدود ۴۱ درصد به فنی‌و حرفه‌ای و کار ودانش و ۵۹ درصد به شاخه نظری رفتند، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در این راستا، ابراز امیدواری کرد که تا پایان برنامه ششم، در استان مازندران ۴۸.۲۶ درصد دانش‌آموزان به شاخه فنی‌و حرفه‌ای و کار و دانش و ۵۱.۲۴ درصد آنان نیز به شاخه نظری هدایت شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مازندران با تأکید بر ضرورت افزایش تجهیز هنرستان‌ها، این امر را عاملی مهم در اعتماد خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندانشان به این مراکز عنوان کرد و گفت: آینده شغلی فرزندان ما در گرو مهارت‌آموزی است و دنیا هم به این سمت رفته؛ در دنیا ۸۰ درصد دانش‌آموزان به شاخه‌های مهارتی و ۲۰ درصد به شاخه نظری هدایت می‌شوند ولی متأسفانه در کشور ما نزدیک به ۷۰ درصد دانش‌آموزان به شاخه نظری و تنها ۳۰ تا ۳۵ درصد به شاخه فنی و حرفه‌ای هدایت می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه در استان مازندران ورود به رشته تجربی کنترل شده است، خاطرنشان کرد: اما نگرانی ما این است که در چهار سال آینده، اگر نتوانیم توسعه رشته ریاضی و فنی‌وحرفه‌ای داشته باشیم کشور خالی از مهندس خواهد شد.

وی با اذعان بر اینکه در حال حاضر گرایش خانواده‌ها به رشته‌های علوم انسانی زیاد شده است، به اهمیت کنترل آن برای جلوگیری از ایجاد مشکل اشاره کرد و گفت: براساس چشم‌انداز بیست ساله، کشور واژه دانایی را انتخاب کرده است و ما براساس سه شاخص توسعه متوازن، کیفیت‌بخشی و توسعه پژوهش‌محوری حرکت می‌کنیم که هدایت تحصیلی یکی از موارد توجه به توسعه متوازن است.

کد خبر 4830179

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش مازندران فنی و حرفه ای قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی تعطیلی مدارس شهرکرد بوشهر سیل سیستان و بلوچستان ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عدالت دوست افزود: در این مسابقات دانش آموزان در زمینه‌های مخاطرات طبیعی ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و اسکان اضطراری با هم رقابت می‌کنند.
وی ادامه داد: از میان گروه‌های شرکت کننده، گروه‌های برتر به مرحله کشوری این مسابقات اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • حمایت دانش آموزان همدانی از عملیات مقتدرانه سپاه
  • تجمع دانش‌آموزان توپ آغاج در حمایت اقدام سپاه
  • حمایت دانش آموزان اصفهانی از پاسخ مقتدرانه سپاه به اسرائیل
  • حمایت دانش آموزان خورموجی از اقدام سپاه
  • جشن دانش آموزان منطقه پدافند هوایی شمال شرق در مشهد
  • تجلیل از معلمان و دانش آموزان برتر شاهرود